Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen ex-vaimo myy sukumme omaisuutta kirpputoreilla :(

Vierailija
25.11.2013 |

Veljenvaimo jätti veljen pari vuotta sitten yllättäen toisen miehen takia. No, sen enempää sitä eroa puimatta, ero oli tosi riitaisa ja lopulta veli teki kaikkensa, että vain pääsi siitä naisesta eroon. Suostui siihen, että ex-vaimo sai lähes kaiken irtaimiston mukaan lukien kaikki astiat ja huonekalut. Niistä suurin osa oli minun sukuni vanhoja, perittyjä ja arvokkaita.

Huomasin, että exä on samassa FB-kirpputoriryhmässä kuin minä, jossa myydään vanhoja huonekaluja. Samoin on myös tunnettujen kotimaisten astiavalmistajien FB-kirppisryhmässä. Myy näitä arvokkaita huonekaluja ja astioita niissä. 

Mua harmittaa todella. Ei meillä ole varaa ostaa niitä omaa kotiinkaan ja ne ovat virallisesti sen omia, erossa saatuja. Itku vaan pääsi, kun huomasin, että myi piironkia, jossa oli oviin kaiverrettu minun ja veljeni syntymäpäivät ja edesmenneen isoäitini nimikirjaimilla kaiverrettuja hopea-astioita.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen ex-vaimo myy sukunne ex-omaisuutta

Vierailija
2/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:57"]

Veljen ex-vaimo myy sukunne ex-omaisuutta

[/quote]

Totta. Silti tekee tosi pahaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa omaisuuttaan, jonka veljesi tyhmyyttään hänelle antoi.

Vierailija
4/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:55"]

Veljenvaimo jätti veljen pari vuotta sitten yllättäen toisen miehen takia. No, sen enempää sitä eroa puimatta, ero oli tosi riitaisa ja lopulta veli teki kaikkensa, että vain pääsi siitä naisesta eroon. Suostui siihen, että ex-vaimo sai lähes kaiken irtaimiston mukaan lukien kaikki astiat ja huonekalut. Niistä suurin osa oli minun sukuni vanhoja, perittyjä ja arvokkaita.

Huomasin, että exä on samassa FB-kirpputoriryhmässä kuin minä, jossa myydään vanhoja huonekaluja. Samoin on myös tunnettujen kotimaisten astiavalmistajien FB-kirppisryhmässä. Myy näitä arvokkaita huonekaluja ja astioita niissä. 

Mua harmittaa todella. Ei meillä ole varaa ostaa niitä omaa kotiinkaan ja ne ovat virallisesti sen omia, erossa saatuja. Itku vaan pääsi, kun huomasin, että myi piironkia, jossa oli oviin kaiverrettu minun ja veljeni syntymäpäivät ja edesmenneen isoäitini nimikirjaimilla kaiverrettuja hopea-astioita.

[/quote]

Entä jos laitat sille viestiä ja kysyt asiallisesti mihin hintaan tuon piirongin voisit ostaa koska sillä olisi sinulle suuri tunnearvo. Jos hinta on järkevä niin haet pankista lainaa ja säästät/teet ylimääräistä työtä että saat maksettua lainan.

Tai sitten kysyt vaikka joltain sukulaiselta jos hän ostaisi sen että jäisi edes sukuun ?

Tavaraahan tuo toki vain on mutta ymmärrän kyllä harmisi.

Vierailija
5/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljesi on erossa halunnut antaa tavarat vaimolle, niin eihän siinä ole kenelläkään nokan koputtamista. Kaikille tavara ei merkitse niin paljon.

Vierailija
6/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kuulostaa epäreilulta, mutta tosiaan se on nyt ex-vaimon omaisuutta jolle hän voi tehdä mitä vain. Ja varmasti omalta osaltaan käsittelee eroa myös hankkiutumalla eroon veljestäsi muistuttavista tavaroista.

Vierailija
7/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko parempi, että hän pitäisi niitä tavaroita omissa nurkissaan? Olisiko se sinusta kunnioittavampaa?

Vierailija
8/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 12:59"]

[/quote]

Entä jos laitat sille viestiä ja kysyt asiallisesti mihin hintaan tuon piirongin voisit ostaa koska sillä olisi sinulle suuri tunnearvo. Jos hinta on järkevä niin haet pankista lainaa ja säästät/teet ylimääräistä työtä että saat maksettua lainan.

Tai sitten kysyt vaikka joltain sukulaiselta jos hän ostaisi sen että jäisi edes sukuun ?

Tavaraahan tuo toki vain on mutta ymmärrän kyllä harmisi.

[/quote]

Puhuin tästä jo siskojen ja äidin kanssa sekä parin tädin. Kukaan ei halua olla missään tekemisissä sen naisen kanssa enää ikinä, edes näin kauppamielessä. Se nainen todellakin aiheutti hirveää mielipahaa kaikille. Ovathan nuo pelkkiä tavaroita ja pelkkää sielutonta mammonaa, mutta silti. 

Sitä tavaraa on tuhansien ja tuhansien eurojen arvosta. Jos pelastamaan lähtisin, siitä tulisi loputon tie.

Ottaa välillä niin sydämestä ja tekisi mieli tosi pahastikin kommentoida niitä myynti-ilmoituksia. Olen kuin en huomaisikaan. Mutta nuo "nyt lähtis tosi halvalla vanha lamppu" saa veren kiehumaan, kun tiedän, mitä muistoja sen lampun äärellä on syntynyt ja missä se on aikoinaan ollut jne. 

ap

Vierailija
9/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:02"]

No olisiko parempi, että hän pitäisi niitä tavaroita omissa nurkissaan? Olisiko se sinusta kunnioittavampaa?

[/quote]

En tiedä. Jos eroaisin ja minulle jäisi vaikkapa ex-anoppini nimikirjaimilla kirjailtuja vanhoja keittiöpyyhkeitä, antaisin ne paljon mieluummin takaisin anopille tai edes jollekin kuin alkaisin niitä myydä. 

ap

Vierailija
10/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jos joku esine on niin tärkeä ettei sen halua ikinä joutuvan suvusta pois, niin silloin se pitää suojata avioehdolla. Muussa tapauksessa se on vain tavaraa.

Vierailija
11/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koet, että ex-vaimo pitää teidän sukuanne pilkkanaan. Tavaroilla on tässä vain symbolinen merkitys. Tuskin asia kuitenkaan näin on - hän haluaa vain myydä tavarat tavarana.

Vierailija
12/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:01"]

Kyllähän tuo kuulostaa epäreilulta, mutta tosiaan se on nyt ex-vaimon omaisuutta jolle hän voi tehdä mitä vain. Ja varmasti omalta osaltaan käsittelee eroa myös hankkiutumalla eroon veljestäsi muistuttavista tavaroista.

[/quote]

Olisiko sitten kannattanut ihan vaan olla ottamatta niitä tavaroita ja jättää ne ex-miehelleen erossa. Jotkut ihmiset vaan on törkeitä. 

Vierailija
13/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän, miksi ne oli annettu veljellesi.

Etkö sinä saanut mitään?

Vierailija
14/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veli  Suostui siihen, että ex-vaimo sai lähes kaiken irtaimiston mukaan lukien kaikki astiat ja huonekalut.

Mua harmittaa todella.

[/quote] Varmasti harmittaa, että veli jätti kamat exälle. Oletko jutellut asiasta veljesi kanssa?

Vierailija
15/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:05"]

En tiedä. Jos eroaisin ja minulle jäisi vaikkapa ex-anoppini nimikirjaimilla kirjailtuja vanhoja keittiöpyyhkeitä, antaisin ne paljon mieluummin takaisin anopille tai edes jollekin kuin alkaisin niitä myydä. 

ap

[/quote]

Noinhan jokainen "normaali" ihminen tekee, harva tykkää varastamisesta kuitenkaan. Osalla vaan ei ole minkäänlaista moraalia vaan mitä tahansa otetaan keneltä tahansa silmät ahneudesta kiiluen.

Ikävää, että veljesi ex-vaimo kuuluu tuohon kastiin =(

Mä palautin juuri exälle erään korun, jonka hän antoi mulle ja jonka olemassaolon olin unohtanut, kunnes se tuli vastaan, monta vuotta eron jälkeen. Koru sattui kuitenkin olemaan hänen äitinsä perintöä eikä mulle tullut mieleenkään pitää sitä vaikka "lain" mukaan se mun olikin. Eikä tullut mieleen edes pyytää exältä rahaa siitä vaikkei mikään halpa koru ollutkaan.

Exä ilahtui kovasti, kun sai sen takaisin. Ei ollut kehdannut pyytää sitä ja mä en tosissaan edes muistanut sitä, kun oli sellainen ns. juhlakoru, niin ei ollut jatkuvassa käytössä.

Vierailija
16/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:09"]

Etkö sinä saanut mitään?

[/quote]

Tottakai minullakin on vaikka mitä. Silti, aika paljon tavaraa oli myös veljelläni, samoin siskoillani ja muulla suvulla. 

ap

Vierailija
17/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:09"]

Etkö sinä saanut mitään?

[/quote]

Tottakai minullakin on vaikka mitä. Silti, aika paljon tavaraa oli myös veljelläni, samoin siskoillani ja muulla suvulla. 

ap

[/quote]

Nyt ihan enkuks:

Get a life!!!!

Vierailija
18/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikilla sisaruksilla on PALJON sukunne omaisuutta, nauti nyt hyvä ihminen niistä mitä sulla on.

Entä jo veljesi olisi myynyt kamat rahapulassa, olisko se parempi?

Vierailija
19/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sinulle riittäisi se, mitä sinulla on? MInä en ole perinyt mitään enkä kaipaa.

Sukunne tavaraa on siis tallessa sinulla ja  muillakin, hyvä.

Vierailija
20/33 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 13:08"]

Eli koet, että ex-vaimo pitää teidän sukuanne pilkkanaan. Tavaroilla on tässä vain symbolinen merkitys. Tuskin asia kuitenkaan näin on - hän haluaa vain myydä tavarat tavarana.

[/quote]

Joillekin tavara tosiaan on vain tavaraa, miksi jättäisi erossa ottamatta sellaista mistä voi hyötyä rahallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi