Topi - nuoren miehen elämää OFFICIAL
Tehtaan sankarit- sarjasta tuttu Topi etsii nyt itselleen emäntää. Rehellinen kuvaus suomalaisen miehen haasteista löytää itselleen rakkautta.
Kommentit (197)
antakaa tälle ressukalle ny joku edes säälistä, karmeeta katottavaa kun analysoi naisen ajatusmaailmaa
Vierailija kirjoitti:
antakaa tälle ressukalle ny joku edes säälistä, karmeeta katottavaa kun analysoi naisen ajatusmaailmaa
Anna ite!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä reality-sarja! Topi on sympaattinen ja puhuu hyvin avoimesti. Sarja kuvaa mielestäni osuvasti alle(?) kolmekymppisen duunarin elämää 2020-luvun Suomessa. Muistakaa, että mielenterveysongelmat ja muutkaan ongelmat eivät ole omia vapaaehtoisia valintoja. Sarja kuvaa, miten vaikeaa niistä ongelmista on päästä eroon ja sen takia ongelmien ennaltaehkäisy olisikin ensiarvoisen tärkeää.
En tiedä, miten paljon sarjassa on ihan tottatotta ja miten paljon näyteltyjä tilanteita. Oliko esim. ne oharit Porissa totta. Vaikuttaa uskottavalta, että niin olisi voinut käydä, mikä puolestaan kertoo paljon nykypäivän deittailukulttuurista äppeineen ja yhteiskunnasta, jossa me elämme.
Paljonko Yle maksaa Topille? Luulisi sen olevan viisinumeroinen summa? Ehkä sillä on kuitattu velat jo pois, mutta käsikirjoitettu toisin.
Tuskin Yle sille mitään maksaa.
Herranen aika, ei kai kukaan tuollaiseen sitoudu ilmaiseksi? Pakkohan Ylen on tuosta maksaa!
topi on lähteny sillä mentaaliteetillä että hänestä tulee julkkis ja naisia on joka sormelle sit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kauden jossain jaksossa Topi sanoo veloistaan, että opinto- ja autolaina ja jotain tyyliin "ja ne lainat, joita tuli otettua edistääkseni parisuhdetta".
BB-Nikon kohtalo? Siis tämä Sofian exä
Nää on niitä naisten polkemat ry:n jäseniä, onkohan niko vieläkää selvinny sohvin kulutusluotoista
Topihan on mitä sympaattisin mies ja tv-hahmo! Sellaisella pikkupaikkakunnalla joskus vuosia asuneena voin valitettavasti kertoa, että siellä monet nuoret miehet eivät ole läheskään yhtä harmittomia ja mukavia autoharrastaja-amiksia kute Topi, vaan sellaisia, joilla harrastuksiin kuuluivat lähinnä koulukiusaaminen, naisten hakkaaminen ja uusnatseilu.
Topihan on näihin verrattuna erinomaista aviomies- ja isäainesta jollekin. Joo, ei välttämättä just sulle siellä, ei kaikista ole pakko tykätä. Itse kyllä kelpuuttaisin Topin milloin tahansa jonkun Timo "en saa pillua" Hännikäisen tai vastaavan pellen sijaan (vaikka jälkimmäinen onkin esim. akateemisesti koulutettu kuten itsekin olen).
Toisin kuin ne perähikiän koulukiusaajat, Topi ei ole rasisti eikä homofoobikko, vaan tunteellinen ja mukava supliikkimies. Te, jotka ette pääse yli autojutuista ja amiskoulutuksesta, ette näe ihmistä ja persoonallisuutta ulkokultaisten seikkojen alla.
I <3 Topi!
Joo, aika paska sarja. Ei ole uskottava, että veloissa edelleen korviaan myötä.
Autotehtaan pask a palkkaisiin hommiin ja sitä työn määrää. Ei kiitos.
Tuo Topin kaveri Hammari kyllä vaikuttaa siltä, että haluais olla ihan jossain muualla kun Topin kanssa. Huomaa, ettei jaksais kuunnella Topin samoja jankkauksia kerrasta toiseen, ja vastailee vaan hymähdellen. Ei edes naurahda kun Topi "vitsailee". Parhaiten asiann huomas ekan kauden risteilyjaksossa, Hammari ei viihtyny yhtään
Vierailija kirjoitti:
Topilla on velkaa ja isoin rahareikä on autot. Hän haluaa tienata elantonsa käytännön töissä koska on omien sanojensa mukaan käsityöläinen. Hänelle antaisin neuvon, että lähde AMK:iin jotain tekniikan alaa opiskelemaan, niin pääsisi parempipalkkaisiin kevyempiin töihin. Opintoja voi suorittaa myös töiden ohella. Mutta ilmeisesti hän haluaa olla nyt työelämässä koko ajan, niin suosittelisin hakemaan paremmin palkattuja tekniikan alan töitä, kun tekniikan ala tuntuu olevan intohimo. Itsetunto-ongelmiin hän saisi apua aloittamalla jonkun liikuntaharrastuksen, esim. kuntosalin tai uinnin. Ruokavalio on laitettava uusiksi. Topi on tyypillinen esimerkki nuoresta aikuisesta, joka on syntymäköyhä. Vanhemmat eivät voi auttaa taloudellisesti. Itsekin olen samoista lähtökohdista kuin Topi ja voin samaistua.
Ei sinne amk:hon kävellä kuin navettaan. Pitää olla hyvät pahvit matikan ja fysiikan osalta ja muutenkin.
Katsoin kyseistä tv-sarjaa hieman ja tv-sarja on mielestäni ällöttääväkin ällöttävämpi ja ei se erityisen viisasta kuvaa Topista ole antanut jne. Topilla ei ole elämänhallinta kohdallaan ja toivottavasti tämä syntymäköyhä ei ikinä perusta perhettä, kun pienituloisuus ja muut ongelmat periytyvät usein jälkikasvulle. Terapia voi olla hyödyllinenkin asia, mutta Topin kohdalla ammatillinen kuntoutus tulisi paremmin kysymykseen, koska esim. ammatillinen aikuiskoulutus tai AMK-tutkinto eivät ole sopivia Topin kaltaiselle henkilölle johtuen eri syistä. Jos Topista tulee esim. pitkäaikaistyötön niin hän jää pahimassa tapauksessa tempputyöllistämisen noidankehään ja hän on menetty tapaus.
Topi on varmaan ottanut kunnolla velkaa, kun "uusi elämä" on alkanut ja ajatellut, että uudella upealla työllä saa ne käden käänteessä maksettua. Mutta jos ottaa tyyliin tonnin autoon autolainan ja lisäksi korjauttaa autoaan sadoilla euroilla jatkuvasti (pääasiassa ykköskaudella) niin milläpäs niitä lainoja lyhennät.
Topilla prioriteetit vinossa. Tyypillinen pikkupaikan poika, joka lähti valloittamaan maailmaa ja halusi näyttää kotiväelle, miten hienosti pärjää maailmalla. Unohtaa vaan, että 2500 euron palkasta ottaa monet välikädet ennen kuin se tilille päätyy...
Sieltä kotikylältä ehkä paremmin löytyisi saman henkinen kiva nainen Topille. Mukavalta nuorelta mieheltä vaikuttaa ja selvästi oli jotain masennusta johon toivottavasti saanut apua mutta uskon että hän vaan on sellainen luonteeltaakin. Taipumusta melankoliaan ja nähdään asiat sen negatiivisuuden kautta hieman liikaakin. Hyvinhän hänellä asiat oli. Oli työpaikka, kivoja ja välittäviä ystäviä, teatterin toiminnassakin oli mukana. Ehkä liikaa keskittyi siihen rakkauden löytämiseen.
Itse olen Savosta kotoisin ja siellä se huumori voi olla aika räväkkää joka ei ehkä iske Turun naisiin. Tälläinen pieni sivuhuomio :D
Juuri tänään oon katsonut monta jaksoa putkeen. Lepposaa katsottavaa, koukkuun jää, jaksaa katsoa.
Terkkuja Topille!
Pakko myöntää, että en todellakaan ollut ymmärtänyt mitä näiden syrjäseutujen poikamiesten päässä liikkuu. Tuli paha mieli jotenkin monta kertaa. Toivon tälle päähenkilölle kaikkea hyvää, mutta sarjassa esitettyjen kommenttien perusteella röyhtäily, naisviha, rasismi, transfobia jne ei välttämättä houkuta suurta ryhmää naisia. Yhdessä jaksossa myös kertoi että toivoisi kotirouvaa.
Tiesin etukäteen että minä kaupunkilainen korkeasti koulutettu nainen ja tämmönen vaikkakin ihan sympaattinen tyyppi ollaan aivan eri maailmoista mutta en tiennyt miten kaukana. Kaikesta edellämainitusta huolimatta toivon että tää tyyppi löytää elämäänsä hyviä asioita ja rauhaa.
Onko tää Tankki Täyteen sarjasta Juhanan nykyaikaisempi versio.
Mihin hän naisen haluaa, kun kuitenkin haluaa viettää vähästäkin vapaa-ajastaan 90% kavereiden kanssa autoa rassaillen..
Olenko ainoa joka luuli tämän aloituksen koskevan BB - Topia?
Musta toi Topi on ihanan symppis tyyppi ja tietää mihin kuuluu ja mitä haluaa! En myöskään tiedä mitä se on puhunut, koska mun korvaani toi puhetyyli ei särähdä eli missä ihmeen suomenruotsalaisessa banjokerhossa kokoonnutte että tuo puhe olisi hirveää?
"Hyvä isä jos lopettaisi tupakoinnin" XD
Kävin aikoinaa itsekkii Savosta jonkun vuoden Saabilla töissä, oli rankka vaihde elämässä. Oli itselle hyvä kokemus sinänsä, pisti miettimään haluanko tehdä töitä vuorossa pikkupalkalla. Antoi motivaation kouluttautua ja sitä kautta päästä paremmille liksoille jolloin elämän laatu parani. Ei tarvinnut miettiä riittääkö rahat auton tankkaamiseen. Kannattaisi Topinkin miettiä sellaista kun on vielä nuori ja jos naisiin haluaa tehdä vaikutuksen lopettaa nuo töykeät alapääjutut, kielenkäyttö kuulostaa naista halventavalta, vielä tv sarjassa.
Mä kävin masennuksessa läpi samoja juttuja. Rahankäyttö ei ollu hallussa, pelasin pleikkaa, söin roskaruokaa. Onneks pääsin hoitoon. Mä ymmärsin, et Topikin on nyt terapiassa. Lääkkeet auttaa myös.
Toi loppu oli sarjassa optimistinen!
Mulla menee currently jees. Nyt on myös nainen.