Kuinka ihmisillä riittää aika sosiaaliseen elämään?
Mun eilinen päivä, jolloin ei pitänyt olla mitään erikoista. Ylös noin klo 9, aamupala, vähän kotitöitä ja ulos lenkille perheen kanssa. Lenkin jälkeen vein tytön kaverilleen, joka asuu reilun puolen tunnin ajomatkan päässä. Samalla reissulla vaihtamaan kauppaan kengät, jotka ostin lapsenlapselle mutta joissa havaitsin vian. Sen jälkeen vein kengät lapsenlapsen toiselle mummolle, joka toimittaa kengät perille; pihalla rupattelua noin vartti. Päivä olikin jo pitkällä; kotiin syömään, vähän taas kotitöitä ja lepoa noin puolisen tuntia. Salille, jossa ehdin olla kolme varttia, hakemaan lasta kaverilta. Illalla kotona lapsen kotitehtäviä, imurointi ja nukkumaan klo 21.30. Miten ihmeessä ihmiset ehtii kyläilemään tmv? Liikuntaan mulla meni alle kaksi tuntia ja kotitöihin noin tunnin verran yhteensä, eli ajanpuute ei mielestäni selity noilla. Ehkäpä autolla suhaaminen edestakaisin on yllättävä aikasyöppö.
No sitä aikaa ei mitenkään automaattisesti riitä sosiaaliseen elämään, jos et varaa siihen aikaa. Olisit esimerkiksi voinut hyvin käydä syömässä jonkun ystäväsi kanssa tai sopia kahvittelusta kaupunkireissullesi. Olet oikeassa, että edestakaisin ajaminen on valtava aikasyöppö, ja asioita kannattaa niputtaa mahdollisiman paljon. Nyt päiväsi oli aikamoista silppua.
Itse tapaan ystäviäni pari kertaa viikossa, koska ystävät ovat minulle tärkeitä, ja haluan omistaa heille aikaani.