Mikä avuksi jalkasyyliin?
Jäädytysaine ei ole mistään kotoisin. Löytyykö reseptilääkkeitä?
Kommentit (43)
Onko kellään ollut jalkapohjassa oikein syvää syylää? Miten saatte sen poistuttua kasvattamaan tervettä ihoa sen reiän tilalle? Olen jo vuosia taistellut syylän kanssa, tällä hetkellä syl end käytössä. Sillä saa ite syylän pois mut kasvaa aina takas.
Itselläni lähti Italian kesän +35 asteen helteessä. Ei tarvinnut kuin pari viikkoa kävellä kuumalla hiekalla, niin kaikki vuosia vanhat syylät olivat poissa! Ihan ihmeellistä!
itse otin kipulääkettä ja pistin parvekkeella tupakan palamaan , tupakalla poltin syylän meni 2 röökiä ja syylä paloi , joku viikko oli poltettu alue sormesta kärsineen näköinen mutta syylä lähti eikä ole tullut takaisin , arpi jäi mutta viis siitä, jos ei ole joka asiasta valittava saa hieman kipua kärsiä mutta halvaksi tuli verrattuna muihin konsteihin ja huom, poltin sen verran syvälle että syylän juuret palo myös ja hetken oli kohta kuopalla.
Wart away toimi minullakin. Kolmella kerralla lähti syylät jalasta. Apteekista ostin pullon.
Acid salic, acid lact, aether collidium. Sekoitetaan apteekeissa. Tämä on se millä lähtee kaikki. Kaikki lääkärit ei tiedä tästä eli nuoret joutuu kysymään
Wart awayn nimeen vannon minä ainakin. Kannattaa lukea käyttöohjeet kyllä näissä aineissa. Tuntuu olevan tehokasta happoa...
Muistathan, että jos itse alatte hoitamaan syylää pois, niin käytä puhtaita välineitä ja suojakäsineitä. Syylä tarttuu ja leviää ilman haavojakin. Ja välineet on hävitettävä tai streiloitava hoitojen välissä, sillä virus jää niiden pinnoille elämään ja jatkaa tartuttamistaan. Ei niin, kun joku neuvoi kynsileikkureilla poistamaan, siinähän on pian sormissa yms. syyliä.
Halvin keino ja tuote mikä löytyy varmasti joka kodista on tulitikut. Kostuta tulitikin ruutipää veden alla ja hiero syylään. Toista aina kun väri on katoamassa syylästä. Ei mene ympärysiho miksikään ja katoaa. TOIMII!!
Wartaway sisältää monokloorietikkahappoa, joka on vahvempi happo kuin etikkahappo (trikloorietikkahappo eli TCA on vielä vahvempi).
Itse kaivoin puukolla pois jaloista. Olivat levinneet käsiinkin niin kynsileikkurilla otin ne. Sattuuhan se mutta pahinta oli kun ei ikinä pystynyt kätteleen ketään ja aina nyrkit kiinni koska häpesin.
Meillä 6 v pojalla niin kipeä se syyläkohta että ei snna juuri edes koskea siihen..!
Mulla lähti sillä, että haudutin saunassa jalkoja pesuvadillisessa vettä, jossa 1 rkl ruokasoodaa. Oikeastaan olin lukenut netistä, että sooda auttaa jalkasieneen. Sieni ei lähtenyt, mutta pitkään pysynyt sitkeä syylä lähti muutaman kerran jälkeen.
Minulla tehosi osterivinokas. En muista kauanko söin, mutta kuuri taisi jäädä vähän kesken. Ajattelin, ettei siitä mihinkään ole, kun syylät tuntui vain kasvavan. Heti kuurin jälkeen ne kuitenkin katosivat, eikä ole sen koommin näkynyt.
Meillä lähti apteekista ostetulla happokynällä, olisko ollut Syyl End. Yritettiin ensin jollain voidemaisella eikä siitä tullut mitään. Syyläkynä oli kätevä ja toimi.
Wartnerin syylä poistokynä! Mun jalat oli ihan järkyttävän näköiset, en voinut kesällä olla rannalla jalat paljaana tai muutenkaan ja häpesin aivan valtavasti. Yhtäkkiä vastustuskykyyn vaikuttavan lääkkeen aloituksen jälkeen tuli noin 10 syylää jalkoihin. Yhdessä varpaassa iso ja kipeä patti. Käytin ohjeen mukaan kynää ja aina tauon aikana puudutin alueen ja kaivoin skalpellilla niin paljon pois kun pystyin. Alueen parannuttua jatkoin kynän käyttöä. Joka ilta kynän käyttämisen aikana myös ensin liotin jalkoja lämpimässä vedessä ja viilasin pois niin paljon kuin kivutta pystyi. Pelkkä skalpellioperaatio ei auttanut, ilmastointiteippi oli turhaa, mutta tuolla lähtivät kahdessa kuukaudessa!
Vierailija kirjoitti:
Wartnerin syylä poistokynä! Mun jalat oli ihan järkyttävän näköiset, en voinut kesällä olla rannalla jalat paljaana tai muutenkaan ja häpesin aivan valtavasti. Yhtäkkiä vastustuskykyyn vaikuttavan lääkkeen aloituksen jälkeen tuli noin 10 syylää jalkoihin. Yhdessä varpaassa iso ja kipeä patti. Käytin ohjeen mukaan kynää ja aina tauon aikana puudutin alueen ja kaivoin skalpellilla niin paljon pois kun pystyin. Alueen parannuttua jatkoin kynän käyttöä. Joka ilta kynän käyttämisen aikana myös ensin liotin jalkoja lämpimässä vedessä ja viilasin pois niin paljon kuin kivutta pystyi. Pelkkä skalpellioperaatio ei auttanut, ilmastointiteippi oli turhaa, mutta tuolla lähtivät kahdessa kuukaudessa!
Kamala mikä näppäilyvirhe! *Warterin syylänpoistokynä. Tässä vielä linkki: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.mobile/?ObjectPath=/S…
Osterivinokasta söin kaksi vai kolme pakettia ja lähti syylät. Oli etenkin kädet täynnä niitä ja jaloissakin pari, olivat olleet varmaan vuoden tai pari. Lähtivät niin, että en edes huomannut, että olisivat lähteneet vaan yksi päivä havahduin, että niitä ei enää ollutkaan. Eli ilmeisesti kuivivat ja lähtivät.
Ei oikein ollut mahdollisuutta testata mitään teippauksia ja jäädytyksiä kun oli tosiaan käsissä varmaan 20 per lapanen niitä. Kannattaa ainakin kokeilla tuo osterivinokas, ei ole kovin tyyris ja ei siitä haittaakaan ole. Luontaistuotekaupoista löytyy.
Jos kyseessä on kipeä känsä( ei syylä) jossa känsän keskellä on "juuri" ikään kuin sydän, niin yleensä lähtee pois vain kirurgisella toimenpiteellä. Tiedän oman suvun kokemuksista, että ko känsä on hävinnyt pois pitämällä paljaassa jalassa aitoa villasukkaa niin paljon kuin mahdollista. Kannattaa kokeilla.
Vanha ketju. Kerron silti.
Vuoden lapseni yritti syylää pois jalkapohjasta syylendillä ja muilla apteekin litkuilla. Ei auttanut.
Kirurgi poisti kauhamaisella pikkuveitsellä ja poltti laserilla pohjan. Kamalan kallista oli vähätuloisen tuo maksaa, mutta kertahoito riitti. Kirurgi sanoi, että kestää parantua 2 kk ja toden totta: kaksi ja puoli kuukautta kului ennen kuin se rupi oli vihdoin parantunut arveksi. 2 kk lopulta tuli koulusta liikkakieltoakin.
Ei se ollut kipeä kuin ihan aluksi pari päivää, mutta oli tulehdusvaara, kun se vuoti pitkään.
Kirurgi lupasi yli 90 prosentin onnistumisen, että ei tuu siihen takaisin.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:18"]
Ei toiminut osterivinokkaat eikä verruxin. Lähinnä saivat syylän kasvamaan. Jäädytys eli apteekin wartner jäädytyssetti toimi. Kesti kylläkin muutaman kuukauden että syylä kasvoi ulos. Mutta sentään jäätyi hengiltä heti ja lopetti kasvamisen isommaksi alueeksi jalkapohjassa
[/quote]
Verruxin hävitti multa syylät kun olin ylä-aste ikäinen parin sively kerran jälkeen mutta raaputunkin syylän verseslihalle sively kertojen välissä ja purin hammasta kun aine kirveli. Lopulta syylä nousi sitten ylös kuivana ja kuolleena. Mutta joka tapauksessa kyllä syylät kannattaa hävittää sillä ne tuntuvat ikävältä esim. päkiässä varsinkin kun kävelet paljain jaloin. Mulla yksi syylitä oli isovarpaan sivussa ja kun sen ympärille ilmestyi rykelmä pienempiä syyliä joten ainakin oman kokemukseni mukaan yksinäinenkin syylä kannattaa hävittää heti.