Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko kun luvattiin että korona olisi Jouluun mennessä ohi

Vierailija
23.09.2020 |

Miltä teidän Joulu tulee näyttämään tänävuonna?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan - lisäksi luvattiin, etteivät lapset sekä nuoret voi levittää koronaa ja nyt on puolet Suomen kouluista etäopetuksessa, Mikkeli kriisissä lasten lätkäjoukkueen bailujen takia, joku laskettelukeskus bikeineen saastutti Nilsiän asuinkelvottomaksi ja sitä rataa...

Muistat nämäkin väärin.

Ja mistä olet saanut tuollaisen tiedon, että puolet Suomen kouluista on etäopetuksessa?

Vierailija
22/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on välinpitämättömiä ihmisiä, ei korona katoa. Loppuisiko korona leviäminen, jos sairaanhoidon kustannukset pitäisi täysimääräisinä maksaa itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin on välinpitämättömiä ihmisiä, ei korona katoa. Loppuisiko korona leviäminen, jos sairaanhoidon kustannukset pitäisi täysimääräisinä maksaa itse?

Suurimmalla osalla ei tule koronasta sairaanhoidin kustannuksia yhtään.

Sitten meillä voisi olla iso liuta sairauksia, joiden kulut pitäisi itse maksaa. Oikeastaan ihan kaikki sairaudet, koska kaikkiin niihin on omilla valinnoilla vaikutusta.

Vierailija
24/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei loppuisi. Todennäköisesti leviäisi pahemmin, kun harvalla olisi varaa ja halua mennä esimerkiksi testattavaksi näin matalalla kynnyksellä. Siinä menisi viimeinenkin leviämistä rajoittava laaja toimi.

Vierailija
25/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se vissiin Ruotsissa taitaa ollakkin. Mutta heidän mallinsahan tuomittiin tälläkin palstalla moneen kertaan.  Korona on virus, se ei mene IKINÄ ohi, mutta hankkimalla rittävän laumasuojan, se heikkenee normaaliksi flunssaksi. Miten vaikeaa tuo on ymmärtää? Mutta joulu on perheen kesken joka tapauksessa, toivottavasti vaan jossain muualla kuin Suomessa. 

Vierailija
26/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että semmosta olisi luvattu missään.

Vierailija
27/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Toivottavasti sun korkein oppimääräsi on kansakoulu, se on ainoa jolla voi selittää tämän aivopierun.

Vierailija
28/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka tai mikä tämä Joulu on. Juhlapäivä nimeltä joulu on tietääkseni ihan loppuvuonna eikä mikään virus siihen mennessä katoa.

Vierailija
29/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hyvin harva tarvitsee testausta lukuunottamatta mitään sairaanhoitoa koronatautiin. Mitä arvelet tapahtuvan, jos näin laajamittainen testaus loppuisi, kun ihmiset eivät enää vaivautuisi pari sataa maksavaan testiin jokaisesta flunssasta?

Vierailija
30/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit ja yökerhot kiinni niin se loppuu kuukaudessa.

Vierailija
31/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että koululaiset opiskelevat nykyään baareissa ja yökerhoissa. Tai, että jääkiekko ja pesäpallo-otteiluta järjestetään em paikoissa.

Vierailija
32/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut nehän olivat kiinni, pidempään kuin kuukauden, eikä korona loppunut?

Vierailija
33/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuollaista lupausta. Meillä on perinteisesti vietetty isoa sukujoulua, mutta jo viime vuonna oltiin omalla porukalla. Jouduin joulun alla leikkaukseen enkä jaksanut osallistua isoon sukujouluun. Niimpä vietettiin viime joulukin vain minä sekä aikuiset lapseni puolisoineen. Varmaan tulee olemaan samanlainen joulu tänä vuonnakin. Tosin toivon mukaan en joudu joulun alla mihinkään leikkaukseen. 

Vierailija
34/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii hyvin laantua jouluksi. Mitään kriisiäkään ei ole, sairaalat eivät ole täyttyneet vieläkään ja tehohoidossa kokonaiset kaksi kappaletta. Täkäläinen jääkiekkojoukkue sai toki tartunnan. No, seuran ilmoituksen mukaan osa jo parantunut, osalla oireet lieviä ja lopuilla ei edes niitä oireita. Tartuntaketjut on saatu katkaistua. Viikon päästä treenit jatkuu taas normaalisti.

Silti hallitus kuulemma suunnittelee kevään kaltaisia sulkuja, jos tartunnat eivät ala vähentyä.

Vierailija
35/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan - lisäksi luvattiin, etteivät lapset sekä nuoret voi levittää koronaa ja nyt on puolet Suomen kouluista etäopetuksessa, Mikkeli kriisissä lasten lätkäjoukkueen bailujen takia, joku laskettelukeskus bikeineen saastutti Nilsiän asuinkelvottomaksi ja sitä rataa...

Muistat nämäkin väärin.

Ja mistä olet saanut tuollaisen tiedon, että puolet Suomen kouluista on etäopetuksessa?

Donald Trumpilta? 

Vierailija
36/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin jouluksi kuusi, kinkku, lahjat-linjaa. Haen äitini meille jouluksi. 

Mitäs itse?  Perut joulun ja itket raivonkyyneleitä, kun koronaa ei oltukaan peruttu vaikka luulit? 

Vierailija
37/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis Jouluun 2022 mennessä se on ohi.

Vierailija
38/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tällaista muista.

Vierailija
39/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahan on itsessään jo muuttunut. Virus on kehittyvyt leviävänpään, mutta vähemmän tappavaan suuntaan. Suomessa 0 alle 40 vuotiasta on kuollut tautiin.

Vierailija
40/55 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun painotettiin, että koronan torjuminen on ihmisten käyttäytymisestä ja siinä ennen kaikkea etäisyyksien pitämisestä kiinni.