Mistä apu raskausajan ripuliin?
Plussasta lähtien oon herännyt joka aamu reilusti ennen kelloa siihen että vatsassa vääntää. Juoksujalkaa vessaan ja varpusparvi pyttyyn, kera todella nolojen äänitehosteiden.. Päivällä vatsan toiminta yleensä rauhoittuu onneksi, mut joka aamu sama juttu. Yrtti teet, jotka mua auttaisivat, ovat raskausaikana pannassa, joten olisko kellään vinkata mitään sallittua luomukonstia?
Jostain hormoneista tää kai johtuu, kun menkkojen aikanakin oli vatsa aina sekaisin, ei tosin läheskään näin pahasti. Kumma kun joka paikassa puhutaan vaan raskausummetuksesta!
Kommentit (7)
Onko tuo nyt kovinkaan suuri ongelma. Et kuitenkaan joudu rajoittamaan elämääsi. Aamupaska vaan tulee vähän löysempänä..?
Mulla oli kanssa alkuraskaudessa sama, neuvolassa sanottiin ettei voi johtua raskaudesta. No, kolme raskautta nyt takana ja jokaisessa ripuli ollut ensimmäisiä oireita... Meni ohi mulla ainaki alun jälkeen ja muuttui loppua kohden ummetukseksi.
Niin ja kuukautisten aikana on ollut myös vatsa aina ripulilla ihan nuoresta asti. Ihan kamalaa.
Eli siis vastauksena kysymykseesi, ei siihen auta mikään kuten ei raskausoireisiin yleensäkään... Toivottavasti helpottaa sullakin alun jälkeen
T. 5
Lähinnä vituttaa herätä tuohon joka aamu aikaan jolloin muuten saisi vielä nukkua, kun unet jäävät niin lyhyiksi, muutenkin väsyttää niin olis kiva saada nukkua pidempään kuin 6-7 tuntia yössä. Vessassa käytyä mun on pakko syödä jotain, koska muuten tulee kamala olo. Sitten oonkin jo niin pirteä, että ei uudestaan nukahtaminen enää onnistukaan.
Mut kiva tietää, että tää voi helpottaa, ja voisihan tosiaan olla pahempiakin vaivoja!
En ole itsekään keksinyt siihen mitään helpotusta..mulla toi oli kanssa alkuraskaudessa joka-aamuista, mutta nyt on onneksi jo vähän harventunut (rv 16) ja joudun juoksemaan vessaan vain noin joka toinen aamu. Ehkä se tästä helpottaa kokonaan...se ummetus tulee usein vasta ihan loppuraskaudessa.
En osaa auttaa, mutta mulla oli alkuraskaudessa sama juttu. Menee toivottavasti sullakin ohi ajan kanssa.
Miespuolinen työterveyslääkäri sanoi muuten mulle, ettei ripuli kyllä ole mikään raskausoire. Hän oli yllättynyt, kun kerroin, että mulla on aika kuukautisten aikaankin vatsa ihan sekaisin.