Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi, raskaus ja imetys

Vierailija
23.11.2013 |

Rehellisesti, oletko käyttänyt alkoholia raskauden aikana, entä imettäessä? Ja paljonko?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raskauden aikana. Imetyksen aikana saatoin ottaa saunakaljan.

Kävin myös ottamassa kerran enemmänkin, mutta vauva on syönyt hyvin pullostakin pumpattua maitoa.

Vierailija
2/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla raskaana ollessani join pari kertaa yhden paukun. Nykytietämykselläni en enää niin tekisi. Imetysaikana en ole käyttänyt alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en yhtään, imettäessä joskus pari kun vauva oli jo lähemmäs vuoden vanha.

Vierailija
4/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en yhtään. Imettäessä muutama lasi viiniä viikossa.

Vierailija
5/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen testin tekemistä viikolla 3 otin yhden annoksen. Imettäessä olen juonut ykkösolutta 1-2 tölkkiä saunajuomana kerran, pari viikossa. Saatan tulevaisuudessa imetysaikana ottaa 1-2 annosta joskus erikoistilanteessa.

Vierailija
6/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkohan jonkun kolme lasia skumppaa juonut raskausaikana? Lisäksi saatoin vähän maistaa miehen olut- tai viinilasista päältä. Vahvempien alkoholijuomien hajukin kuvotti, esim. kun mies joi single malt viskiä, joista olen aiemmin itsekin pitänyt, piti vaihtaa huonetta.

Imetän edelleen, ja nautin juuri 6 senttiä punkkua juustojen kanssa. Ehkä kerran viikossa irrottelen näin. Seuraavaan imetykseen on pari tuntia, joten ehtii kyllä se alkoholi poistua verestä ja maidosta. 

Ja kyllä, ihan oikeasti alkoholin käyttö pysyy näissä rajoissa. Jos joku keksisi menetelmän, jolla alkoholittomasta viinistä ja oluesta saataisiin oikeasti saman makuisia kuin alkoholipitoisista, joisin niitä. Ajatus humalassa tai edes hiprakassa olosta ahdistaa nykyään.

Vierailija
7/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana en ottanut pisaraakaan alkoholia, en edes liköörikonvehteja :D Nyt parin kk.n ikäisen vauvan äiti, eikä aikeissa juominen missään muodossa. Sitten kun tekee mieli lähteä ulos, korvike hoitakoon homman mitä tulee lapsen syöttämiseen. Tällä haavaa tuntuu että viihteelle lähtemiseen tulee kulumaan piiitkä tovi, ei tee yhtään mieli. 

Vierailija
8/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa raskaana, enkä todellakaan käyttänyt käyttäny alkoholia. Ei missään tapauksessa. Imetysaikana taas ihan eri juttu, silloin ei ole mitään estettä alkoholin käytölle. Humalassa ei toki saa vauvaa käsitellä, mutta imetyksen kautta saatava alkoholi ei ole vauvalle haitaksi. Maidossa on yhtä paljon PROMILLEJA kuin veressä,  eli tuhannesosia... ja se palaa samaa tahtia kuin verestä.  

Vierailija
9/18 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tarkka näistä asioista, etten juo edes ykkösolutta.

Vierailija
10/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen testin tekemistä join itseni humalaan sillä en voinut kuvitellakaan olevani raskaana, testin jälkeisenä raskausaikana maistoin  pari kertaa suullisen viiniä ja join 2 lasillista shampanjaa (eri kerroilla siis). Imetyksen aikana taisin juoda yhden oluen.

Vierailija
11/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikolla 31 ja olen juonut raskausaikana yhteensä n 4 lasia shamppanjaa (eri kerroilla, yksi lasi maksimissaan, ei edes hiprakkaa), juhlatilanteissa kun on ollut myös ruokaa tarjolla. Alkuraskaudesta (n viikolle 15) en juonut tippaakaan. Kuvotti ajatuskin. Odotan kyllä, että voin vaikka huonoa omaatuntoa juoda lasillisen hyvää valkoviinia ravintolaillallisella synnytyksen jälkeen!

Vierailija
12/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana en juonut yhtään, imetysaikana joskus saunakaljan tai ruuan kanssa vähän viiniä.

Vierailija
13/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä. 

Teidän itsetuntonne ihmisinä on kyllä pienestä kiinni. 

Vierailija
14/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskausaikana ottanut yhtään, imetysaikana voisin kuvitella ottavani pienen määrän joskus, siis mikäli vauvan syötöt onnistuvat sitten pullosta myös. Mutta kun on ollut vuoden ilman niin puoli vuotta siihen päälle on aika sama. Ehtii sitä sitten joskus taas.

Vierailija
15/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olen maistanut jonkun muun oluesta tmv., imettäessä olen käyttänyt alkoholia suunnilleen samoin kuin muutenkin (1 tai muutama annos kerralla).

Ei tämä ole mikään itsetuntokysymys, vaan mielestäni ihan normaalin varovaisuuden noudattamista.

Vierailija
16/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 17:53"]

Raskausaikana en ottanut pisaraakaan alkoholia, en edes liköörikonvehteja :D Nyt parin kk.n ikäisen vauvan äiti, eikä aikeissa juominen missään muodossa. Sitten kun tekee mieli lähteä ulos, korvike hoitakoon homman mitä tulee lapsen syöttämiseen. Tällä haavaa tuntuu että viihteelle lähtemiseen tulee kulumaan piiitkä tovi, ei tee yhtään mieli. 

[/quote]

ihmettelen alapeukkua? Hän on täydellinen äiti? Meilläkään ei kumpikaan juo. ei olla vuoteen juotu ja raskaus nyt puolessa välin :)

Vierailija
17/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa en käyttänyt, jos ei lasketa sitä kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Imettäessä käytin ihan normaalisti, eli siideri/lasi viiniä silloin tällöin.

Vierailija
18/18 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudesta ihan kunnon känni. En ollut vielä plussannut. Ja sitten olen silloin tällöin maistellut muutaman huikan samppanjaa tai viiniä tai siideriä. Yhden simankin join.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi