Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuisitko Victoria Beckhamin vaatteisiin? Mä mahtuisin :=)

Vierailija
23.11.2013 |

Daily Mail -lehden haastattelema Annabel Cole kertoo olevansa vaatekokoa 36-38. Vaikka Victoria Beckham tunnetaan hoikkaakin hoikemmasta vartalostaan, Cole oletti sopivansa edes johonkin tyyli-ikonin vaatekaapin vanhoista aarteista.

Toisin kävi. Kaikki Colen jutussa esittelemät vaatteet joko kiristävät tai eivät mahdu päälle ollenkaan. Colen siron 14-vuotiaanElsa-tyttären päälle valtaosa vaatteista sen sijaan istuu. Tosin punainen nahkahame osoittautui liian pieneksi jopa teinitytölle.

- Pidän eriskummalisena sitä, että aikuinen nainen voi mahtua vaatteeseen, joka on 14-vuotiaalle liian pieni, Cole sanoo viitaten siihen tosiasiaan, että pikkuinen hamonen on peräisin 39-vuotiaan Beckhamin kaapista.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013112317755283_vi.shtml

........

Itse olen kokoa 34 :=) en romuluinen suomitallukka vaan enemmän sirompi espanjalaistyylinen

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:19"]

Vau ap! Se on hienoa, että olet saavuttanut elämässäsi jotain noin upeaa. :)

[/quote]

Mistä lähtien anorektinen olemus on ollut upeaa...luojan kiitos en itse mahdu kokoon 34!

Vierailija
22/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vyötärö on ehkä juuri tuon 62cm. Pituutta 167 ja painoa (kai) 45kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut suomalaiset naiset nauravat sille väitteelle, että suomalainen on raskastekoisempi kuin vaikkapa aasialaiset tai juuri espanjalaiset/ranskalaiset naiset? Faktaahan tuo vaan on. Se on sitten makuasia mistä tykkää. Petite-naisille on omat ihailijansa kuin amatsooneillekin.

Vierailija
24/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas on uusi laiha: en edes haluaisi olla kokoa 30-32. Kammottavaa, heikkoa.

Vierailija
25/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:35"]

Onpa täällä monta kokoa 34 olevia, juuri vauvan tehneitä naisia ;)

Missä maassa me ollaan? Ranskassa?

[/quote]

Mulla ei ole vauvaa ja tuskin tuleekaan. Aika vähän täällä Aihe vapaalla on vauvoihin liittyviä keskusteluja. ;)

Vierailija
26/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:19"]

Vau ap! Se on hienoa, että olet saavuttanut elämässäsi jotain noin upeaa. :)

[/quote]

Mistä lähtien anorektinen olemus on ollut upeaa...luojan kiitos en itse mahdu kokoon 34!

[/quote]

Miten vaikea on aikuisen ihmisen (ja jostain syystä aina naisen) ymmärtää, että ihmiset ovat rakenteeltaan eri kokoisia. Toiset pidempiä, toiset lyhyempi, jotkut leveämpiä ja jotkut kapeampia. Tästä sitten seuraa se, että terveessä hyväkuntoisessa ihannepainossa joillekin 34 on oma koko ja toiselle vaikkapa 38.

Mutta ei, 34 on anorektikko ja 40 läski. Ja taas mennään.

Vierailija
27/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:41"]

Haluaisin tietää millain vyötärönympärys on senteissä, kun koko on 32, 43 jne. Muistan oman vyötärömittani 20-vuotiaana, kun aloin odottaa esikoista. Olin 164cm, 54kg ja vy 62cm

Nykyisin painan 103kg ja vy on 101cm

[/quote]

Tuo varmaan vaihtelee paljon vaatemerkin mukaan. Jonkun italialaisen huippumuotimerkin ja jonkun Prismassa myytävän merkin koot 34 ovat todennäköisesti aika eri kokoiset. Mikään laki ei taida määrätä, että ilmoitetun koon pitäisi vastata mitään todellisuuden mittoja. Mulle sopiva koko yläosissa on usein 34. Ostan vaatteita lähinnä ruotsalaisista ketjuliikkeistä. Vyötärönympärykseni on (kapeimmasta kohdasta) noin 65 cm. Nykyään kaupoissa on paljon myös väljänmallisia yläosia, jolloin vyötärönympärys ei välttämättä edes ole se kokoa määrittävä tekijä.

Vierailija
28/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 40 on suomalaisen naisen keskiarvo, eurooppalaisella taulukolla se on kokoa 42. Törmään koko ajan suomalaisiin jotka väen vängällä yrittävät mahduttaa itsensä liian pieniin vaatteisiin. Esimerkiksi housujen vyötärönauhaan pitäisi seisoessa jäädä 4cm tyhjää tilaa jotta ne istuvat vyötäröltä ja lantioon ja reisien yläosiin 2 cm. On ihan normaalia että kokoa 40 oleva nainen tulee ja väittää olevansa kokoa 36 ja ähisee vaatteita sovittaessa kun on tiukkaa. Koolle 40 menee koko 36 päälle mutta onko se kaunista ja kuinka ihanat on ne vatsamakkarat kun siellä pullistelevat:)))))) 

Vierailija
29/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 18:41"]

Haluaisin tietää millain vyötärönympärys on senteissä, kun koko on 32, 43 jne. Muistan oman vyötärömittani 20-vuotiaana, kun aloin odottaa esikoista. Olin 164cm, 54kg ja vy 62cm

Nykyisin painan 103kg ja vy on 101cm

[/quote]

Tuo varmaan vaihtelee paljon vaatemerkin mukaan. Jonkun italialaisen huippumuotimerkin ja jonkun Prismassa myytävän merkin koot 34 ovat todennäköisesti aika eri kokoiset. Mikään laki ei taida määrätä, että ilmoitetun koon pitäisi vastata mitään todellisuuden mittoja. Mulle sopiva koko yläosissa on usein 34. Ostan vaatteita lähinnä ruotsalaisista ketjuliikkeistä. Vyötärönympärykseni on (kapeimmasta kohdasta) noin 65 cm. Nykyään kaupoissa on paljon myös väljänmallisia yläosia, jolloin vyötärönympärys ei välttämättä edes ole se kokoa määrittävä tekijä.

[/quote]

On niihin ne standardimitat, mutta en muista paljonko mikäkin koko on. Se on sitten eri, että miten hyvin valmistajat niitä mittoja nouduttaa.

Vierailija
31/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän 34-kokoisten tai sitä pienempien lantion ympärysmitta on? Olen 184cm pitkä enkä usko, että ikinä mahtuisin koon 34 vaatteisiin vaikka olisin kuinka laiha. Ehkä viimeksi 12-vuotiaana mahtunut sen kokoisiin.

Vierailija
32/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan (edes yläasteella anorektikkona) mahtunut koon 34 vaatteisiin ihan pituuteni (178 cm) ja luustoni vuoksi. Olen melko siro yläkropasta, mutta esim. lantioluuni ovat oikeasti tosi leveät luonnostaan.

Vierailija
33/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170cm/73kg...tavoite olisi 65 kg mutta tiukkaa tekee :( vaatekoko 40-42,löysää löllöä siis on. Mutta jännä juttu...kun olin 20v,painoin vain 57kg,silti käytin koon 38 vaatteita. En kyllä ymmärrä että miksi. Vyötärö oli silloin varmaan alle 70cm. yo-juhlissa ollut hame pyöri päällä...miksi ihmeessä mulla oli niin suuri hame? Se oli ihan myyjän avustuksella ostettu,miksi mulle ei myyty koon 36 ellei jopa 34 hametta? No joo,ei tässä mun jutussa oikein ollut pointtia mutta ihmettelenpä vaan noita vaatekokoja 20v sitten...silloin pidin järjestään liian suuria vaatteita vai onko koot muuttuneet?

Vierailija
34/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa jostain syystä lainattua viestiä 37, mutta vastaan siihen. Kirjoitinkin jo aikaisemmin tässä keskustelussa, että oma kokoni on usein noin 34, mutta lantionympärykseni on melkein 90 cm, eli ei siis mikään huomattavan kapea. Tuo 34 on kokoni lähinnä yläosissa. Käytän enimmäkseen farkkuja, joissa koot ovat tuumissa, joten en oikein edes tiedä mikä alaosakokoni on tuolla 30:stä alkavalla asteikolla. Jos yrittäisin mahtua johonkin koon 34 kynähameeseen, joka on tehty joustamattomasta kankaasta, ei se varmaan mahtuisi. Sitten taas takit ovat yleensä mitoitukseltaan niin väljiä, ettei minun usein kannata edes kokeilla takkia, jos siitä ei ole tarjolla kokoa 32 tai 34.

Vierailija
35/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:21"]

Minusta espanjalaiset naiset ovat kaikkea muuta kuin siroja.

[/quote]

Ahaa niinkö. Myydäänkö Suomessa Mangon kokoa XXS ;D

Vierailija
36/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en mahdu! Kauhee luuranko se Victoria. Mutta onhan tuo alkuperäinen artikkeli aika älytön. Koko 38 ei mahdu koon 32 vaatteisiin? Ihanko totta?! Siis onko tuo nainen sokea tai häiriintynyt? Näkeehän kuka vaan, että hän on ihan eri kokoluokkaa kuin Victoria Beckham.

Vierailija
37/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehkä mahtunut syömishäiriöaikoinani. Nyt en mahtuisi enkä sitä kauheasti sure. Beckham ei vastaa nykyistä kauneusihannettani, ei ole terveen, naisellisen  eikä elinvoimaisen näköinen henkilö. Mutta ymmärrän kyllä että jotkut ihannoivat tuollaista. 

Vierailija
38/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen tuo "shokkiuutinen", että aikuisen naisen vaatteet ovat 14-vuotiaalle sopivia. Monihan on senikäisenä jo melkolailla täysissä mitoissaan, joissa helposti pysyy ainakin sen 10-15 vuotta. Itselleni on tullut kasiluokan terveystarkastuksen jälkeen lisää painoa 3kg ja pituutta 6cm, enkä edes ollut mitenkään aikaisin kehittyvä, päinvastoin.

Vierailija
39/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:28"]

Onneksi en mahdu! Kauhee luuranko se Victoria. Mutta onhan tuo alkuperäinen artikkeli aika älytön. Koko 38 ei mahdu koon 32 vaatteisiin? Ihanko totta?! Siis onko tuo nainen sokea tai häiriintynyt? Näkeehän kuka vaan, että hän on ihan eri kokoluokkaa kuin Victoria Beckham.

[/quote]

Ja hullua näännyttää itsensä hoikaksi jos ei ole luonnostaa siro.

Vierailija
40/53 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahduin viimeksi 16-vuotiaana kokonaan kokoon 32-34 ja olen iloinen etten ole enää niin hoikka. Sain jatkuvasti kuulla kuinka miehekkäältä näytän. Nykyään vaatteet ovat kokoa 36 ja satunnaiset vaatteet saattavat olla tuota 34:ää. Eivätkä nuo todellakaan ole mitään pieniä kokoja, jos on muutenkin kooltaan pieni, kuten minä. Eikä se ole minusta mikään ylpeyden aihe mahtua tietyllä numerolla merkittyyn kolttuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä