Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kuulla kokemuksia rakentamisesta appivanhempien kanssa samaan pihapiiriin!

Vierailija
20.07.2006 |

Meillä on appivanhempien kanssa hyvät ja lämpimät suhteet. Kummatkin osapuolet arvostavat yksityisyyttä. Harkitsemme rakentamista yhteiselle tontille. Olemme pohtineet sekä hyviä, että huonoja puolia päämme puhki. Olisi kiva kuulla kokemuksia. Kiitos!

Riina

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito olisi ekstrahelppoa asuttaessa vierekkäisillä tonteilla.

Vierailija
2/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajattelua. No, kyllä sitten soi toisenlainen kello, kun anoppi on jatkuvasti nostelemassa kattiloiden kansia ja ihmettelemässä pojalleen miniän taloudenhoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä tietysti hyviä puoli, että on lapsenvahti ja talonvahti aina käden ulottuvilla, jos tulee tilanne, että lapset sairastuvat tai olette menossa matkalle. Mutta luulen, että itseä ahdistaisi eniten se, että anoppi tai appiukko tulisivat yllättäen kotiimme vaikka kesken riidan tai lemmenhetken. Vaikka kuinka olisi säännöt olemassa niin ne voi hyvin yllättäen unohtua, kun tulee tarve tulla lainaamaan vaikka kananmunia...Ja jotenkin minua ahdistaisi sekin, että liian tutut ihmiset asuvat siinä ihan liian lähellä ja näkevät ja tietävät kaiken mitä me teemme. Ei siis sopisi mulle, mutta sopii ehkä teille. Minä nyt vaan olen enempi sellainen, että haluan säilyttää tietyn välimatkan sukulaisiin.

Vierailija
4/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kysellä kokemuksia-en kuulla haukkuja.

Riina

Vierailija
5/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kyllä ole rakentamassa, vaan ehkä muuttamassa samaan pihapiiriin appivanhempieni kanssa.

Välit ovat niin hyvät kuin olla vain voi ja pelottaakin, että jos elämä ei sitten sujukaan ihan niin kuin toivoisi, niin kohta hyvät välit ovat muisto vain.

Eniten ehkä itseäni mietityttää se, kuinka kehtaisimme asettaa heille rajoituksia meillä käymiseen kun heillä on aina ovet avoimina meille ja voimme olla heillä kuin kotonamme (ne, emme kyllä ole, mutta siis periaatteessa).

Onneksi mies on asioista ihan samaa mieltä kuin itsekin olen ja asiaa vasta mietitään - ajankohtaista tämä olisi meillä vasta muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
6/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina

Vierailija
7/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka teillä milloinkin kyläilee jne. Kun he ovat eläkkeellä, heillä on vain aikaa teille ja lapsillenne :)

Ja vaikka teidän vieraista ei kyselläkään, niin kyllä ne huomataan ja niistä jutellaan sitten appivanhempien seinien sisällä ja arvostellaan.. Muuttakaa lähelle mutta älkää viereen. Vaikka 500 m päähän edes niin ettei näköyhteyttä ole.

Vierailija
8/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suunnittelin samaa ennen kuin sain lapsia... Koska silloin suhteemme muuttui oleellisesti, anoppi nimittäin alkoi yhtäkkiä sekaantua elämäämme!!! Aikaisemmin olimme saaneet olla rauhassa. Onneksi emme sitten rakentaneetkaan anoppilan naapuriin, voi olla etten enää olisi miehenkään kanssa yhdessä. Nimittäin jo se että asumme 3 v päässä on kiristänyt välejä kun anoppi on rampannut täällä jatkuvasti lapsenlapsia katsomassa. Voi mitä se olisikaan ollut jos olisimme asuneet näköetäisyydellä! Aina olisivat tienneet mitä puuhaamme ja jos lähdemme jonnekin. hui kamalaa. Minä ainakin olisin menettänyt itsenäisyyteni kokonaan.

Nytkin aina silloin tällöin kuulee miten anoppi ja appi selittävät mitä heidän lähin naapurinsa milloinkin tekee ja miten ovat nähneet kun he ovat lähteneet sinne ja tänne ja milloin ovat tulleet kotiin. Ajatelkaas sitten miten olisivat meidän elämäämme seuranneet!

Me olemme nyt jopa muuttamassa kauemmas anoppilasta muutaman vuoden sisään. Ihanaa kun saa lisää etäisyyttä!

Vierailija
9/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kommentoitavaa.

Vierailija
10/10 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi