Kummanlainen työmoraali sinulla näistä kahdesta enemmän on?
1. Olen todella tunnollinen työntekijä enkä koskaan lintsaa. Sairastelenkin vain lomilla.
2. Aina voi olla tarpeen tullen päivän tai pari pois töistä. Vähänkin, jos kurkku tuntuu aamulla karhealta, niin haen saikkua. Ei sota yhtä miestä kaipaa.
Kommentit (26)
Olen tuosta välistä. Sairastelen lomista riippumatta, en tosin kovinkaan paljoa. Hoidan työni tunnollisesti, mutta en hötkyile enkä viilaa pilkkua.
Riippuu työstä. Edellisessä työssäni oli kakkonen joskus. Nykyään ykkönen. Ennen tein kyllä vastuullista duunia, mutta se oli pitkäjänteistä työtä ja sitä pystyi tekemään kotoakin tarvittaessa + yksi päivä ei tehnyt mitään kaaosta. Nyt olen sellaisessa työssä, että tarvin sijaisen, joten en kovin herkästi viitsi jäädä kotiin.
Olen tuosta välistä. Niin kauan kuin olen pelkkänä rivityöntekijänä ja vaurastutan ylempien tahojen tilipussia, en tunne huonoa omaatuntoa jos jään kotiin ehkä muiden mielestä mitättömästä syystä (nuha ilman kuumetta, menkkakivut...). Työ vie niin ison osan elämästä ja antaa loppujen lopuksi niin vähän, niin olen valmis vähän helpottamaan tätä taakkaa suurfirmojen kustannuksella.
Mutta olen myös hyvä työntekijä, ainakin kun motivaatio on kunnossa. Itseäni motivoi hyvä työilmapiiri, kannustavat työtoverit sekä pomo, selkeät tavoitteet, hyvä palkkaus sekä mahdollisuus vaikuttaa omiin ansioihin ja rakentava palaute.
Sitä päivää odotellessa että omistan oman firman. Haluan luoda työntekijöille niin hyvän paikan työskennellä kuin vain mahdollista, että ei koe tarvetta samanlaisiin ajatuksiin kuin itselläni on ekassa kappaleessa.
1, paitsi että sairastan kyllä silloin kun olen sairas.
Ehdottomasti ykkönen. Koulussa lintsasin minkä kerkesin, lukiossakin jatkuvasti sekä vielä ammattiopintojen alkuvuosinakin.
Muutama vuosi ilman kokopäivätöitä valmistumisen jälkeen ( pelkkää pätkätöitä ym. silppua) sekä lasten hankinta kasvattaa kummasti työmoraalia. Nyt olen oman alan vakiduunissa kolmatta vuotta. Olen äärimmäisen harvoin sairaana, eikä tulisi mieleenkään lintsata töistä.
Ykkönen olen. Minua ärsyttää suunnattomasi joidenkin työtoverieni jatkuva "sairastelu". Ei aikuinen ihminen saa yhtenään flunssaa eikä jokaisesta yskästelystä tule välittää. 254
Täältäkin komppi kakkoselle. Samoin tapahtui minullekin. Olin tunnollinen ja annoin kaikkeni, kunnes kakka työilmapiiri vei halun siihen.
Ykkönen ehdottomasti, liiankin tunnollisesti. En aina jää pois töistä vaikka olisin niin kipeä, etten oikeastaan jaksaisi olla töissä. Töissä kun ollaan heti kamalissa ongelmissa, jos porukkaa on poissa, siellä on niin äärimmilleen vedetty aikataulut.
Ykkönen. Jos olisin tuo kakkonen, saisin palkkaa alle 1500 e/kk, koska meillä työ on bonuspalkkaista. Kummasti se vähentää lintsaushaluja.
Ykkönen olen. Olen töistä poissa sairauden takia vaan jos olen todella huonossa kunnossa, ja silloinkin poden jatkuvaa huonoa omaatuntoa. Teen työni hyvin ja olen ylpeä siitä :) Toki jos työni olisi paskaa ja pomoni inhottava, niin saattaisin oikoa mutkia ihan eri tavalla.
Ykkönen.
En ole koskaan ollut töistä saikulla. En siksi, että menisin sairaana töihin, vaan yksinkertaisesti en ole koskaan sairas. Valitettavasti. Olisi kiva joskus olla saikkupäivillä, kuten kaikki muut. Lintsaamista muuten vaan en tietenkään hyväksy mitenkään. En varsinkaan itseltäni, työkaveriltani saattaisin jopa hyväksyä, hänen poissaolonsa ei minulle kuuluisi.
Samaa sanon kuin moni muu, olin kakkonen työpaikan surkean ilmapiirin vuoksi. Nykyään kun ilmapiiri on hyvä ja kannustava, olen ykkönen. Jään tosin kotiin, jos olen oikeasti sairas, mutten pienen kurkkukivun tai nuhan takia.
Kannattaisi "saikuttelijoiden" esimiesten miettiä, mitä tekevät väärin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 14:21"]
1. Olen todella tunnollinen työntekijä enkä koskaan lintsaa. Sairastelenkin vain lomilla.
[/quote]
Olen ykkönen, mutta haluaisin olla kakkonen. Ärsyttää olla kaikki viikonloput kipeänä. :(
Olen jotain tuolta väliltä. En jää joka yskähdyksestä kotiin, mutta en myöskään mene hyvin huonovointisena, saati kuumeisena töihin. Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, että raahautuu töihin esim. kuumeessa tai muuten selvästi sairaana. Meilläkin näitä tyyppejä on... rasittavia pätijöitä, ei voi muuta sanoa.
Olin ykkönen mutta muutuin kakkoseksi huonon työilmapiirin ja huonon johtamisen seurauksena.
Onneksi ei tarvitse enää olla kyseisessä työpaikassa.
Olen todella tunnollinen työntekijä enkä koskaan lintsaa. Mutta ei sota yhtä miestä kaipaa, eikä työnantaja tule sinua vanhainkotiin katsomaan.
1. Olen ehdottomasti. Ja kaikki kakkosvaihtoehdon tyyppiset ihmiset saisivat poistua työpaikaltani. He aiheuttavat vain muille lisätöitä.