Petturimainen ystävä
Mun paras ystävä on menossa naimisiin, ja oon kaaso. Mulle paljastui vähän aikaa sitten, että se on pettänyt miestään jo niiden suhteen aikana. Pitäiskö kertoa totuus sulhaselle, vai antaa tapauksen unohtua? Eihän se periaatteessa mulle kuulu.
Kommentit (15)
Jospa ottaisit asian puheeksi ystäväsi kanssa. Kerrot hänelle tietäväsi hänen syrjähypystään ja annat hänelle mahdollisuuden itse ottaa asiaksi kertoa tulevalle puolisolleen tai sinä kerrot asiasta ystäväsi miehelle.
Älä turhaan kerjää verta nenästäsi sotkeutumalla asioihin, joista et voi tietää kaikkea. Luuletko saavasi jonkin partiotyttöpalkinnon? Oletko kateellinen ystävällesi? Havitteletko itse hänen tulevaa miestään?
Minä kertoisin koska pettäminen on mielestäni väärin enkä kestäisi jos viaton sulhanen saa HIV:n tai jonkun muun ikävän taudin. Käräytän myös rattijuopot ja myymälävarkaat. Yrittäisin tedä kertomisen niin etten saisi omaan niskaani paskaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 20:19"]
Minä kertoisin koska pettäminen on mielestäni väärin enkä kestäisi jos viaton sulhanen saa HIV:n tai jonkun muun ikävän taudin. Käräytän myös rattijuopot ja myymälävarkaat. Yrittäisin tedä kertomisen niin etten saisi omaan niskaani paskaa.
[/quote]
Koska muiden pitää ottaa vastuu tekemisistään, mutta sun ei?? Aika tekopyhää touhua...
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 20:27"]
[/quote]
Koska muiden pitää ottaa vastuu tekemisistään, mutta sun ei?? Aika tekopyhää touhua...
[/quote]
Mitä tarkoitat?
Ensin puhuisin kaverini kanssa. Sittenpä saattaisin kertoakin jos kaveri ei itse kerro.
Teoriassa pidän mielestäni oikeana tekona kertoa petetylle osapuolelle, oli kyseessä ystävä tai ei, kuului asia minulle tai ei. Pidän sitä oikeana tapana, koska toivoisin että minullekkin kerrottaisiin asiasta vastaavassa tilanteessa.
Käytännössä homma menisi niin, että minulla menisi pupu pöksyyn ja keskustelisin asiasta vain itse ystävän kanssa, että onko järkeä mennä naimisiin jos suhteen tila on tuo. Teit niin tai näin, et oikeastaan voi tejdä väärin. Pettäjä on se joka ottaa riskin ja rikkoo liiton. Ei viestintuoja, eikä petetty, vaan pettäjä. Väärin on jo tavallaan tehty, voit valita aivan hyvin miten itse toimit niillä tiedoilla joita sinulla on. Ethän se sinä ole, joka on pettänyt.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:12"]
Mun paras ystävä on menossa naimisiin, ja oon kaaso. Mulle paljastui vähän aikaa sitten, että se on pettänyt miestään jo niiden suhteen aikana. Pitäiskö kertoa totuus sulhaselle, vai antaa tapauksen unohtua? Eihän se periaatteessa mulle kuulu.
[/quote]
Haluatko itse pettää ystäväsi luottamuksen? Onko kiire eroon siitä ystävästä?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 20:27"]
[/quote]
[/quote]
Mitä tarkoitat?
[/quote]
Varmaan sitä, että ota se paska niskaasi tai jotain. Sikäli en kyllä ymmärtänyt, miksi...
Onko jotain järkeä??? Sotkea ensin ystäväsi välit tulevaan mieheensä? Sitten pilata omat välit tähän ystävään?
Sitten voit ainakin olla tyytyväinen itseesi, että olet toiminut "moraalisesti" oikein.
Ihme kukkahattutätien ja moralistien touhua. Älä puutu ystäväsi tulevaan avioliittoon.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 22:58"]
Onko jotain järkeä??? Sotkea ensin ystäväsi välit tulevaan mieheensä? Sitten pilata omat välit tähän ystävään?
Sitten voit ainakin olla tyytyväinen itseesi, että olet toiminut "moraalisesti" oikein.
[/quote]
Eikö sitten pitäisi toimia moraalisesti oikein?
Älä puutu muiden asioihin. Oikeasti. Ikävää, että asian tiedät jos otat sen noin raskaasti.
Ei kuulukaan. Älä sano mitään miehelle. ystävän kanssa voit jutella aiheesta, jos siltä tuntuu.