Opettajat! Kerrotteko lapsellennne vinkkejä koevastauksista?
Tai näytättekö jopa kokeen lapselle? Ihmetyttää kun lapseni luokkakaveri on ainoa joka saa lähes kaikista kokeista täydet pisteet ja hänen äiti on alakoulun ope.
Kommentit (29)
onhan se aika kamalaa olla open lapsi: jos olet fiksu ja pärjäät niin olet saanut valmiita vinkkejä siltä opevanhemmalta ja jos taas et pärjää niin kauhistellaan, miten open lapsi onkin noin heikko ja eikö se vanhempi osaa opettaa.
Ehkäpä sitä osaa tsempata oikein ja tähdentää olennaista. Kuten jokainen oman alansa ammattilainen osaa neuvoa niitä kriteerejä mitä hänen työssään odotetaan.
Minäkin veikkaan, että oppilaan oppimista vaan tuetaan kotona. Ei ole kovin viisas opettaja, jos antaa lapselleen valmiit vastaukset. Siinä tekee vain kauhean karhunpalveluksen lapselleen.
On karmeaa olla opettajan lapsi. AIna sai huonommat numerot, kun ei haluttu pärstän vuoksi antaa parempaa, niin annettiin sitten varmuudeksi vähän huonompi.
Itse olen nyt opettaja. En tietenkään sano vastauksia. Toki opastan, miten kokeeseen luetaan. Vuoden vanhempi sisko kyllä kertoo pikkusiskolleen kokeen sisällön, koska sen muistaa. Mutta siltihän opiskelu ja pänttääminen on tehtävä itse.
Argh, miten ärsyttävä aloitus. Molemmat vanhempani olivat ala-asteen opettajia ja arvatkaapa, kuinka usein sain kuulla sekä muilta oppilailta että heidän vanhemmiltaan, että saan varmasti nähdä kokeet kotona etukäteen. Miksi ihmeessä vanhempani olisivat minulle moisen karhunpalveluksen tehneet? Eivät ala-asteen hyvät numerot mitään auta, jos ei oikeasti opi mitään. He halusivat minun oppivan.
Minun kohdallani kateellisten löpinät loppuivat yläasteella, kun numeroni säilyivät yhtä hyvinä.
En anna. Enkä saanut myöskään aikoinaan vinkkejä omalta äidiltäni, joka oli hänkin ope.