Mitä 16-vuotiaalle kummille ristiäisiin?
Mua tosiaan pyydettiin kummiksi, ristiäiset ovat 29. Joulukuuta :)
Ristiäisetiketti on mulle vieras, haluaisin ehdottomasti laittaa mekon. Voisitteko kertoa mitkä värit, mallit yms ovat soveliaita ristiäisiin? Jos jollakin ihanalla on ylimääräistä aikaa niin otan mieluusti mekko-ehdotuksia vastaan esim. Nellyltä/muusta pohjoismaissa toimivasta suomenkielisestä nettikaupasta. Voi olla, että saan jopa olla sylikummi, tämä ratkeaa viikon tai kahden sisällä.
Kommentit (29)
Provoileeko 7? Minusta hänen ehdottamansa mekot ovat sopivia bileisiin, mutta eivät lainkaan ristiäisiin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 13:48"]käykö musta, mutta joka on kuviollinen
Asoksella on muutenkin iso valikoima mekkoja eri hintaluokissa
[/quote]
Taas malliltaan oikein kiva, mutta helman pituus arveluttaa vaikken pitkä olekaan. Kuosi on ehkä liian rohkea minulle.
Ap
huomioithan, että tuo malli on 175 cm pitkä ja mekko on kokoa 36. mutta ymmärrän kyllä huolesi :)
21
Kysy, millä väriteemalla vanhemmat aikovat laittaa kukat ja kattaukset, ja käytä tätä väriä asussasi. Liturgisista väreistä musta liitetään kuolemaan ja violetti kärsimykseen ja syntiin, joten niitä en oikein suosittelisi. Sen sijaan kasteen liturginen väri on valkoinen, joka liitetään puhtauteen ja viattomuuteen, joten se olisi hyvä väri myös kummin asuun. Joka tapauksessa asun pitää peittää olkapäät ja polvet, jotta se sopisi kristilliseen juhlaan, eikä rintavakokaan saisi olla kovin syvä.
En kyllä laittaisi kokonaan valkoista asua vaikka liturgisesti liitetään kasteeseen, kokovalkoinen asu talvella ei vaan musta ole hyvä.
Jos sukusi ei ole kovin uskovainen, niin silloin minusta violetti menee vaikka kuinka liturgisesti liitetän kärsimykseen Mutta riippuu toki suvustasi.
Olen samaa mieltä, että olkapäät olisi hyvä peittää, mutta polvia ei tarvitse. Liian mini toki ei saa olla. Olet kuitenkin 16-vuotias, ei sinun tarvitse pukeutua kuin mummo :D
Vartalonmuotojasi ja painopituussuhdetta arvioiden sulla on varmaan paksut käsivarret, joten ole kiltti ja valitse pitkähihainen mekko.
En jaksanut ruveta pleraamaan läpi kaikkia vaihtoehtoja, mutta yksi osui heti hyvällä tavalla silmiini, nimittäin ensimmäisistä ehdotuksista se jälkimmäinen, Ellosin leveähelmainen mekko. Värivaihtoehtojakin tuntui olevan muutama eikä hintakaan paha. Yksi juttu kannattaa muistaa: joulukuun lopussa on usein kylmä ilma ja kirkot ovat usein kylmiä, joten hihaton tai lyhythihainen mekko on liian vilpoinen. Siihen Ellosin mekkoon voisi kivasti yhdistää yksivärisen pitkähihaisen boleron. Musta sametti esimerkiksi olisi kaunis ja jyhlava. Asu on ikäisellesi sopivan tyttömäinen ja sopii moneen tilanteeseen. Taisit mainita olevasi vaalea, joten sininen tai punainen (joulukin vielä lähellä!) sopisi hyvin.
Hyviä neuvoja ja ehdotuksiahan täällä on jo annettu, mutta lisäisin vielä sen verran, että ristiäiset eivät välttämättä ole mitenkään valtavan juhlava tilaisuus, ja jos näin on, asunkaan ei tarvitse olla mikään varsinainen juhlamekko, vaan arkisemmastakin kankaasta valmistettu voi olla hyvä vaihtoehto. Olen ollut useammankin kerran kotona järjestetyissä ristiäisissä, joissa monilla naisvierailla on ollut esim. neulemekkoja, ja ne ovat sopineet tilaisuuden luonteeseen oikein hyvin. Kanttaa siis etukäteen hieman tiedustella ristiäisten "juhlavuustasoa", ellet ole siitä varma. :)
Kyseessä kuitenkin talviristiäiset,niin joku neulemekkokin vois olla hyvä :) Elloksella ja Zalandoksella on vaikka minkä mallisia ja hintasia :)