Marjoissa on kaloreita aika paljon
Luulin että olisi ollut vähemmän:(
Kaalissa ja porkkanassa esimerkiksi paljon vähemmän.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja syömällä tulee helposti syötyä turhia kaloreita. Kun niitä voi popsia herkkupaloina vaikka vatsa olisi kylläinen. Aterian päälle menee helposti kulhollinen mansikoita kermavaahdolla.
Toinen yllättävä pahis on viinirypäleet. Jos napostelee joka ilta rasiallisen "terveellisia pieniä palleroita" tulee niistä vuoden mittaan järjetön määrä kaloreita.
Ja ne mansikathan siinä on se, mikä lihottaa (43 kcal/100 g) eikä suinkaan kerma (344 kcal/100 g)?
Itseasiassa olet aivan oikeassa. Kaikki ei riipu kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, on niissa sokeria, yllättävän paljonkin itse asiassa. Koko hiilarimäärän verran. Ei se mitään lisäsokeria tai kermaa vaadi, että lihoo. Sokeri muuttuu ihraksi ihmisen kehossa, eiks oo jännä ilmiö. Puolukoita ja karpaloita käytän jogurtissa, en muuten. Toinen on hedelmät. Kohta ku on laihiksen aika niin jää viinirypäleet, itse asiassa ne on jäänyt jo, sun muut turhuudet. Banskut, mandariinit sun muut. Raskaana kun ei vielä voi laihduttaa..
Tiiätkö mikä muu muuttuu ihraksi ihmisen kehossa? Rasva ja proteiini.
Rasvaa ja proteiinia on kuitenkin vaikeampaa syödä liikaa, mutta sokerin ylisyönti on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Marjoja syömällä tulee helposti syötyä turhia kaloreita. Kun niitä voi popsia herkkupaloina vaikka vatsa olisi kylläinen. Aterian päälle menee helposti kulhollinen mansikoita kermavaahdolla.
Toinen yllättävä pahis on viinirypäleet. Jos napostelee joka ilta rasiallisen "terveellisia pieniä palleroita" tulee niistä vuoden mittaan järjetön määrä kaloreita.
Noissa viinirypäleissä se rasiallinen on jo 500g, joten niistä tulee kyllä reippaasti kaloreita (n. 370), jos koko rasiallisen syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, on niissa sokeria, yllättävän paljonkin itse asiassa. Koko hiilarimäärän verran. Ei se mitään lisäsokeria tai kermaa vaadi, että lihoo. Sokeri muuttuu ihraksi ihmisen kehossa, eiks oo jännä ilmiö. Puolukoita ja karpaloita käytän jogurtissa, en muuten. Toinen on hedelmät. Kohta ku on laihiksen aika niin jää viinirypäleet, itse asiassa ne on jäänyt jo, sun muut turhuudet. Banskut, mandariinit sun muut. Raskaana kun ei vielä voi laihduttaa..
Rasvaa ja proteiinia on kuitenkin vaikeampaa syödä liikaa, mutta sokerin ylisyönti on helppoa.
Joo, kun ottaa huomioon, että ihmisen keho pystyy varastoimaan satoja grammoja sokeria ihan sellaisenaan, marjoja syömällä on todella helppo saada liikaa sokeria.
Nyt saa porkkanoita edullisesti n. 50 senttiä kilo. Neljä kiloa jemmassa, ja mietin että ostaisiko vielä lisää kun halvalla saa. Raastetta voisi pakastaakin muutamaksi viikoksi. Jos vaan pakastimeen mahtuisi.
Menee sokeroimaton puolukkasose paremmin kurkusta alas, kun laittaa porkkanaraastetta sekaan. Vaikka onpa sitä tullut lusikoitua "raakanakin".
ap