Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjoissa on kaloreita aika paljon

Vierailija
22.09.2020 |

Luulin että olisi ollut vähemmän:(

Kaalissa ja porkkanassa esimerkiksi paljon vähemmän.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön mielummin puolukoita kun jotain teollista makeaa.

Olen sitä mitä syön joten en todellakaan laita kehooni mitään moskaa. Kyykkään salilla ja käytän hyvin korkeavyötäröisiä farkkuja jotka tuo takapuolen esiin ja suoraan vartaloon vähän muotoa. Joku voi luulla että olen lihonut, vaikka oikeasti olen laihtunut.

Haluat olla puolukka?

Vierailija
22/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on niissa sokeria, yllättävän paljonkin itse asiassa. Koko hiilarimäärän verran. Ei se mitään lisäsokeria tai kermaa vaadi, että lihoo. Sokeri muuttuu ihraksi ihmisen kehossa, eiks oo jännä ilmiö. Puolukoita ja karpaloita käytän jogurtissa, en muuten. Toinen on hedelmät. Kohta ku on laihiksen aika niin jää viinirypäleet, itse asiassa ne on jäänyt jo, sun muut turhuudet. Banskut, mandariinit sun muut. Raskaana kun ei vielä voi laihduttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mitä syön joten en todellakaan laita kehooni mitään moskaa. Kyykkään salilla ja käytän hyvin korkeavyötäröisiä farkkuja jotka tuo takapuolen esiin ja suoraan vartaloon vähän muotoa. Joku voi luulla että olen lihonut, vaikka oikeasti olen laihtunut.

Haluat olla puolukka?

Haluan voida hyvin.

En edes omista vaakaa, eikä sinun tai kenenkään muun mielipiteellä edes ole mitään väliä.

Aloitin vuoden alusta käymään salilla ja vaaka sanoo +2 kiloa vaikka housut on löysät ja vatsasta kadonnut useita senttejä.

Vierailija
24/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v*ttu. Just kun ostin 125 grammaa vadelmia. Roskiin!

Vierailija
25/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat olla puolukka?

Onko karhu mustikka vai puolukka?

Vierailija
26/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjoja syömällä tulee helposti syötyä turhia kaloreita. Kun niitä voi popsia herkkupaloina vaikka vatsa olisi kylläinen. Aterian päälle menee helposti kulhollinen mansikoita kermavaahdolla.

Toinen yllättävä pahis on viinirypäleet. Jos napostelee joka ilta rasiallisen "terveellisia pieniä palleroita" tulee niistä vuoden mittaan järjetön määrä kaloreita.

Viinirypäleissä ei ole mitään terveellistä. Päinvastoin, ne ovat täynnä kasvinsuojeluaineita eli myrkkyjä.

Meillä kasvaa omalla pihalla. Ei myrkyn myrkkyä.

Vierailija
27/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne mansikathan siinä on se, mikä lihottaa (43 kcal/100 g) eikä suinkaan kerma (344 kcal/100 g)?

Ilman mansikoita ei ottaisi sitä kermavaahtoa eli selvästi mansikat on syyllinen :)

Vierailija
28/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoja syömällä tulee helposti syötyä turhia kaloreita. Kun niitä voi popsia herkkupaloina vaikka vatsa olisi kylläinen. Aterian päälle menee helposti kulhollinen mansikoita kermavaahdolla.

Toinen yllättävä pahis on viinirypäleet. Jos napostelee joka ilta rasiallisen "terveellisia pieniä palleroita" tulee niistä vuoden mittaan järjetön määrä kaloreita.

Kuka syö mansikoita kermavaahdolla?! Eikö tuollaiset herkut jätetä syntymäpäiviin tms. kakun päälle.

Vierailija
29/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä enemmän kuin perusjuureksissa, mutta jos meinaat pelkillä mustikoilla itsesi lihottaa, niin aika huolella saa popsia.

Karhut lihottavat itsensä syksyisin juurikin marjoja syömällä. Saavat hyvän rasvakerroksen talven unille.

Karhujen metabolia nyt ei ihan kuitenkaan vastaa ihmisen metaboliaa...

Vierailija
30/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 40 kcal/100 grammaa on mielestäsi paljon? Kuvittelitko kenties ettei niissä ole energiaa ollenkaan?

Puolukassa 56kcal

Mustikka 45 kcal

Peruna  65 kcal

En arvannut, että ihan noin paljon olisi kaloreita esim. perunaan nähden.

ap

Vierailija
31/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen eläisi puolukalla talven yli. Ei ihme että ennen on ollut puusaavillinen puolukkaa talven varalle maalaistaloissa.

Perunassa on kaloreita suurinpiirtein saman verran. Jotkuthan välttelee perunaa että kun lihottaa. 567

ap

Kuinka paljon paljasta puolukkaa sinä voisit  päivässä syödä?  Veikkaisin että ei 100 gr enempää

Vierailija
32/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paljon kaloreita

T: Marja-Terttu

Vierailija
33/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa popsia marjoja niin paljon, että persuukses niillä leviäisi. Tietty, jos kuorrutat ne sokerilla, niin tilanne muuttuu olennaisesti.

Mä kyllä varmaan jaksaisin, mutta lompakko ei anna myöten. 

Vierailija
34/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n. 40 kcal/100 grammaa on mielestäsi paljon? Kuvittelitko kenties ettei niissä ole energiaa ollenkaan?

Puolukassa 56kcal

Mustikka 45 kcal

Peruna  65 kcal

ap

Eihän tuo todellakaan ole paljon.

Vierailija
35/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen eläisi puolukalla talven yli. Ei ihme että ennen on ollut puusaavillinen puolukkaa talven varalle maalaistaloissa.

Perunassa on kaloreita suurinpiirtein saman verran. Jotkuthan välttelee perunaa että kun lihottaa. 567

ap

Kuinka paljon paljasta puolukkaa sinä voisit  päivässä syödä?  Veikkaisin että ei 100 gr enempää

250-400grammaa.

ap

Vierailija
36/46 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

250-400grammaa.

ap

En usko.

Ei o terveellistäkään. Ihottumia tulee  C-vitskun yliannostuksesta. Maha menee pilalle.

Vierailija
37/46 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

250-400grammaa.

ap

En usko.

Ei o terveellistäkään. Ihottumia tulee  C-vitskun yliannostuksesta. Maha menee pilalle.

Ei tosiaankaan ole terveellistä. Oliko munuaiset jotka kärsi (?). Tosin ei c-vitamiinin takia.Pitäisi syödä vähemmän. Korvata osa muilla marjoilla.

ps. 250grammaa puolukkaa menee siten, että laittaa lautaselle sen määrän ja syö pois. 

ap

Vierailija
38/46 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolukassa 56kcal

Mustikka 45 kcal

Peruna  65 kcal

ap

Puolukassa on 39 kcal ja keitetyssä, kuoritussa perunassa 75 kcal. Näillä ei kuitenkaan ole keskenään samanlaista vaikutusta kehossa, vaikka energiamäärä on varmaankin ratkaisevin yksittäinen tekijä on energianlähteelläkin merkittävä vaikutus jos kehonkoostumusta tai hyvinvointia arvioidaan.

Vierailija
39/46 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolukassa 56kcal

Mustikka 45 kcal

Peruna  65 kcal

ap

Puolukassa on 39 kcal ja keitetyssä, kuoritussa perunassa 75 kcal. Näillä ei kuitenkaan ole keskenään samanlaista vaikutusta kehossa, vaikka energiamäärä on varmaankin ratkaisevin yksittäinen tekijä on energianlähteelläkin merkittävä vaikutus jos kehonkoostumusta tai hyvinvointia arvioidaan.

Älä petä itseäsi etsimällä omalle agendallesi sopivimpia kaloritaulukoita. Jäät näpertelemään lillukanvarsiin.

Vierailija
40/46 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vetäis ne mansikat ilman tuota kermavaahtoa?

Ja VUODEN mittaan järjetön määrä kaloreita? Vuoden mittaan vaihtelee kyllä se kulutuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme