Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laitattaa hampaat kuntoon, mutta pelkään

Vierailija
22.11.2013 |

kahta asiaa, kipua ja laskua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään sitä kipua. Ja ääniä ja hajuja. Juuri olin jokunen viikko sitten hammashoidossa nukutuksessa,

Hampaat kunnossa, lasku maksettu ja kela korvannut.

Vierailija
2/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Mä oon myös ajatellut, että pelkät paikallispuudutteet eivät riitä, koska kipu ulottuu hermoon ja se on viittä vaille taju kankaalla. Ilokaasuhoitoa ei taida olla vielä kunnallisella puolella? Oliko monta sataa lasku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:04"]

2. Mä oon myös ajatellut, että pelkät paikallispuudutteet eivät riitä, koska kipu ulottuu hermoon ja se on viittä vaille taju kankaalla. Ilokaasuhoitoa ei taida olla vielä kunnallisella puolella? Oliko monta sataa lasku?

[/quote]

Koko hoito 3100€. Kela korvasi  reilu 600€. Tuossa sisällä tarkastukset x3, anestesia, röntgen ja itse hoito. Tuossa summa mukana purentakiskot 500e.

t 2

Vierailija
4/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Huh mikä summa, mulla ei kyllä varmaankaan noin massiivisesta hoidosta kyse. Repikööt vaikka riekaleet irti ilman puudutusta, kerran se kirpaisee. ap

Vierailija
5/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se itse hampaiden hoito ollut kallista.  Ja nukutuslääkäri kaikkineen oli vaan 1400€ ja 4h hoito sisältäen sen herätyksen ja valvonnan, kunnes olin valmis lähtemään kotiin. Saattajan kanssa. Ja se purentakisko nyt tietty nosti hintaa.

t. 2

Vierailija
6/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitettavaa hampaissasi olisi, ap? Kävin itse tänä vuonna läpi reilumman hammasremontin. Yksityisellä puolella olisi kustantanut 10-12 K €, mutta superystävällinen kunnallinen erikoishammaslääkäri ymmärsi tuskani, ja pääsin kunnalliselle hoitoon. Omavastuu oli noin 400 €. Tuossa massiivisessa hoidossa opin sen, että puudute kyllä auttaa, kunhan sitä käytetään riittävästi ja annetaan myös riittävästi aikaa vaikuttaa. Tästä hammaslääkärini paasasi useammankin kerran, ja totta oli.

Vierailija
7/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:17"]

Mitä laitettavaa hampaissasi olisi, ap? Kävin itse tänä vuonna läpi reilumman hammasremontin. Yksityisellä puolella olisi kustantanut 10-12 K €, mutta superystävällinen kunnallinen erikoishammaslääkäri ymmärsi tuskani, ja pääsin kunnalliselle hoitoon. Omavastuu oli noin 400 €. Tuossa massiivisessa hoidossa opin sen, että puudute kyllä auttaa, kunhan sitä käytetään riittävästi ja annetaan myös riittävästi aikaa vaikuttaa. Tästä hammaslääkärini paasasi useammankin kerran, ja totta oli.

[/quote]

8 hampaan paikkaus/korjaus ja parin laminaatin uusiminen. Hammaskiven poisto. Mikään puudutus ei ole riittävä mulle. Pelko on niin suuri. Siksi mun hampaani hoidetaan vaan nukutuksessa. Samalla yksityisellä asemalla olen käynyt jo monta kertaa. Helppoa, kun on sama hammaslääkäri ja sama anestesialääkäri.

t. 2

Vierailija
8/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiiii, koskeeeee

Vierailija
9/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vasta aikuisiällä oppinut, että puudute auttaa lähes aina, kunhan sitä laitetaan riittävästi ja sen annetaan vaikuttaa. Hammaslääkärin pitäisi vaikutusajan jälkeen käydä hoidettava alue kunnolla läpi, ja jos jossain kohti kipua vielä tuntuu, niin laittaa lisää puudutetta. Jos hammas on niin tulehtunut, ettei se puudu, niin tulehdusta voidaan ensin hillitä antibiooteilla ja antibioottipaikalla, jotta loppuhoidosta tulee kivuton.

Vierailija
10/10 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kivun kestää, kun tietää, millainen on lopputulos :) 

t: 4x viisaria poistettu, pahat synnynnäiset kiillevariot poskihampaissa+etuhampaissa, jonka takia lähes kaikki hampaat paikattu, kahdessa hampassa kruunut ja kahdessa laminaatit. Ei ole onni omistaa näin huonot hampaat, mutta on päästä hammaslääkäriin. Kipu on pientä, kun miettii, että miten tärkeät tärkeät ne hampaat on. Oli sitten paikkoja täynnä tai ei, mutta kunhat on hoidetut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän