Äitini "mustamaalaa" miestäni, vihjaisi tällä olevan muita naisia?
Mustamaalaa ja mustamaalaa, en keksinyt tilanteeseen sopivaa sanaa. Esim. eilen päivällä kun tuli meillkä käymään, mies käytännössä samalla ovenavauksella lähti ulos. Äitin kulmia kohottaen ihmettele minne sillä niin kiire. (oli sopinut kaverinsa kanssa tapaamisen jonnekin, en tiennyt minne).
Alkoi samantien paasaamaan väärin parkeeratusta autosta jossa istui kaksi naista ja odottivat selkeästi jotakuta. "Odottikohan ne Petriä siinä?" (Petri = mun mies).
Seisoin suu auki enkä osannut sanoa mitään järkevää.
Ja samalla reissulla äitini höpötti meidän alle 2 vuotiaalle; voi voi, tule mummin syliin kun isäski lähti sinun huutoa karkuun.
Ei, ei ole mikään 75 vuotias vanha mummeli vaan täysissä järjissään (?) oleva 58-vuotias nainen.
Mä en käsitä! En tiedä olisiko vihjaillut muista naisista jos tietäisi että mua on petetty ennen tätä monessa suhteessa ja luottaminen nykyiseen aviomieheen on ollut alkuaikoina helvetin hankalaa. Mutta eihän näistä voi äidilleni puhua kun saa vain puukoniskuja takaisin :(
Kommentit (14)
Kamalaa käytöstä! Ja vielä lapsen kuullen kehtaa sanoa noin!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 05:25"]
Mustamaalaa ja mustamaalaa, en keksinyt tilanteeseen sopivaa sanaa. Esim. eilen päivällä kun tuli meillkä käymään, mies käytännössä samalla ovenavauksella lähti ulos. Äitin kulmia kohottaen ihmettele minne sillä niin kiire. (oli sopinut kaverinsa kanssa tapaamisen jonnekin, en tiennyt minne).
Alkoi samantien paasaamaan väärin parkeeratusta autosta jossa istui kaksi naista ja odottivat selkeästi jotakuta. "Odottikohan ne Petriä siinä?" (Petri = mun mies).
Seisoin suu auki enkä osannut sanoa mitään järkevää.
Ja samalla reissulla äitini höpötti meidän alle 2 vuotiaalle; voi voi, tule mummin syliin kun isäski lähti sinun huutoa karkuun.
Ei, ei ole mikään 75 vuotias vanha mummeli vaan täysissä järjissään (?) oleva 58-vuotias nainen.
Mä en käsitä! En tiedä olisiko vihjaillut muista naisista jos tietäisi että mua on petetty ennen tätä monessa suhteessa ja luottaminen nykyiseen aviomieheen on ollut alkuaikoina helvetin hankalaa. Mutta eihän näistä voi äidilleni puhua kun saa vain puukoniskuja takaisin :(
[/quote]
Toi sun äitis tuntuu olevan varsinainen myrkkylinko. Jos tuntuu siltä, että joka kerta, kun olet sen kanssa tekemisissä, olet vähintään terapian tarpeessa (tai pitää tehdä tänne avaus asiasta) kannattaa vakavasti harkita, kuinka paljon annat äitis myötävaikuttaa omassa elämässäsi. Etkä varsinkaan halua sen sanottaa teidän pienelle lapselle asioita tohon tyyliin. On ihan tavallista, että pieni lapsi itkee aina, kun tuttu henkilö lähtee pois. Miehes ei varmasti kestä äitiäs yhtään ja liukenee siksi paikalta. Nyt hanki itsellesi selkäranka nainen ja heivaa mutsis ulos teidän elämästä.
Kuulostaa vähän siltä, että äitisi on joutunut petetyksi omassa suhteessaan. On siitä katkera ja kun teillä näyttää menevän hyvin, mustamaalaa miestäsi. Tai on vaan yksinkertaisesti varma, että kaikki miehet pettää. Onko hän isäsi kanssa vielä yhdessä? Millainen suhde heillä on/oli?
No minun äitini kokee mieheni, tämän suvun ja kaiken siihen liittyvän negatiivisesti. Siis ihmeellisiä heittoja ja naljailuja vuodesta toiseen. Asui ennen samalla paikkakunnalla lyhyen kävelymatkan päässä, eikä lopulta enää kyennyt tulemaan kyläänkään. Nyt asuu selvästi kauempana. Rankkaa, kun olin ja edelleen tavallaan olen äitini kanssa läheinen, mutta alkoi myrkyttää mieltäni. Tuntuu muutenkin aina närkästyvän, kun en jaksa kuunnella loanheittoa milloin ketäkin kohtaan. Luulin pitkään aikuisuuteeni, että jotkut sukulaiset ovat vaan jotenkin pahoja ihmisiä. No itsepä kärsii maailmankuvastaan eniten, mutta rasittavaa, kun pitää oman mielenterveyden takia rajoittaa kanssakäymistä ja vetää tiukkaa linjaa, mistä suostuu puhumaan.
Katkerahan tuo on. Äitisi haluaisi että kerjäisit kyynelsilmin häntä kertomaan tietonsa. Jolloin hän voisi todeta ettei voi puuttua teidän väliisiin asioihin. Syvä, raskas huokaus. Vaikka kamalaahan se on, ja kaikki tietävät, paitsi sinä raukka... Ja sitten sinä kerjäisit lisää ja sitten hän saisi vihdoin vuodattaa tarinansa.
Mieti, miksi äitisi on katkera. Onko hän leski, jätetty, vai mikä on. Sitten opettelet sanomaan sen asian ääneen, samalla kun kiellät häntä puuttumasta tiedän perheen asioihin.
Ilkeä ja kateellinen äitisi on....vähennäpäs tapaamisia niin josko oppis tavoille.Tai sitten alat antaa samalla mitalla takaisin.....nykäset jostain xxl-paidan ja annat hänelle saatesanoin "kun oot pyöristyny viime näkemän,tää vois sopia sulle" tai annat ryppyvoidetta et "saa siihen naamaansa edes jotain tolkkua"...kyllä sä keksit kun tunnet äitisi että mikä on arin kohta...
kyllä idin vaisto taitaa osua oikeaan, vierasta pillua lähti nuolemaan.
Aivan törkeetä manipuloida lasta isäänsä vastaan. Siitähän tuossa on kyse, vallankäytöstä jolla isää vähätellään ja kohta lapsi alkaa uskoa ettei isä välitä. Näin ne lapset pilataan hienosti. Kannattaa todellakin ottaa asiaksi tuo ja keskustella ettei noin saa tehdä.
Ja sanoa äidille että ihan sen itsensä takia mies aina lähtee kun tulee, eikä lapsen itkun vuoksi.
Kiitos vastauksista, avasi taas vähän silmiäni. Jotenkin sokaistuu kun tätä aina samaa katsoo viikosta toiseen. Äitini ja isäni erosivat yli 20 vuotta sitten, isäni lähti(en tiedä tarkkaan eron oikeita syitä, mutta isälläni usein menojalka vipatti ja varmasti oli muita naisia). Tiedän äitini puheista ja käytöksestä että hän on edelleen katkera ja edelleen haikailee isäni perään (joskus jopa uskottelee että isäni myös haluaa hänet takaisin). Tuntuu tosi pahalta että äitini puhuu miehestäni tuohon sävyyn, huonona isänä, aviomiehenä. Toisaalta, minussakin on syynsä, koska olen suoraan kertonut että mieheni on tosi LEPSU isä, antaa helposti periksi. Mutta parempi isä hän on meidän lapselle kuin oma isäni joka näki meitä lapsia vain silloin kun itse halusi (ehkä 2 x vuodessa). ap, joka miettii kuinka laittaa oma äitinsä aisoihin kun ei kuitenkaan halua loukata vanhaa ihmistä
Ei tarvitse loukata vanhaa äitiä, mutta pidä se vaan erossa omista asioistasi. Älä käytä äitiäsi uskottuna silloin, kun sulla on esim. ongelmia oman miehesi kanssa.
Jos sun miehes kyllästyy ja lähtee lätkimään, joudut kuuntelemaan äitisi puheita "mitäs minä sanoin" maailman tappiin asti, ja se on harvinaisen laiha lohtu siinä tilanteessa.
Aika monella on varmasti kokemuksia siitä, kuinka oma äiti on tehokkaasti onnistunut torpedoimaan ja myrkyttämään ihmissuhteita. Osittain se menee siihen äidin "suojeluvaiston" piikkiin, mutta toisinaan se on kyllä ihan sietämätöntä puuttumista asioihin, jotka eivät äidille kuulu. Kaikilla on yleensä vastoinkäymisiä suhteissaan, eikä asiaa auta yhtään, jos sopan keskellä huseeraa tällainen kolmas osapuoli vahvoine mielipiteineen ja manipulointeineen.
A) äitisi arvasi oikein
B) äitisi tietää jotain mitä sinunkin pitäisi tietää
C) äitisi on mustasukkainen ja yrittää rikkoa välinne miehesi kanssa
D) äitisi on muuten vain ajattelematon idiootti
Eihän 58 vuotias mikään vanhus ole, kyllä se suoraa puhetta ymmärtää.
ap, onko äitisi usein teillä kylässä, yksinhuoltajaäidit on aika usein varsin kiinni tyttärissään. Tuleeko miehelle usein menoja kun anoppi tulee kylään? Tulee vaan niin yksi tuttavapariskunta mieleen ja erohan niille tuli ja juurikin naisen ja äidin suhteen vuoksi.
No mun äitini on vähän samanlainen. Aina haukkuu kaikkia ihmisiä ja heidön tekemisiään. Kukaan ei ole äitini mielestä tarpeeksi kiva, aina on ihan hirveä määrä vikoja jokaisessa. Omaa miestään, isääni siis, haukkuu minulle aina tavatessamme, on tehnyt sitä 30 vuotta. Veljeni eivät jaksa yhtään äitini juttuja, eivät juuri koskaan tapaakaan häntä eivätkä halua edes esitellä äitiämme tyttöystävilleen koska äiti on niin hapannaama. En oikeastaan viitsisi olla itsekään hänen kanssan tekemisissä muuten mutta lapsilleni hän on vielä ollut ihan ok mummo. Tosin saattaa vielä alkaa heillekin opettamaan tuota muiden haukkumista.
Sun olisi jo vähitellen aika itsenäistyä tosta mammastasi - olethan äiti jo itsekin.
Ei sun äitis tiedä kaikkea tässä maailmassa. Mielipiteitä hänellä kyllä riittää, mutta jätä ne omaan arvoonsa.
Vähän huono ennuste sun ja miehes suhteella, jos äitimuori huseeraa teidän välissä ja myrkyttää minkä ehtii teidän välejä. Yritä vetää hieman hajurakoa, ellet sitten ole lapsenhoidollisista syistä tai muuten täysin riippuvainen äitisi avusta.