Vauva-palstalla on voimaa
Vaikka moni esittää ettei muka lue Vauvaa tai tiedä AV-keskusteluita, niin totuus on että tällä palstalla käy päivässä yli miljoona vierailijaa eri laitteilta.
Hyvin monet julkkikset lukee tätä, paatuneemmat vähemmän ja kokemattomat paljon. Moni someammattilainen tuottaa tai muokkaa sisältöä palstan palautteen pohjalta. Poliisi seuraa ketjuja, joissa käsitellään selvittämättömiä rikoksia. Tietty siis myös uhrien omaiset ja m*rha.infossakin juuri kehuttiin aaveetä tiedonlähteenä.
Ylilautalaiset jne jonnet etsii täältä tietoa aikuisten oikeasta elämästä. Moni päätyy googlen kautta ei vain etsimään neuvoa tai tietoa, vaan myös jos on käynyt jotain, mihin oma elämä nivoutuu (lapsen koulussa koronaa/lähiravintolassa ammuskeltu). Pari viikkoa sitten palstalla tunnistettiin kirjoitustyylin pohjalta erääseen FB-ryhmään spämmäävä.
Haluaisin että me kaikki näppäimistön äärellä muistaisimme, että spekut, juorut, ivat ja muu negatiivinen puhe mitä tänne lataa, vaikuttaa todellisuuteemme: koemme maailman vähän ankeampana paikkana. Ja näkyy mitä suurimmalla todennäköisyydellä sille elävälle ja tuntevalle ihmiselle, josta kirjoitetaan.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa kaamosmasennus taas nostamaan päätä, ja se on merkki siitä et palstailu tulee lisääntymään. Tiedän et kombo on tosi huono, koska mulle tulee täällä yleensä aika huono olo. Mutta vaikee lopettaakaan koska oon yksinäinen ja päivisin ei saa samalla lailla ”juttuseuraa” kuin täältä. Ehkä Sanoma vois perustaa rinnalle Aihe Lähes Vapaan, jota moderoitais enemmän?
Olisikohan se edes mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa kaamosmasennus taas nostamaan päätä, ja se on merkki siitä et palstailu tulee lisääntymään. Tiedän et kombo on tosi huono, koska mulle tulee täällä yleensä aika huono olo. Mutta vaikee lopettaakaan koska oon yksinäinen ja päivisin ei saa samalla lailla ”juttuseuraa” kuin täältä. Ehkä Sanoma vois perustaa rinnalle Aihe Lähes Vapaan, jota moderoitais enemmän?
Mulla ei ole koskaan ollut semmosta vaivaa, mut sinähän näytät jo odottavan sitä?
Sun täytyy NYT laittaa ne ledivalot päälle. On olemassa semmosia, joissa on valoisuuden tunnistin: ei ole koskaan pimeä. Mut älä laita sitä sinne, missä voit nähdä tähtitaivaan: se on nytkin uskomattoman kaunis aina iltamyöhällä. Muista käydä katsomassa aina ennen nukkumaanmenoa. Ajatteles niitä maailman satojamiljoonia ihmisiä, jotka eivät koskaan valosaasteen takia voi niitä nähdä...!