Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja minun siivouskäsitykset ovat erilaisia: siitä seuraa että

Vierailija
22.11.2013 |

Mies on luonteeltaan muutenkin tarkka ja suunnitelmallinen. Se sopii hänen työhönsä hyvin, ja hän on siinä hyvä. Asiat merkitään muistiin. Jos mahdollista tehdään siitä vielä joku exel-taulukko, joka täyttyy mukavasti kaikilla mahdollisilla ristiinkertotauluilla ja kumuloinnella. Kansiot ja alakansiot järjestyksessä, kuitit tallessa eikä ikinä mitkään paperit hukassa, vaan aikajärjestyksessä tallessa. 

Sitten kun asutaan tämmöisessä isohkossa omakotitalossa, niin sama tarkkuus jatkuu. Sillä poikkeuksella että hänen mielestään se on naisen tehtävä pitää huusholli siistinä. Siinä siivoamisessa siis menee tämä raja.

Käydään yhdessä kaupassa, hän laittaa useimmiten ruokaa, raivaa kyllä keittiönkin sen jälkeen. Ei siinä mitään.

Mutta ei koskekaan perheen pyykkihuoltoon, ei siis ollenkaan. Ei siivoa, ei mitään. Mutta nalkuttaa, huokailee, kolistelee, etsii tavaroita joita ei muka löydä sotkun takia ja tekee kaikkea muuta mahdollista että mä alkaisin siivota.

Mutta kun mua EI häiritse raivon partaalle viikon sanomalehdet eteisiessä mainosläpyköiden kanssa. Enkä kiikuta tyhjiä vessapaperirullia heti suorilta roskiin. Enkä varsinkaan pese kylppäriä joka päivä. Enkä muuten imuroi eteistä joka päivä.

Näyttää sitten siltä, että saan seksiä jos siivoan. Jos siivoan niin illalla mies on sitä mieltä että miten olis.

Olen asiaa nyt seuraillut ja kyllä se vaan näin on. En muuten ala imuroimalla tienaamaan itselleni avioseksiä, kyllä näin on asia. Ajatus on minusta nöyryyttävä. Tässä onkin ollut vähän kuiva kausi taasen.

Jos viitsisin, niin siivoaisin kunnolla, oikein tositosi kunnolla ja viikonloppuna olisi varmasti tiedossa hyvääkin seksiä, mutta jotenkin ei tämä asetelma oikein iske.

Ei kait seksi voi olla miehellä kiinni siitä, että eteinen on raivattu, roskat viety ja kylppärit kiiltää? Ei voi olla mahollista.?

Kommentit (17)

1/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 14. Jos kokee suhteen epätasa-arvoiseksi ja hyväksikäytöksi, silloin suhdetta (viimeistään) pitää alkaa tosissaan hoitaa. Seksi ei silloinkaan, kuten koskaan ole erillinen 'saareke' ihmisessä, vaan ihminen on kokonaisuus, jossa vaikuttaa kaikki myös seksuaalisuuden saralla. Syyllistäminen tai vaatiminen eivät ole seksin ominaisuuksia. Seksi on kahden ihmisen vapaaehtoista intiimiä kohtaamista ja lähestymistä. Siihen ei saa pakottaa fyysisesti eikä henkisesti. Mutta samalla siihen heijastuu muut elämän osa-alueet. Parisuhteen hyvinvointi on monen tekijän summa. Onneksi asioille voi tehdä jotain, aikuisen ihmisen kuuluukin ottaa vastuu omasta ja parisuhteensa hyvinvoinnista.

Vierailija
2/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunkin kotityön tekee se, joka on asiassa tarkempi ja jota sen tekeminen ärsyttää vähemmän. Näin toiselle tulee enemmän kotitöitä kuin toiselle, mutta järjestyksestä ja siisteydestä ei tarvitse riidellä. Omat sotkunsa kumpikin siivoaa tietenkin itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän me "normaalit" ihmiset tiedämme asian olevan. Mutta teoria on teoriaa ja asiayhteydestään erotettuna "seksi vallankäytön välineenä" antaa hyväksikäyttäjälle kätevän ja toimivan iskulauseen.

Vierailija
4/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 08:56"]

Ei kait seksi voi olla miehellä kiinni siitä, että eteinen on raivattu, roskat viety ja kylppärit kiiltää? Ei voi olla mahollista.?

[/quote]

Sovi hänen kanssaan, että hän raivaa eteisen ja sinä peset pyykkiä silloin kun sinulle sopii, jos herra kaipaa jonain päivänä pyykkiä tai jossain tietyssä järjestyksessä, käy näyttää mistä löytyy kone. Sano sille, että tuossa on roskis ja ulkona on toinen. Tuo roskis pitää aika ajoin tyhjentää siihen isompaan ulkona.

Luulen muuten, että tunnistin sinut. Et satu asumaan Porvoossa?

Vierailija
5/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, no en kyllä harrastaisi seksiä moisen kotinatsin kanssa. Sano, että saat kyllä kyrpää imuroimattakin, mies voi ihan päättää että onko se hänen kyrpänsä ;)

Vierailija
6/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun miehesi huokailee sotkusta, vastaat että "no siivoapas sitten" tms.

Vierailija
7/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos häiritsee sotku, niin saa tulla auttamaan siivoamisessa. Varmaan itsekin siivoiaisit mieluummin, jos mies myös siivoiaisi välillä eikä sälyttäisi kaikkea sinun niskaan.

Vierailija
8/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysy mieheltä, miksi hänene mielestään sinun täytyisi siivota teidän molempien jäljet, miksette siivoa yhdessä? Molemmathan siellä sotkevat. Tehkää yhteiset pelisäännöt ja etsikää kultainen keskitie, että molemmat ovat suurin piirtein saman verran tyytyväisiä.

Vierailija
9/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se monella naisellakin sama juttu. Jos mies osallistuu kotitöihin, nainen antaa. Imurointia esileikkinä. Muuten ap, tämä oli kuin minun näppikseltäni. Meillä on samanlaiset miehet.

Vierailija
10/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paha, että siistiä pitäisi olla, mutta herra ei suostu itse siivoamaan. Kuinka paljon aikaa ja vaivaa hänellä menee sitten ruoanlaittoon? Kyllähän töiden pitäisi sillä tavalla tasaisesti jakautua, että molemmilla kuluu suurinpiirtein yhtä paljon aikaa yhteisiin hommiin. Siivoa sinä sen aikaa kuin hän tekee ruokaa, lopeta sitten kun hänkin. 

Meillä menee toisinpäin, että mies on se sotkuisempi. Siksipä hän tekeekin ruoat ja minä siivoan, koska muuten saisin tehdä itse molemmat, kun ei mies sotkua huomaa, eikä se häntä häiritse, ja inhoaa kaikkea mihin liittyy imuri, rätti tai joku muu siivousväline. 

Eivät hommat silti ihan tasan mene, kun siivous ja pyykkihuolto kaikkineen vievät kuitenkin yllättävän paljon aikaa. Siksi joudun miestä pyytämään välillä auttamaan, ja kyllä siinä tunnelma meinaa kiristyä, jos ei ole heti yhteistyöhaluinen. Silloin ei kyllä seksiäkään tee mieli, vaikka en minä sillä mitään kauppaa käykään. 

Vierailija
11/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen. Ratkaisu: kun miehesi alkaa huokailla, niin annat hänelle vaihtoehdon, joista hän saa valita: jos sinä peset kylppärin, niin minä imuroin tai sitten toisinpäin. 

Vierailija
12/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin päin, että mies julisti seksin mistään riippumattomaksi oikeudekseen. Ei tehnyt kodin tai lasten eteen mitään (molemmat käytiin töissä), mutta jos olin illalla niin väsynyt etten jaksanut vielä häntäkin hoidella, tein seksistä kaupankäynnin välineen. Hyi minua.

Miten olisin muka voinut aidosti haluta laiskaa, itsekästä loisijaa? Itse en edes kehtaisi vain maata kun toinen tekee kaikki hommat, ja sitten vielä vinkua pyhistä "oikeuksistaan".

13/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei-

tilanteesi herätti mielessäni ainakin seuraavanlaisia ajatuksia

- perustemperamentilleen, kuten esim tarkkuus ei kukaan voi mitään. Joitakuita vain häiritsee eri asiat kuin toisia. On hyväksyttävä, että kumpikin on sellainen kuin on, pyrkimättä muuttamaan hänen persoonallisuuttaan. Sen sijaan toimintatapoja voi ja tuleekin muuttaa. Tehkää yhdessä vaikka sitten exceliin suunnitelma, miten kumpikin toimii konkreettisessa arjessa, jotta aiheuttaisi mahdollisimman vähän harmia toiselle osapuolelle, mutta silti kohtuuden rajoissa. Sopikaa esimerkiksi että kullekin viikonpäivälle kummankin tulee tehdä yksi toimintamalli (vaikkapa että sinun tulee maanantaisin järjestellä kengät ja vaikkapa miehen ostaa iltapala tai mitä nyt keksittekin). Pelkkä 'yritetään paremmin' ei toimi. Toimintamenetelmien tulee olla erittäin konkreettiset.

-  Seksi ei saa olla vallanpidon väline. Seksin kuuluu olla välittämistä, hellyyttä, kohtaamista ja yhteyttä varten - ei kiristämistä ja palkitsemista.

Suosittelen että menisitte esim parisuhdekurssille jossa voitte turvallisesti ja tavallaan ohjatusti myös käsitellä tätä seksuaalisuutta ja muitakin parisuhteen asioita. Niitä järjestää esimerkiksi Kataja, tässä yksi esimerkki kurssista, muitakin on http://www.katajary.fi/pariskunnille/kurssit/vuorovaikutustaidot-parisuhteessa/   

Vierailija
14/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehdotetaan parisuhdekurssia tällaisessa tilanteessa. Koko maassa on tuhansia parisuhteista joissa nainen "kiristää" seksillä mieheltään milloin mitäkin toimintaa/tavaraa/lomamatkaa tai mitä tahansa.

Joskus toisinkin päin. Tuntuuko se miehistä nöyryyttävältä, että vaimo nalkuttaa eikä anna kun joku asia on sen mielestä kotona tekemättä. Täällähän pitäisi olla joka toisessa torpassa parisuhdekurssilaisia tällä perusteella.

15/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 12.

Seksi ei saa olla kiristämisen väline tietenkään kummankaan toimesta. Vallankäyttö ei muutenkaan edistä millään tavoin minkään parisuhteen hyvinvointia. Seksuaalisuudessa ihminen voi hyvin, jos hän voi turvallisesti antautua yhteyteen ja kontaktiin toisen ihmisen kanssa, luottaen tulevansa hyväksytyksi.

Ja en kyllä ole kenenkään kuullut sanovan, että parisuhdekurssin takia elämä olisi huonommaksi mennyt :) Joskus toki voi olla, että sen seurauksena uskalletaan katsoa totuutta silmiin ja kurssilla ei tietenkään ole pelkästään kivaa ja helppoa. Mutta se on hyvä ja turvallinen tapa käsitellä asioita muiden kanssa. Joten, sinne vaan :)

Vierailija
16/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="22.11.2013 klo 09:51"]

-  Seksi ei saa olla vallanpidon väline. Seksin kuuluu olla välittämistä, hellyyttä, kohtaamista ja yhteyttä varten - ei kiristämistä ja palkitsemista.

[/quote]

Tällä lauseella juurikin eksä syyllisti, ja eristi seksin omaksi oikeudekseen riippumatta yhtään mistään. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta syyn ja seurauksen suhteet, eli jos toinen kokee suhteen epätasa-arvoiseksi ja hyväksikäytöksi, ei kertakaikkiaan paneta. Pitäisikö toisen vain antaa, vaikka toisen laiska olemus ei sytytä? Jostain lainattu lause "seksi ei saa olla vallankäytön väline" sopii sitten heittää siihen lisäämään toisen taakkaa entisestään, vaikka omaa toimintaansa muuttamalla tilanne paranisi.

Vierailija
17/17 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samanalaisessa tilanteessa ja lopulta erottiin. Nyt on hyvä olla