Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastunut varattuun joka parisuhteessa narsistin kanssa

Vierailija
22.09.2020 |

Minulla on tunteita ihmiseen, jonka tiedän olevan parisuhteessa narsistin kanssa. Tiedän että hän haluaisi suhteesta pois. Onko jotain, mitä voin tehdä? Ajattelen etten voi paljoa muuta kuin odottaa, vaikka se voi olla turhaa. Tedän että narsistista irrottautuminen on vaikeaa, joskus lähes mahdotonta.

(Eihän täytetä ketjua jankkauksella, onko puoliso narsisti vai ei. Tiedän hänen olevan ja käydään keskustelua siltä pohjalta, kiitos.)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, kun vielä voit.

Vierailija
2/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette tunteneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten ihan nähnyt diagnoosin paperilla vai?

Vierailija
4/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada ihastuksesi puhumaan jonkun ulkopuolisen kanssa, mieluiten ammattiavun. Sieltä narsistisen puolison kotoa käsin on todella vaikeaa nähdä kuinka eron pystyy käytännössä toteuttamaan. Kuvioon kuuluu syyllisyyden tunteet, pelot ja täydellinen kyvyttömyys nähdä omat oikeudet. Hyvin tuntemassani tapauksessa esim miehellä oli aivan kummallisiakin pelkoja tyyliin kumppani t*ppaa jonkun /itsensä, sotkee miehen maineen ja ihmissuhteet, toisaalta ei pärjää itsekseen, ei pärjää taloudellisesti ym ym. Kaikki on aika osoittanut turhaksi, pl ehkä se maineen sotkeminen. Varaudu, että prosessi vie enemmän aikaa kuin uskallat kuvitellakaan ja koita jaksaa olla tukena tuputtamatta omia mielipiteitä, päätös (ja uskallus) pitää kypsyä ihastuksellasi omassa mielessä. Varaudu siihen, että hänellä tulee päätös horjumaan useasti, jolloin voit olla varma, että sulle valehdellaan ja venkoillaan. Narsisista on katkaistava suhteet täysin, muuten hän tulee manipuloimaan entistä kumppaniaan rajoitta.

Vierailija
5/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toi otsikko kertoo jo kaiken - siirry eteenpäin!

Vierailija
6/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mukava puoliso, että pakko olla narsisti.

Vierailija
7/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se vaimo on ilkeä narsisti ja mies rassukka kärsijä. Väpättääkö alahuuli? Sympaitseeraa vaan miestä ja anna hiukan pesää, niin kyllä se siitä. Sen jälkeen otat ne aurinkolasit silmiltä ja huomaat, että sinua vietiin kuin litran mittaa ja mies käytti sua hyväkseen.

Ja joo, mun mies on nimittänyt minua skitsofreenikoksi ja kun halusin eron niin nimitti mua tunteettomaksi, joka ei osaa anteeksi vahingossa tehtyä pettämistään :) Mitä lie tarinoita kertoi naiselle, jonka kanssa heilasteli selkäni takana.

Vierailija
8/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti siellä ja narsisti täällä. Eihän muita olekaan kuin narsisteja.

Vierailija
9/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tekin uskotte

Vierailija
10/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä voi paljon muuta kuin odottaa. Riippuu millälailla olette tekemisissä, ehkä voit jotenkin yrittää tuoda toivoa paremmasta hänelle. Olen ollut parisuhteessa narsisitisen miehen kanssa. Myös perheenjäseneni oli narsisti, joten ehkä en ollut koskaan osannut pitää puoliani vaan vain mukailla hirviötä, psyykata itseni uskomaan hyvää ja pitämään itseäni syypäänä kaikkiin ongelmiin. Parisuhde oli aivan hirveä, ainaista arvostelua hyvinkin hoidetuista asioista, aina kaikesta. Puolisoa piti tukea henkisesti, rahallisesti, kaikin tavoin loputtomasti ja jos joskus halusin jotain itselleni olin paha. Jos en saanut mitä toivoin, olin saamaton ja typerä. Minnekään ei kuitenkaan saanut mennä koska olin niin huono ja miehelle tuli paha mieli... Eroaminen oli vaikeaa, mies haukkui minut omille ja minun sukulaisilleni ja pahoinpiteli ensimmäisen kerran. Oli haalinut rahani jo suhteen aikana. Muistan hänen paniikissa jopa vaatineen lapsia mukaansa, ajaisi päin rekkaa... Eron jälkeen minulla ei todellakaan ollut kiirettä uuteen suhteeseen, ei ole vieläkään. Jos ihastuksesi eroaa puolisostaan älä pety vaikkei hän heti jos pitkään aikaan uskalla aloittaa suhdetta.

Vierailija
11/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan Justiinoilla on niin kauhia pelko siitä, että tulee dumpatuksi, että tää(kin) keskustelu on aivan turha. Narsismia ei ole, narsisteja ei ole, ainakaan naisissa. Paljasta nyt ap että ihastuksesi on nainen niin keksusteluun tulee muitakin kommentteja kuin 'ei voi olla', 'valehtelet', sua viedään'..Huoh :/

Vierailija
12/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että kaikilla tarinoilla on kaksi puolta. Oma ex aikoinaan petti minua vuosia ja oli saman ajan levitellyt sukulaisille, työkavereille ja omille ystävilleen että minä olen narsisti ja hullu eikä hän uskalla lähteä. Kun minä vihdoin sain tietää tästä kuviosta ja hain eroa alkoi vasta paljastua kuinka laajalle hänen valheensa olivat levinneet. Onneksi ei ollut lapsia koska hän olisi puheidensa takia saanut varmasti yksinhuoltajuuden.

Vierailija
13/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan Justiinoilla on niin kauhia pelko siitä, että tulee dumpatuksi, että tää(kin) keskustelu on aivan turha. Narsismia ei ole, narsisteja ei ole, ainakaan naisissa. Paljasta nyt ap että ihastuksesi on nainen niin keksusteluun tulee muitakin kommentteja kuin 'ei voi olla', 'valehtelet', sua viedään'..Huoh :/

Ei kyllä ole. Säälittävintä on selittää huonossa suhteessa olevana tulta sontaa nykyisestään. Rehti ero kannattaa aina. 

Vierailija
14/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä uskot narsistijutut. Tuohan on täsmädiagnoosi alkoholismin rinnalla, että saa kaadettua ilmaisen panon.

Vierailija
15/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pelko? Taitaa kakkosella olla löysät housuissa kun erottaminen ei onnistukaan oman NARSISTISEN suunnitelman mukaan. Vai mitä?

Vierailija
16/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pelko? Taitaa kakkosella olla löysät housuissa kun erottaminen ei onnistukaan oman NARSISTISEN suunnitelman mukaan. Vai mitä?

*erottaminen" :D  :D :D

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nainen-vainosi-miesta-vuosia-jopa-u…;

Mutta naisissahan siis ei ole narsisteja, mies valehtelee, 'kakkonen' (jota käsittääkseni ap ei ole) on hyväuskoinen hölmö, blaablaa.

Olette tosiaan sitä mieltä, ettei (sanotaan nyt sitten vaikka niin että) vaikeassa suhteessa oleva henkilö saisi hakea apua itselleen? Ai niin, paitsi jos se jätettävä on mies ja lähtijä nainen, sittenhän tilanne kääntyy täysin, eiksni. Säälittävää.

Vierailija
17/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*erottaminen" :D  :D :D

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nainen-vainosi-miesta-vuosia-jopa-u…;

Mutta naisissahan siis ei ole narsisteja, mies valehtelee, 'kakkonen' (jota käsittääkseni ap ei ole) on hyväuskoinen hölmö, blaablaa.

Olette tosiaan sitä mieltä, ettei (sanotaan nyt sitten vaikka niin että) vaikeassa suhteessa oleva henkilö saisi hakea apua itselleen? Ai niin, paitsi jos se jätettävä on mies ja lähtijä nainen, sittenhän tilanne kääntyy täysin, eiksni. Säälittävää.

Pitkin kyliä sonnan viljeleminen ei ole avun hakemista. Apua haetaan eron ja terapian kautta, eikä muita päin sylkemällä.

Vierailija
18/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[[/quote]

Pitkin kyliä sonnan viljeleminen ei ole avun hakemista. Apua haetaan eron ja terapian kautta, eikä muita päin sylkemällä.[/quote]

kuka tässä on kehottanutkaan sylkemään sontaa pitkin kyliä? Ap kysyy mitä voi tehdä tilanteessa vai voiko mitään. Häntä on neuvottu odottamaan, tukemaan tarvittaessa ja neuvomaan keskusteluavun piiriin. Eroa haluavalla miehellä ei saa olla keskusteluapua tai ystävää? Ei tietenkään koska vaimon /naisystävän sana on ainoa totuus ja sitä ei pidä kenenkään kyseenalaistaman. Ei lainkaan narsistista..

Vierailija
19/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä voi paljon muuta kuin odottaa. Riippuu millälailla olette tekemisissä, ehkä voit jotenkin yrittää tuoda toivoa paremmasta hänelle. Olen ollut parisuhteessa narsisitisen miehen kanssa. Myös perheenjäseneni oli narsisti, joten ehkä en ollut koskaan osannut pitää puoliani vaan vain mukailla hirviötä, psyykata itseni uskomaan hyvää ja pitämään itseäni syypäänä kaikkiin ongelmiin. Parisuhde oli aivan hirveä, ainaista arvostelua hyvinkin hoidetuista asioista, aina kaikesta. Puolisoa piti tukea henkisesti, rahallisesti, kaikin tavoin loputtomasti ja jos joskus halusin jotain itselleni olin paha. Jos en saanut mitä toivoin, olin saamaton ja typerä. Minnekään ei kuitenkaan saanut mennä koska olin niin huono ja miehelle tuli paha mieli... Eroaminen oli vaikeaa, mies haukkui minut omille ja minun sukulaisilleni ja pahoinpiteli ensimmäisen kerran. Oli haalinut rahani jo suhteen aikana. Muistan hänen paniikissa jopa vaatineen lapsia mukaansa, ajaisi päin rekkaa... Eron jälkeen minulla ei todellakaan ollut kiirettä uuteen suhteeseen, ei ole vieläkään. Jos ihastuksesi eroaa puolisostaan älä pety vaikkei hän heti jos pitkään aikaan uskalla aloittaa suhdetta.

Tämä.

Voit olla hyvä ystävä siihen asti, että toiset eroavat. Varaudu siihen että narsisti kiusaa sinuakin.

Vierailija
20/23 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla puuttumatta toisten asioihin. Mies eroaa jos haluaa. Jos ei eroa, voit päätellä siitä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan