Ostin 15000 merkkituotteita vuodessa
Nyt pidän itseäni hulluna. Olihan se helppo tilata tavaraa netistä, kun äitiyspäiväraha kolahti tilille. Nyt saan vain kotihoidon tuen, ja on vaikea elää näin pienellä rahalla. Olen osan tavaroistani myynyt huuto.netissä, jotta saan jotain uutta. Mies onneksi maksaa asuntovelan, ruoan, joten voin edelleen ostella parilla sadalla eurolla kuukaudessa mukaan lukien lapsien vaatteet.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 16:03"]
Rakastan shoppailua ja ei mulla ole juurikaan käsitystä kuinka paljon siihen menee vuodessa. Tykkään matkustaa shoppailemaan koska vaikka isoja liikeketjuja löytyy melkein kaikkialta niin niissä on silti eroja valikoimissaan. Tilaan myös netistä ulkomailta mutta mieluummin haluan kokea shoppaamisen konkreettisesti. Kun lapseni olivat pieniä vietin usein heidän kanssaan aikaan kauppakeskuksissa ja vaikka se joskus aika rasittavaa olikin niin kivaa sillti kaikilla oli ja lapsenikin rakastavat shoppailua ja tietävät todella paljon eri merkkituotteista nykyään.
[/quote]
No mutta siinäpä hieno pääoma lapsille! Tietävät merkkejä!!!
Siis 15000 eurolla merkkituotteita vuodessa.
No hulluahan tuo, saatko tuosta jotain kiksejä?
Itse ostin tänävuonna 2 laatumerkkituotetta yhteensä 60€. Lissabonista Burberryn (ei tunnistettavan kuosin) juhlahameen 55€ ja Hilfigerin paitapuseron 5€. Vimevuonna Bossin mekon puoleen hintaan 160€.
So? Täyttä hintaa en maksaisi ikinä!
Täytteletkö jotain tyhjää kohtaa elämässäsi tuolla ostelulla? Ei kuulosta ihan reilulta, että mies maksaa kaiken elämisen ja sinä shoppaat (turhuuksia). Koetapa innostua ostelun sijaan vaikka säästämisestä. Se voi olla ihan yhtä koukuttavaa kun vauhtiin pääsee eikä siitä seuraa minkäänlaista morkkista tai talousvaikeuksia.
Mikä ihme on "merkkituote" ja miten se eroaa normaalista tuotteesta? Vähän vaikea arvioida, onko tuo summa paljon vai vähän.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:03"]
Koetapa innostua ostelun sijaan vaikka säästämisestä. Se voi olla ihan yhtä koukuttavaa kun vauhtiin pääsee eikä siitä seuraa minkäänlaista morkkista tai talousvaikeuksia.
[/quote]
Mitä iloa on hillota rahoja jollain pankkitilillä sen sijaan että käyttäisi ne elämänlaadun parantamiseen? Mihin niitä rahoja pitäisi oikein säästää, vai onko kyse vain jonkinlaisesta masokistisesta mielihyvästä, jota saa, kun ei käytä rahaa?
Mitä tuolla rahalla muka saa? Minulla menee tuo sama summa pelkästään meikkeihin, hiustenhoitotuotteisiin ja vartalonhoitotuotteisiin!
Lisäksi vielä kauneushoidot ja kampaamokäynnit ym.
Rakastan shoppailua ja ei mulla ole juurikaan käsitystä kuinka paljon siihen menee vuodessa. Tykkään matkustaa shoppailemaan koska vaikka isoja liikeketjuja löytyy melkein kaikkialta niin niissä on silti eroja valikoimissaan. Tilaan myös netistä ulkomailta mutta mieluummin haluan kokea shoppaamisen konkreettisesti. Kun lapseni olivat pieniä vietin usein heidän kanssaan aikaan kauppakeskuksissa ja vaikka se joskus aika rasittavaa olikin niin kivaa sillti kaikilla oli ja lapsenikin rakastavat shoppailua ja tietävät todella paljon eri merkkituotteista nykyään.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:55"]
Mitä tuolla rahalla muka saa? Minulla menee tuo sama summa pelkästään meikkeihin, hiustenhoitotuotteisiin ja vartalonhoitotuotteisiin!
Lisäksi vielä kauneushoidot ja kampaamokäynnit ym.
[/quote]
Tämän luettuna ymmärrän, kuinka säästeliäs olen, vaikka ostan vaatteita ja laukkuja sadoilla euroilla kuukaudessa. Lancomen 50 e meikkivoide kestää puol vuotta, shampoot ostan marketista.