Olisitko loukkaantunut tästä? Anoppisi
Siis anoppisi on lupautunut eräänä iltana lastenhoitajaksi sinun kotiisi, että sinä pääset työpaikan koulutukseen. Kun hän tulee kotiisi, lapsesi kysyvät häneltä, eikö "Liisa" (anopin tytär, lasten täti, sinun kälysi) tulekaan. Anoppi hämmästyy ja kysyy hämillään lapselta, onko Liisa soittanut ja sanonut, ettei tulekaan.
Sinä kysyt anopilta, onko Liisa tulossa. Anoppi antaa ympäripyöreän vastauksen, sanoo, ettei varmaan, koskapa hänestä ei ole kuulunut, mutta että hän oli sanonut kenties olvensa tulossa.
Kun illalla saavut kotiin, kuulet, että Liisa oli käynyt sinun poissaollessasi (olet ollut poissa noin neljä tuntia).
Loukkaantuisitko vai et? Miksi?
Kommentit (48)
Anoppi tietenkin tykkää tyttärestään ja tämän uudesta vauvasta ja tykkää tavata häntä, ja samalla epäilee (aiheesta) että sinä et tykkäisi jos käy ilmi, että hän viettää teillä aikaa tyttärensä ja tyttären vauvan kanssa, vaikka hänen piti omistautua teidän lasten hoitamiseen. Niin että ei sitten tullut maininneeksi Liisan tulemisesesta.
Vähän salamyhkäistähän tuo toki on.
Onhan se lapsikin voinut kutsua tätinsä käymään. Kuuluu perheeseen lapsikin. Entä jos äiti ja tytär ovat suunnitelleet jotain yllätystä miehelle? Tai lapselle. Tai vaikka miniälle...
Onhan tuo salailu vähän outoa, minusta kielii jotenkin siitä että ap:llä ja Liisalla on väliessä jotain vialla, joten siksi Liisa tulee "puolisalaa" tapaamaan äitiään veljensä kotiin.
Normaalisti kyllä sisarukset voivat käydä toistensa kotona ihan rennosti, eikä tarvi pyydellä etukäteen lupaa, varsinkaan jos sinne on tulossa jo muitakin sukulaisia.
Tuosta tulee mieleen, että Liisa on puhunut anopille jostain syystä niin että hän ei voi/kehtaa tulla jos ap on kotona, mahtaako ap sanonut Liisalle jotain ilkeää vai mitä on tekeillä?
Tosta ei kyllä saanut mitään selvää. Mikä tossa oli nyt syy, että voisi suuttua?
Suuttuisin jos kuka tahansa vaikka mieheni kutsuu meille ihmisiä kysymättä ensin minulta. Kyllä tulla saa mutta miksi pitää salailla???
En loukkaantuisi. Harmittelisin etten itse ehtinyt Liisaa näkemään.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:45"]
Normaalisti kyllä sisarukset voivat käydä toistensa kotona ihan rennosti, eikä tarvi pyydellä etukäteen lupaa, varsinkaan jos sinne on tulossa jo muitakin sukulaisia.
[/quote]
Ehkä olen epänormaali, mutta en ole tunkemassa itseäni kutsumatta siskoni luo, jos äiti on käymässä siellä o.O
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:18"]
Onpa täällä joviaalia porukkaa. Minä kyllä loukkaantuisin.
Homma nyt vaan menee niin, että meille kutsuvat vieraita vain oman perheen jäsenet. Eivät isovanhemmat, eivät siskot tai veljet, eivät naapurit tai kummin kaimat.
[/quote]
Kiva, että joku muukin on samoilla linjoilla. Mä vähän laimennan: meille kyllä saavat muutkin kutsua, mutta vähimmäisvaatimus on, että meille kerrotaan asiasta.
ap