Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko loukkaantunut tästä? Anoppisi

Vierailija
21.11.2013 |

Siis anoppisi on lupautunut eräänä iltana lastenhoitajaksi sinun kotiisi, että sinä pääset työpaikan koulutukseen. Kun hän tulee kotiisi, lapsesi kysyvät häneltä, eikö "Liisa" (anopin tytär, lasten täti, sinun kälysi) tulekaan. Anoppi hämmästyy ja kysyy hämillään lapselta, onko Liisa soittanut ja sanonut, ettei tulekaan.

Sinä kysyt anopilta, onko Liisa tulossa. Anoppi antaa ympäripyöreän vastauksen, sanoo, ettei varmaan, koskapa hänestä ei ole kuulunut, mutta että hän oli sanonut kenties olvensa tulossa.

Kun illalla saavut kotiin, kuulet, että Liisa oli käynyt sinun poissaollessasi (olet ollut poissa noin neljä tuntia).

Loukkaantuisitko vai et? Miksi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia käydä kylässä silloin kun "isäntäväki", eli jompikumpi talossa asuvista aikuisista on asiasta tietoinen, kuin että tulee vartavasten sovitusti kylään ilman että siitä talon väelle (aikuisille) puhutaan yhtään mitään.

Eli kyllä, loukkaantuisin. Ja tottakai Liisa olisi ollut tervetullut, mutta olisin loukkaantunut tuollaisesta salailusta.

Vierailija
22/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa tuli paikalle oman vauvansa kanssa. Lapset osasivat hänen tulemistaan kysyä, koska kaikki tapasimme yhdessä edellisenä viikonloppuna synttäreiden merkeissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa sekin pointti että jos mummo yleensä käy teillä liisan kaa kylässä ja lapset siksi kyselee? Vai oliko lapsi puhunut mummon kans puhelimessa ja pyytänyt liisaa mukaan? Ja mummo sitten pyysi liisaa tulemaan tämän teidän keskustelun perusteella .Luonteviakin selityksiä siis on, sinäpä tiedät voisiko olla näin.

Vierailija
24/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että katkaiset välisi anoppiin ja Liisaan välittömästi. 

Vierailija
25/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapahtuu tätä kaiken aikaa (kyseessä anoppi ja hänen tyttärensä) enkä jaksa siitä repiä sen ihmeempää. 

Vierailija
26/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt kysyä selventävä kysymys: onko miehesi/Liisan veli kutsunut siskonsa? Tai pyysivätkö lapset viikonlopun synttäreiden aikana Liisa-tätiä kylään? Vai siis anoppi nimenomaan kutsunut teille sen Liisan?

Meinaan kun tässä moni, mm. 20 tulkitsee ap:n kertomuksen niin, että joku kodissa oli sen Liisan kutsunut, ei anoppi.

Vierailija
27/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, lapsillahan on ollut kivaa, kun "Liisakin" on ollut heillä seurana.

Vierailija
28/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä välttämättä mitään salaliittoa ole. Liisa ei tod näköisesti ollut edes tulossa ja kun sinun kanssa asiasta ohimennen juteltiin, mummo tulkitsi sen luvaksi? Lapset saattaneet kärttää pyytämään liisaa, kun hänellä on se vauva.

Vierailija
29/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä välttämättä mitään salaliittoa ole. Liisa ei tod näköisesti ollut edes tulossa ja kun sinun kanssa asiasta ohimennen juteltiin, mummo tulkitsi sen luvaksi? Lapset saattaneet kärttää pyytämään liisaa, kun hänellä on se vauva.

Vierailija
30/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että lapset vasta anopin nähdessään muistaisivat Liisankin olevan tulossa eli huomaisin varmaan tuossa vaiheessa olevani PROVO.

Vierailija
31/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin taannoin kun perhe oli poissa ja anopin piti käydä kastelemassa kukat ja kävikin, mutta tyttärensä kanssa ja sitten kronasivat paikat - ja kämpän valvontakamera tallensi :D

Vierailija
32/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, selvennetään vielä:

Anopin oli tarkoitus tulla yksin, olin siinä luulossa siihen saakka, kunnes lapsi hänen tullessaan itse asiassa sanoi näin "Sinä tulit, mutta Liisa ei tule." (Olin sanonut lapsille, että mummo tulee hoitamaan, mutta Liisa ja hänen miehensä eivät tule. Täsmensin näin, koska olimme muutamaa päivää aikaisemmin tavanneet kaikki yhdessä.) Anoppi sitten ihmetellen kysyi lapselta (minä olin eri huoneessa), että "Mitä, soittiko Liisa, ettei hän tulekaan?" Tivasi asiaa lapselta monta kertaa, muttei saanut vastausta, koska lapsi ei tajunnut, on niin pieni. Minulle tuli sellainen kuva, että hätääntyi/ihmetteli, että Liisa olisi soittanut.

Myöhemmin minä otin sitten asian puheeksi, kun anoppi ei minun kanssani siitä mitään puhunut. Kysyin, oliko Liisa tulossa. Anoppi sanoi, ettei ollut kuullut hänestä, ettei varmaan, oli kyllä ollut puhetta, mutta koska ei ollut kuullut juuta tai jaata sittemmin, otaksui, ettei tulekaan. Minusta kuulosti siltä, että asiasta oli sovittu siihen tapaan, ettei minulle sanota mitään, ja kerrotaan jälkikäteen, että sai päähänpiston tulla, ettei ollut ennalta sovittu juttu.

No, Liisa sitten tuli lähdettyäni (koulutukseni oli illalla) vauvan kanssa, eli ei todellakaan hoitamaan lapsia, päin vastoin. Lähti sitten heti, kun mies tuli kotiin. Meille ei tosiaankaan ollut kerrottu mitään, eli minä tai mieheni emme tienneet, että Liisa oli tulossa.

Minä suutuin tosi paljon, kun kuulin, että hän oli sitten käynyt. Musta on todella epäkorrektia jo kutsua ketään toisen luo kertomatta, vaikka läheisistä onkin kysymys. Lisäksi minusta oli tosi törkeää, ettei Liisa voinut tulla ennen kuin lähden edes näön vuoksi, eli ihan tahallan halusi odottaa, että olen poissa.

ap

Vierailija
33/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun Liisa ei tullut hoitamaan lapsia, vaan päinvastoin, hän

a) hoidatti itseään lapsilla

b) vittuili ja ilkeili lapsille

c) joku muu vaihtoehto, mikä?

Vierailija
34/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että Liisa "ihan tahallaan" odotti, että sinä olit lähtenyt? Kertoiko anoppisi, että näin oli?

Vierailija
35/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo aika oudolta vaikuttaa! Höh.

Vierailija
36/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:47"]

[/quote]

e) toi lisää hoidettavia (vauva), vaikka oli toki itsekin paikalla.

Ap

Vierailija
37/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä tuon viimeisimmän selityksenkään jälkeen löydä mitään syytä, miksi ihan pitäisi loukkaantua. Ihmetellä saattaisin, siis sitä, miksi käly tulee meille kun kotona on vain lapset anopin hoidettavana, mutta en tuostakaan osaisi loukkaantua. Jos noin pienestä loukkaantuisi, saisi koko ajan olla loukkaantumassa.

Vierailija
38/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:47"]

[/quote]

e) toi lisää hoidettavia (vauva), vaikka oli toki itsekin paikalla.

Ap

[/quote]

Eli tiedät, ettei hän hoitanut lainkaan sitä vauvaa, kun oli paikalla?

Vierailija
39/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi olisi voinut ja olisi pitänytkin sanoa, et tuun sit Liisan kanssa, tai että Liisa piipahtaa täällä myös. Mutta ei noin pienestä asiasta sentään suuttua kannata. Paitsi jos olet pistänyt välit poikki Liisaan. Siltikin, jos aikuisten sukset menevät ristiin, niin ei lapsen siitä tarvitse kärsiä, Liisa-täti vauvoineen on yhä lapselle tärkeä. 

Tietysti, jos sinulla on syytä epäillä, että liisa käy syynäämässä paikkoja ihan vaan juorutakseen tms. niin se on eri asia. Onhan se teidän yhteinen kotinne myös miehesi ja lapsenkin. Minusta on ihan luontevaa piipahtaa tapaamassa äitiä veljeni kodissa.

Vierailija
40/48 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä joviaalia porukkaa. Minä kyllä loukkaantuisin.

Homma nyt vaan menee niin, että meille kutsuvat vieraita vain oman perheen jäsenet. Eivät isovanhemmat, eivät siskot tai veljet, eivät naapurit tai kummin kaimat.