Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi saa jälki-istuntoa niin pitäisikö..ov

Vierailija
21.11.2013 |

myös kotona antaa rangaistukseksi kotiarestia? Vai onko se koulun antama 15-30min jälkkä riittävä. Jos siis asia on tapahtunut koulussa, niin pitäiskö antaa vaan koulun hoitaa rangaistus ja itse keskittyä ainoastaan valistamaan poikaa?

Tänään poika 9,5 v tosiaan ekaa kertaa jälkässä kun oli toisten poikien kanssa kiusannut, jahdannut ja pidellyt väkisin kiinni jotain oman luokan tyttöä. Oli vielä opettajalle kieltänyt osallisuutensa mutta muita tyttöjä oli tullut sitten todistamaan että meidän poika oli mukana jutussa. Tätä oli jatkunut jo useita päiviä ja tullut ilmi niin että tyttö oli kertonut kiusaamisesta opettajalle.

Ollaan monet kerrat käyty kotona läpi näitä kiusaamisjuttuja ja miten kamalaa se kiusatulle on, mutta silti nuo sitä näköjään harrastaa.

Tosi ikävää. Tekis mieli rangaista oikein koko viikon arestilla, mutten oikein tiedä mikä olisi järkevää.

Mitä mieltä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arestia vaan ja hienoudet (tv sun muut) pois. Ja menette yhdessä vaikka tytön kotiin pyytämään anteeksi ja sano, että se toistuu aina kun kuulet tällaisesta.

Vierailija
2/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli jo ollu pahoillaan kiinnijäämistilanteessa ja alkanut itse siinä itkemään. Oli myös pyytänyt tytöltä anteeksi.

Suututtaa *+>GRR%%"&)/***ZX--!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rangaistus riittää. Jos tämä alkaa toistumaan, sitten kotonakin rangaistusta.

Vierailija
4/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä 30min jälki-istunto on aika pieni rangaistus kiusaamisesta. Menkää yhessä pyytämään tytöltä anteeksi. 9-vuotiaalla luulisi olevan jo sen verran empatiakykyä että vaikka kiusaamistilanteessa on voinutkin kuvitella jutun olevan leikkiä, niin jälkikäteen keskustellessa tajuaisi asioiden oikean laidan.

Vierailija
5/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysynyt pojalta, miksi jahtasi tyttöä ja minkä takia on pidetty väkisin kiinni?

Mä pitäisin tuollaisesta kyllä helvetillistä saarnaa kotonakin vaikka olenkin sitä mieltä, että koulun rangaistuksen tulisi riittää. Mutta tuossakin on tapauskohtaisia eroja, ja kiusaamiset menee sen puolelle. 

Vierailija
6/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiarestilla on aika huono yhteys itse tapahtumaan. Ehdottaisin itse seuraavaa: poika ostaa omista viikkorahoistaan jonkin pienen n. 5 euron jutun, josta tuonikäiset tytöt tykkäävät. Poika käy sitten itse (vanhemman saattelemana) viemässä tuon jutun tytön kotiin ja pyytää sitten vielä samalla anteeksi. Jos poika ei vielä saa viikkorahaa, niin kaksi seuraavaa karkkipäivää jätetään väliin ja säästyneet rahat käytetään tytölle tarkoitetun lahjan ostoon.

Vierailija
7/7 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tuollaisessa tapauksessa kyllä jotakin kotonakin, en välttämättä arestia, mutta etuja lähtisi pois vähäksi aikaa. Tiedän, että jos olisin ap, olisi minun erittäin vaikea unohtaa asiaa ja jättää se historiaan, vaikka kaikki olisi sovitettu parhaimman mukaan ja uusia tapauksia ei enää tulisi. Olisin varmasti yliherkkä lapsen kanssa pitkään ja tarkkailisin häntä viikkoja - en tiedä oletko ap samanlainen, mutta jos olet, niin sano siitä pojallesikin, eli tämä juttu oli nyt mielestäsi niin ikävä, että luotto meni ja poika saa todellakin muuttua. Mites pojan kaverit? Onko heillä ollut katumusta asiaan? Oletko puhunut heidän tai heidän vanhempien kanssa asiasta? Minkälaisia tapauksia sieltä löytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä