Verenpurkauma silmässä. Onko kellään ollut tai
tiedätte jonkun jolla ollut? Kauanko paraneminen kestää? Onko mitään keinoja nopeuttaa paranemista/vaalenemista, lääkärin mukaan ei ole.
Kommentit (15)
Aika parantaa. Voi näyttää hurjalta, mutta ei juurikaan muuten vaivaa.
Minulla on ollut. Paranee itsestään muutamassa päivässä. Ei sitä paranemista mitenkään voi nopeuttaa.
Osta jotain silmätippoja apteekista, punaisuutta vähentäviä. En tiiä toimiiko,voithan kokeilla.
No, eipä tuohon mitään hoitokonstia ole. Voisit kokeilla vaikka Bepanthen-silmätippoja, ovat rauhoittavia. Eivät ne paranna, mutta minulla ainakin joskus tulee tuollainen purkauma, ja tuntuu että se pahin vaihe nopeutuu noilla tipoilla. Eikä tuon vaivan takia tarvitse lääkäriin mennä!!!
Mulla on monestikin, mutta eipä ne oo koskaan mitenkään itteäni haitannu.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:01"]
Mulla on monestikin, mutta eipä ne oo koskaan mitenkään itteäni haitannu.
[/quote]
Miten ei muka haittaisi? Onhan se tosi ilkeän näköistä, kun valkuainen on ihan verinen! Kyllä mua ainakin häiritsisi.
Mulla kesti peräti kaksi viikkoa että se parani kokonaan. Oli kyllä järkyn näköinen.
Se voi kestää monta viikkoa, mutta ei yleensä pitäisi olla mitenkään vaarallinen, vaikka hurjannäköinenhän se on.
Mulle tuli silmäleikkausken yhteydessä. Kesti 5 viikkoa. paranemista ei voi nopeuttaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parhaillaan. Tuli perjantaiyönä, ensiavussa todettiin, että on vaaraton. Tosi rajun näköinen, kun silmänvalkuaista ei näy, silmän sisä- ja alareunassa on veriset kasautumat ja koko silmä näyttää äkkiäkatsoen mustalta. Nyt on alkanut asettua sillä tavalla, että poskeen ja luomeen on tullut ulkoiset mustelmat eli veri alkaa purkautua silmästä ja liukenee verenkiertoon. Lääkärin mukaan hoitokeinoja ei ole ja ainoastaan likavesiä (mm.- uimahallissa käyntiä) pitää välttää. Kyllä tämä tästä, mutta pihalle tai autoilemaan en ole lähtenyt, enkä anna lastenlasten nähdä tätä "pirun silmää".[/quote
Menit sitten ensiapuun silmässä olevan verenpurkauman vuoksi...
V**un tietämättömät tumpelot! Saattaa muuten olla täysin aiheellista mennä lääkäriin jos verenpurkauma on tullut silmään esim. iskun seurauksena.
Mulla on ollu pari kertaa ja en itse huomannut mitään muutakuin peilistä. 1-2 päivää tais kestää.
Verenpurkauma voi tulla ihan itsestään.
Minulla on parhaillaan. Tuli perjantaiyönä, ensiavussa todettiin, että on vaaraton. Tosi rajun näköinen, kun silmänvalkuaista ei näy, silmän sisä- ja alareunassa on veriset kasautumat ja koko silmä näyttää äkkiäkatsoen mustalta. Nyt on alkanut asettua sillä tavalla, että poskeen ja luomeen on tullut ulkoiset mustelmat eli veri alkaa purkautua silmästä ja liukenee verenkiertoon. Lääkärin mukaan hoitokeinoja ei ole ja ainoastaan likavesiä (mm.- uimahallissa käyntiä) pitää välttää. Kyllä tämä tästä, mutta pihalle tai autoilemaan en ole lähtenyt, enkä anna lastenlasten nähdä tätä "pirun silmää".