Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni riehuu iltapäiväkerhossa

Vierailija
21.09.2020 |

Lapseni on nyt monta kertaa lyönyt toista lapsia ja heittää kiviä. Hän on ajanut takaa luokkakavereita. Hän on satuttanut iltapäiväkerhon opettajaa kun hän on mennyt lapsen eteen ja kieltää, että ei saa tehdä pahaa muille lapsille. Lapsilla on kivaa toimintaa, mutta minun lapsi ei halua mennä mukaan. Peleissä hän suuttuu niin paljon, että voi satuttaa toisia lasta. Koulussa kaikki on hyvin. Kuraattori sanoi, että hän hoitaa asioita koulussa, ei iltapäiväkerhon aikana. Olen puhunut lapsen kanssa monta kertaa. Kännykkä kielto ollut ym. Hän ei lopeta. Muut lapset pelkäävät minun poikaa ja hän on yksinäinen. Olen huolissani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole oikea paikka lapsellesi. Onko muita vaihtoehtoja

Vierailija
2/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Minun lapseni pelkää iltapäiväkerhossa, koska siellä riehuu huonosti käyttäytyviä lapsia. Ohjaajat ovat ihan hyviä, mutta he eivät pysty muuttamaan erityislapsia toisenlaiseksi. Iltapäiväkerhossa toimitaan ryhmässä ja jos ei osaa olla ryhmässä kivasti, ei voi käydä kerhossa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneekö koulupäivän aikana kaikki hyvin? Yksi mahdollisuus on, että poika pinnistelee koko koulupäivän ja sitten ip-kerhossa stressi ja jännitys purkautuu. Toinen vaihtoehto (joskaan ei täysin selitä tätä ongelmaa) on se, että pojallasi on tosi hyvä ope ja open ansiosta hän pysyy kuosissa koulupäivän ajan ja sitten ip-kerhossa homma leviää. 

Miten meni eskarissa? Entä vapaa-ajalla kavereiden kanssa? Onhan pojalla kavereita? Ehkä sinun sijassasi ottaisin yhteyttä kasvatus- ja perheneuvolaan. 

Vierailija
4/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi pitäisi kivittää kerhon pihalla, jotta hän oppii käytöstavoille.

Vierailija
5/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se ,rttä pitää mennä iltapäiväkerhoon ,ei sovi kaikille lapsille. Kauniisti käyttäytyvä lapsenlapseni, tyttö, viihtyi mainiosti koulussa , mutta ip: hen meno ja olo siellä oli todella vastenmielistä, itketti. Oli tosi onnellinen kun välillä menin hakemaan hänet heti koulusta pois tai sai tulla yksin kotiin.

Monelle lapselle on liian rankkaa olla ensin koulussa monta tuntia uusien kavereiden kanssa ja uusi opettaja . Sitten sama toistuu taas eskarissa - liikaa uusia naamoja.

Lapsessa ei ole mitään vikaa. Hänelle se vaan ei sovi. Eikö löytyisi joku lähellä asuva mummi, nuori, työtön ja jonkun ekaluokkalaisen äiti joka olisi lapsen seurassa nyt ekaluokalla koulun jälkeen. Kannattaa heille maksaa sopivasti. Toka luokalla kaikki on toisin. Lapselle tämä olisi SUPERISO JUTTU.

Vierailija
6/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on tosi hieno opettaja ja kouluavustaja. Iltapäiväkerhossa on ehkä stressiä, koska toiminta on vapaata. Mitä sinä tekisit, jos olisit minun tilalla?

Ap

Vierailija
7/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei selkeestikään viihdy siellä ja siksi pilaa kaikkien muidenkin olemisen. Pois iltapäiväkerhosta.

Vierailija
8/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsi vaan puolensa kun muut kiusaa ja saa kaikki syyt niskoilleen?

Vierailija
9/19 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä, joka iloisena odotti koulun alkua. Eikö mistään löydy vara mummia tai pappaa , nuorta hänen seuraksi muutamaksi tunniksi. Kannattaa tehdä heti muutos, eikä yhtään antaa lapsen kärsiä. Tilanne hoituu sillä ja kaikki on hyvin.

Nyt ei taas aleta lapsesta leipoa” adh:ta ” tai muuta vastaavaa. Ei kaikki ole samanlaisia.

.

Vierailija
10/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up,

Vierailija
11/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis erityislapsi, jos on koulunkäyntiavustajakin? 

Ei lapset tarvi sitä iltapäiväkerhoa, voi tulla koulusta suoraan kotiin.

Vierailija
12/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paikka ei selvästikään sovi lapsellesi, kuten tässä on todettu jo aikaisemmissa kommenteissa.

Ohjaajilla on vähemmän koulutusta ja eivät välttämättä osaa toimia erityislapsen kanssa.

Tuli myös mieleen, että lapsi on saattanut joutua kiusatuksi ja kierre on valmis, eikä lapsi osaa sanoittaa tunteitaan.Tuollaista käytöstä olen huomannut toisinaan erikoiskoulunkäyntiavustajana aikoinaan toimineena ryhmän ulkopuolelle jätetyiltä lapsilta.

Vierailija
13/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidänkin lapsen tavallisella luokalla koulunkäyntiavustaja, on siis koko ryhmän yhteinen. Hämmästyin tästä suuresti, ei olla mikään rikas kunta.

Vierailija
14/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on tosi hieno opettaja ja kouluavustaja. Iltapäiväkerhossa on ehkä stressiä, koska toiminta on vapaata. Mitä sinä tekisit, jos olisit minun tilalla?

Ap

Lapsi pois kerhosta muita pahoinpitelemästä. Jos jatkuu, tulee jonkun tehdä lasu ja mukula vaikka laitokseen tai pakkohoitoon. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä vaikka riehujalla olisi mikä kehitysvamma.

Vierailija
15/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaaan käsittänyt väärin, ei ap sanonut ,että koulunkäyntiavustaja on juuri hänen lastaan varten. On siis yleensäkin siellä koulussa luokassa.

Vierailija
16/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan itse painin saman ongelman kanssa. Lapsi oli todella levoton iltapäivä toiminnassa. Kokeile ottaa hetkeksi lapsi pois sieltä, jos mahdollista tai vaikka 3pväksi viikolla. Meillä auttoi vähentää ensin ja sitten lopetettiin koko iltapäivä toimintaan meno. Tein välipalat valmiiksi jääkaappiin, me vanhemmat oltiin puhelin soiton päässä.

Lapsi kuormittui koulussa, joten se purkautui iltapäivä toiminnassa. Nyt on neljännellä, hyvin menee.

Vierailija
17/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oletko saanut mitään ratkaisua lapsen iltapäivätunneiksi?

Vierailija
19/19 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good old nahkaremmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän