Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa itse masentuneen läheisenä?

Vierailija
20.11.2013 |

Mistä voimia jaksaa, kun toista ei saa hoitoon/hoitamaan itseään, ja kun näkee sen tuskan ja tietää syyt mitkä johtaneet tähän...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on kaksi vaihtoehtoa, kestä se tai pistä välit poikki niin säästyt monelta murheelta. itse päätin kestää sen ja tätä paskaa jatkunut jo kolme vuotta. masentunut kumppani ja itsemurha ajatuksia. myös toisella läheisellä samoja ongelmia, ei vielä noin vakavia kuitenkaan. helvetin raskasta on, ja apua on mahdoton saada sellaiselle joka ei sitä halua (ellei pakkohoito). voimia paljon. pahaa tekee sanoa mutta pienemmällä surulla selviät jos itse luovutat vaikkei se siltä nyt tunnu.

Vierailija
2/4 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kyse on läheisestä, sukulaisesta... ei voi välejä katkaista. On vain sietämätöntä kestää kaikkea.. pelätä.. onko vielä hengissä kun menet käymään.. ei vastaa aina puhelimeen/viesteihin.. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi katkaista välejä, pidät yhteyttä omaan tahtiisi, mutta hyväksyt myös sen, että masentuneena ei jaksa aina vastata puhelimeen, eikä olla tavoitettavissa? Ilmeisesti omaisellasi on surua?

Vierailija
4/4 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen paljon miettinyt, miten mun vanhemmat jaksaa. Olen 22-vuotias ja on todettu vakava masennus. Nyt epäillään kaksisuuntaista mielialahäiriötä, tai epävakaata persoonallisuutta, mutta diagnostiikka kestää.. Jouduin reilu vuosi sitten muuttamaan takaisin kotiin ja vaikka vanhempani vaikuttavat vahvoilta, uskon heidän kuitenkin kärsivän mielettömästi tästä tilanteesta.

Tuntuu kamalalta, kun haluaisi periaatteessa opiskella, tai käydä töissä, mutta ei oikeasti kykene siihen. Vanhemmista se on varmaan vielä hirveämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme