Kutsu tuli ylioppilas juhliin. En osallistu juhliin niin miten lahjan laita?
En osallistu juhliin vaikka kutsu tuli. Ei sukua vaan ylioppilaan äiti lapsuuden ystävä. Miten lahjan laita ylipäätään kun en osallistu? Vähän sellainen tunne että osallistujilta odotetaan raha lahjaa. Miten yleensä toimitaan lahjan osalta tässä tilanteessa?
Kommentit (14)
Postikortti riittää tai jopa viesti että et pääse paikalle. Viestiin onnittelut ylioppilaalle.
Opettele yhdyssanat ja laitat ylioppilaalle rahaa lahjaksi jos haluat. Mobilepay toimii. Jos et halua laittaa, älä laita. Ei ole rakettitiedettä.
Voit lähettää kortin jos haluat, lahjaaei tarvitse antaa.
Annoin vastaavassa tilanteessa 50e lahjakortin
Låhettäisin onnittelukortin.
Jo suurelta osin taakse jääneen ystävän / opiskelukaverin ym. jonka kanssa on vain erittäin niukasti yhteyksissä, niin sellaisten kutsut omaan ja perheensä juhliin, eivät edellytä minkäänkaista lahjan ostamista.
Näin olen itse menetellyt ja muut samoin meidän perhettä kohtaan. Kutsu on kohteliaisuus ainoastaan.
Ei kutsun lähettäjä edes odota mitään lahjaa, on vaan iloinen ja onnellinen nuorensa saavutuksesta.
Miksi ylioppilasjuhliin kutsutaan sellaisia ihmisiä, jotka ei välttämättä ole edes tavanneet kyseistä ylioppilasta? Ovat ehkä korkeintaan ylioppilaan äidin puolituttuja. Olenko kyyninen, kun arvelen taustalla olevan raha. Mitä enemmän kutsuttuja, sitä enemmän saa rahaa lahjaksi.
Sehän ap riippuu siitä, millainen suhde sinulla on ystävääsi ja hänen perheesensä.
Milloin olette viimelsi tavanneet? Ja missä? Ovatko välinne läheiset, vaiko vain sellaiset, että just ja just joulutervehdykset vaihdetaan.
Se ratkaisee, miten tulisi muistaa.
Saahan niitä ylioppilaslahjoja ja 50 v lahjoja jakaa sinne tänne, myös hyvin vähän tutuille, jos tuntee itse itsensä niin tärkeäksi, että, juuri minun on muistettava tuotakin hyvän päivän tuttua.
Kiität kutsusta ja ilmoitat ettet pääse osallistumaan syystä x. Lähetät lahjan jos olet rikas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylioppilasjuhliin kutsutaan sellaisia ihmisiä, jotka ei välttämättä ole edes tavanneet kyseistä ylioppilasta? Ovat ehkä korkeintaan ylioppilaan äidin puolituttuja. Olenko kyyninen, kun arvelen taustalla olevan raha. Mitä enemmän kutsuttuja, sitä enemmän saa rahaa lahjaksi.
Maksavat ne ylioppilasjuhlatkin jotain, yleensä niissä on tarjoilua.
Toistaiseksi minulta on liiennyt 50e jokaiselle ylioppilaalle, jos olen kutsun saanut, vaikka en niin paljon tekemisissä olisikaan. Ajattelen sen olevan arvostuksen osoitus nuorelle lukion ja yo-kirjoitusten läpäisemisestä.
Tietenkin tulee ilmoittaa ettei pääse / osallistu juhliin, että kutsuja osaa suunnitella juhlat tietylle määrälle vieraita.
Erikseen lähettää sitten ylioppilaalle onnittelu kortti, jossa onnittelijana on koko nimi, siis sukunimineen, että tiedetään keneltä / keiltä kortti tulee.
Lahjaa ei tarvitse lähettää eikä lahjakorttia.
Ellei siis ole läheinen ja hyvä ystävä perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyviin tapoihin, ns. etikettiin.
Kutsun lähettäjä itsekin jo tietää, että tieytyt henkilöt eivät saavu.
Kyse ei ole rahasta. Idiootti!
Joku perhe pitää elåmässän vain yhdet ainoat ylioppilasjuhlat, eikä niissä rahaa ajatella.
Ap, tunnetko itse hyvin tämän nuoren? Jos on hyvä tuttu niin antaisin ehkä jonkun pienen muiston. Mutta jos suhteesi on vain hänen äitiinsä niin miksi ostaisit nuorelle mitään. Lähettäisin kyllä onnittelukortin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tunnetko itse hyvin tämän nuoren? Jos on hyvä tuttu niin antaisin ehkä jonkun pienen muiston. Mutta jos suhteesi on vain hänen äitiinsä niin miksi ostaisit nuorelle mitään. Lähettäisin kyllä onnittelukortin.
Tiedän mutta ei olla tekemisissä. Ylioppilaan äiti lapsuuden ystävä.
AP
Lähetät 500€ postissa ja asia on loppuunkäsitelty