Mikä Merja Ailus on koulutukseltaan?
Googletin asiaa, mutten onnistunut löytämään. Mainintoja oli siitä, että hän oli vähemmän koulutettu kuin muut hakijat, esim. Kevan silloinen varatoimitusjohtaja Timo Virhekenttä, jolla oli kokemuksen lisäksi myös tohtoritason koulutus. Hän oli harmikseen sitoutumaton ja niinpä paikan sai vähemmän kokeumusta ja koulutusta omannut Merja, jolla oli keskustan jäsenkirja.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:17"]
Oikeustieteen kandidaatti on sama kuin maisteri. Oikeustieteen maisterin titteli otettiin käyttöön vasta 2008, kaikki sitä ennen valmistuneet maisterit on kandidaatteja. Alempi oikeutieteen tutkinto oli ennen oikeusnotaari.
Asianajo. tai lakiasiaintoimistoa tuskin pistää pystyyn, koska hänellä ei ole asianajajan pätevyyttä. Lisäksi vuoden 2014 alusta alkaen siirrytään lupalakimiesjärjestelmään, eli kaikilla oikeudenkäyntejä hoitavilla juristeilla on oltava oikeudenkäyntilupa, jonka saaminen edellyttää riittävää kokemusta oikeudenkäyntien hoitamisesta eli käräjöinnistä (jota Ailuksella tuskin on)
[/quote]Muuten meni oikein, mutta lakiasiaintoimiston voi kyllä pistää pystyyn.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 20:20"]
oikeustieteilijä ja juristi, maisteri
[/quote]
oikeustieteen kandidaatti, ei maisteri
[/quote]
Siis alempi oikeustieteen tutkinto + kepun puolekirja auttoi viran saantiin. Pätevällä oli kokemusta ja korkea koulutus, mutta se ei merkinnyt mitään, kun ei ollut puoluekirjaa. Nämä puolukirjavirat ei mahdu päähäni, sillä ollenhan pönttö, kun en löytänyt heti Ailuksen koulutusta. Täytyy hankkia puolekirja, jottei tämä pönttöys haittaa uralla etenemistä :)
[/quote]
vittu koulu papereilla voi pyyhkiä persettä se on ihan sama onko maiteri vai melko maiste vai inssi amk tai ylempi amk jne... noissa viroissa virka tulee henkilö suhteilla.!!
Merja Ailus on OTK eli Oikeustieteiden kandidaatti. Liekö laittaa oman asianajotoimiston pystyyn?
Merja Ailus on OTK eli Oikeustieteiden kandidaatti. Liekö laittaa oman asianajotoimiston pystyyn?
Varmasti laittaa oman toimiston. Eroaminen kesti siksi niin kauan, että saatiin sovittua, kuinka paljon Keva antaa hänelle toimeksiantoja. Eihän nämä hyvävelijärjestelmään kuuluvat tyhjänpäälle joudu. Sitten ollaan kovi "yrittäjiä" ja pärjätään omillaan:)
sulle mulle sulle mulle mulle mulle mulle......
Se on ihan sama vaikka Kevan johtajalla olisi hampurilaisenkääntäjän pätevyys, vastuuta ei ole eikä päätöksiä tarvitse tehdä. Kyseessä on pelkkä hyväveliverkoston palkkiovirka, joita Suomesta löytyy paljon.
Mitä ne 7 päivää jutut siitä oli, ei ainakaan kansilööpit antanu ihan tasapainoista kuvaa rouvasta: kolme avioeroa, joku vainoaja jahtaa, ja myrskyisä suhde Ferrari-mieheen tms.
Ei kuulosta tuon perusteella ihan seesteiseltä "hyvältä parempien piirien" elämältä.