Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsilaukut ovat järjettömän kokoisia nykymuodissa!

Vierailija
20.11.2013 |

Tämän takia en edes halua ostaa merkkilaukkuja. Pienen laukun saa olkahihnalla mutta jos haluat jonkun isomman, olkahihnaa ei ole. Pariisin matkalta ajattelin ostaa Saint Laurentin laukun, mutta miten kävi: ostin liikkeestä muutaman satasen maksavan laukun, koska alunperin ajattelemani laukku oli ilman hihnaa, tosi isokokoinen ja painoa 2 kiloa. Mihin ihmiset tarvitsevat näin isoja laukkuja? Luulen, ettei mene kuin muutama vuosi, niin aletaan suosia pienempiä, käytännöllisempiä laukkuja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kans tajunnut noiden ideaa. 

Jos mä lähden viikonloppureissuun, niin silloinhan mulla on matkalaukku käsilaukun lisäksi, mutta nykyään naiset kävelevät kaupungilla valtavaa matkalaukkua raahaten maitokauppaankin.

Vierailija
2/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isoissakin laukuissa olkahihnoja, esim. Mulberryn Oversized Alexassa, joka on oma luottoveskani. Jaa miksi niin iso? Sinne pitää mahtua vaihdellen kännykkä, avaimet, lompakko, iPad, satunnaisia koulupapereita, treenivaatteet/kengät, meikkipussi, shampoopullo, hiusharja... Raahaan mieluummin yhtä laukkua kuin montaa nyssykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt mita naille monen tonnin laukuille tapahtuu kun muoti taas muuttuu, varsinkin jos on oikein "kokoelma".

Vierailija
4/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä mitä kokoa tämä järjetön tarkalleen edustaa, mutta minulla on arkikäytössä aika iso laukku. Se on tarpeellinen, koska minulla on aina mukana sateenvarjo ja kirja. Joskus se kirja on kevyt pokkari, mutta joskus isompi kovakantinen kirja. Joskus pitää myös kuljettaa mukana eväitä, kansioita ja muuta vastaavaa. Tarvitsen siis laukun, johon mahtuu (ohut) A4-kokoinen mappi. Jos mulla olisi piskuinen käsilaukku, en tiedä mihin muovipussiin sitten sulloisin tarpeen vaatiessa nämä kansiot sun muut.

Vierailija
5/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:21"]

Olen miettinyt mita naille monen tonnin laukuille tapahtuu kun muoti taas muuttuu, varsinkin jos on oikein "kokoelma".

[/quote]

Aloitin Mulberry-hamstrauksen vuonna 2005, ja vanhin laukku näyttää vieläkin tyylikkäältä. En tiedä himoanko 15 vuoden päästä jotain hopeista LED-valoilla koristeltua leijuvaa laukkua, mutta toistaiseksi luotan klassikoiden voimaan.

- 3

Vierailija
6/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:18"]

On isoissakin laukuissa olkahihnoja, esim. Mulberryn Oversized Alexassa, joka on oma luottoveskani. Jaa miksi niin iso? Sinne pitää mahtua vaihdellen kännykkä, avaimet, lompakko, iPad, satunnaisia koulupapereita, treenivaatteet/kengät, meikkipussi, shampoopullo, hiusharja... Raahaan mieluummin yhtä laukkua kuin montaa nyssykkää.

[/quote]

tuo alexa on esimerkki laukusta, joka on hirveän epäkäytännöllisen näköinen ja ruma. Lisäksi tuo olkahihna on aivan liian pitkä. Kokeilin sitä liikkeessä ja saa olla pitkä selkä, ettei laukku roiku liian alhaalla. Itselläni ei ole suuria laukkuja, koska vaihtelen tilanteen mukaan laukkua. Jos lähden treeneihin, en yleensäkään ota nahkalaukkua matkaan.

Vierailija
7/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa suunnittelijalla oli laukkua piirtäessään mielessä hoikka, pitkäsäärinen nainen, eikä ap?

Miniatyyri-ihmisille sitten jostain Vilasta omansa?

Vierailija
9/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina suosinut isoa laukkua :) En tykkää niistä pikkulaukuista.

Tosin, käytän laukkua todella harvoin. Joten se isokin laukku  saattaa roikkua naulakossa viikkojakin.

Vierailija
11/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:29"]tuo alexa on esimerkki laukusta, joka on hirveän epäkäytännöllisen näköinen ja ruma. Lisäksi tuo olkahihna on aivan liian pitkä. Kokeilin sitä liikkeessä ja saa olla pitkä selkä, ettei laukku roiku liian alhaalla. Itselläni ei ole suuria laukkuja, koska vaihtelen tilanteen mukaan laukkua. Jos lähden treeneihin, en yleensäkään ota nahkalaukkua matkaan.[/quote]

Olen 170 cm pitkä, ja tein sellaisella hevosten valjaiden tarkoitetulla rei'ittäjällä lisää reikiä hihnaan, joka tosiaan on tosi pitkä. Ruma se toki voi olla mausta riippuen, mutta käytännöllinen mun tarpeisiin. Haussa olisi vielä musta Mulberryn hihna Roxanneen, harmi kun eivät myy niitä kuten monet muut merkit.

En mäkään salille lähde Mulberryn kanssa, mutta jos menen kouluun ennen tai jälkeen, tykkään kantaa kaiken yhdessä laukussa.

Vierailija
12/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:36"]

Jospa suunnittelijalla oli laukkua piirtäessään mielessä hoikka, pitkäsäärinen nainen, eikä ap?

[/quote]

Alexan mittasuhteet on aika harvalle hyvät. Lisäksi nahka on heikompilaatuisempi kuin muissa, mennyt rikki monelta. Olen kyllä tietoinen, että on suunniteltu juuri Alexalle, ja oma 173cm kroppa on auttamatta liian lyhyt laukulle ellei sitten halua heti viedä suutarilla korjauttamassa olkahihnan.

Vierailija
13/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:36"]

[/quote]

Jospa ja jospa. Laukku on suunniteltu yli 180 cm ihmiselle eli suurimmalle osalle olkahihna on liaan pitkä. Se niistä miniatyyreistä. Epäkäytännöllinen laukku ja huono, ohkainen laukku. Kuka hullu tuollaista salilla käyttää? Joku löyhäpää?

Vierailija
14/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, kuinka tämäkin on joillekin hirveä ongelma. Ainakin minä opiskelijana tarvitsen melkein aina laukun johon mahtuu A4-kokoinen kansio tai vihko, ja koska asun kaukana keskustasta, haluan laukkuun sopivan mielellään kaikenlaista muutakin päivän aikana tarvittavaa. Ei kaikki meistä jouda käymään kotona joka välissä hakemassa treenikassia/kauppakassia/mihin lie tarkoitukseen tehtyä kassia, vaan mieluiten on se yksi laukku johon kaikki tarvittava mahtuu. No itselläni ei kyllä ole niin suuria laukkuja, että jotkut jumppakamat niihin mahtuisi muun ohessa, joten pakko kantaa ne jossain kangaskassissa, mutta ymmärrän kyllä, että on helpompaa, kun on vain se yksi kanneltava. On minulla muutama pienempi laukku, joista kyllä kovasti tykkään ja niitä mielelläni käyttäisin, mutta kun aina täytyy jättää jotain kotiin niiden kanssa, ja siltikin laukku on täyteen ahdettu möhkäle. Ärsyttää, kun laukkujen kokovaihtoehdot on useimmiten n. 25 cm leveä tai sitten päälle 40 cm leveä. A4-kokoisille papereille tarvitsisi n. 30 cm leveän, mutta kun niitä ei juuri ole! Pakko sitten ostaa se ylisuuri.

Vierailija
15/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:29"]

[/quote]

tuo alexa on esimerkki laukusta, joka on hirveän epäkäytännöllisen näköinen ja ruma. Lisäksi tuo olkahihna on aivan liian pitkä. Kokeilin sitä liikkeessä ja saa olla pitkä selkä, ettei laukku roiku liian alhaalla. Itselläni ei ole suuria laukkuja, koska vaihtelen tilanteen mukaan laukkua. Jos lähden treeneihin, en yleensäkään ota nahkalaukkua matkaan.

[/quote]

http://2.bp.blogspot.com/_Ki0oms45MWk/S_G7FjC8AQI/AAAAAAAADr8/QQ8urJOvvyk/s400/mulberry_alexa_l.jpg Tosi alhaalla joo roikkuu. Sitäpaitsi tollanen nahkahina nyt on maailman helpoin lyhentää, lisää reikiä ja ylimääräsen leikkaa pois.

Vierailija
16/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta mulberryn alexasta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta käytän isoja laukkuja yksinkertaisesti sen takia että tarvitsen mukaani paljon tavaraa. en tiedä miten ihmeessä pikkulaukku voisi olla minulle "käytännöllisempi", kuten ap kuvailee...

ja niin, muotihan muuttuu, saattaa ihan hyvin olla että pienet laukut ovat parin vuoden päästä supertrendikkäitä. pitäisikö sen takia jättää tarvitsemani isot laukut kauppaan nyt? ap:n logiikan mukaan ei kai pitäisi koskaan ostaa yhtään mitään, koska se menee kuitenkin joskus pois muodista...

Vierailija
17/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tarvin normaalissa arjessa isoa laukkua. Työn vuoksi mulla on joka päivä matkassa kasa a4 -papereita, ipad ja penaali + normaalit roinat (lompakko, pari avainnippua, kalenteri, kännykkä, pokkari bussilukemiseksi, matkakortti, syksyisin sateenvarjo jne.). Ei vaan pikkulaukulla pärjää tai sitten pitää erikseen kangaskassissa kuljettaa isoa osaa tavaroista. 

Jos lähden vaan kaupungilla pyörähtämään, niin silloin tietenkin otan vain pikkulaukun mukaan. Näin kuitenkin käy harvoin, sillä yleensä menen kaupungille suoraan töistä sen työlaukun kanssa.

Alexan hihnasta kun oli puhetta, niin onhan se liian pitkä, jos sitä pitää olkalaukkuna. Crossoverina mun mielestä hihna on melko hyvän pituinen keskimittaisellekin naiselle.  En Alexaa omista (huono hinta-laatu -suhde), mutta pidän sen mallista paljonkin.

Vierailija
18/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:29"]

[/quote]

[/quote]

http://2.bp.blogspot.com/_Ki0oms45MWk/S_G7FjC8AQI/AAAAAAAADr8/QQ8urJOvvyk/s400/mulberry_alexa_l.jpg Tosi alhaalla joo roikkuu. Sitäpaitsi tollanen nahkahina nyt on maailman helpoin lyhentää, lisää reikiä ja ylimääräsen leikkaa pois.

[/quote]

Harva haluaa leikata kalliista laukusta pätkän vain pois... Sehän alkaa rispaantua, ja esim tuo malli maksaa nykyisin jo 1500 euroa.

Vierailija
19/21 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Crossbodyna roikkuu tuossa nätisti, mutta suoraan olalla olisi melkein polvissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan