Arman ja viimeinen ristiretki - kuristi poron jolla vauvaporo vatsassa
Katsokaaa kohta 20:00
Voiko ihan mitä vain näyttää? Katselin noita jaksoja ja tykkäsin, mutta tuo.. arman matkustaa venäjän siperiaan, jossa kuristaa poroa (jonka silmiä kuvataan koko ajan) kuoliaaksi, kun avaavat vatsan, kohdusta paljastuu pikku porosikiö :(
Syön lihaa (tosin en kuristamalla tapettua) mutta tuosta tuli niin sairas olo. Eivät sitten muuta tapaa keksineet tappaa poroa, kuin kuristamalla kuoleminen kunnes ei saa enää hengitettyä. Tukehtuminen on varmasti kamalin kuolema ikinä, kokeile itse pidättämällä hengitystä hetki.. :(
ap
Kommentit (56)
no syö hampurilainen niin tulee parempi mieli... se poro ja sen vauveli pääsi helpolla vrt meidän teollisessa ruuassa oleviin eläimiin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:06"]
Voiko ihan mitä vain näyttää? Katselin noita jaksoja ja tykkäsin, mutta tuo.. arman matkustaa venäjän siperiaan, jossa kuristaa poroa (jonka silmiä kuvataan koko ajan) kuoliaaksi, kun avaavat vatsan, kohdusta paljastuu pikku porosikiö :(
Syön lihaa (tosin en kuristamalla tapettua) mutta tuosta tuli niin sairas olo. Eivät sitten muuta tapaa keksineet tappaa poroa, kuin kuristamalla kuoleminen kunnes ei saa enää hengitettyä. Tukehtuminen on varmasti kamalin kuolema ikinä, kokeile itse pidättämällä hengitystä hetki.. :(
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:16"]
no syö hampurilainen niin tulee parempi mieli... se poro ja sen vauveli pääsi helpolla vrt meidän teollisessa ruuassa oleviin eläimiin.
ap
[/quote]
[/quote]
Miten pääsivät helpommin? Tuskin kuoleminen kuristamalla tukehtuminen hirveämpää tapaa voi olla kuolla.
Tuolla, Siperiassa noi ihmiset toimivat noin. Koska jokainen veritippakin on arvokas ja kaikki proteiini tarvitaan ruoaksi. Siksi ne porot tapetaan kuristamalla, tosin löiväthän ne niitä päähän ennen kuristamista.
Onko sun mielestä pahaa tuo, että tota kuvattiin vai se, että nämä ihmiset elävät näin?
Mun mielestä on paljon kamalampaa esimerkiksi broilerien ja sikojen tehokasvatus.
Oho, anteeksi siis se porosikiö ei ollut mikään pikkusikiö, vaan ihan kunnon kokoinen :(
En vain tajua että ihminen joka on niin huolissaan siitä että jotkut ihmiset asuvat slummissa, ja tuossa jengivideossakin ihan järkyttynyt että ampuvat toisiaan, miten pystyvät!
Miten herra itse pystyy kuristamaan omin käsin äitiporon ja esittelemään kameralla kohdusta otettua kuollutta vauvaporoa..?
Ap, olet idiootti. Mene jonnekin suursikalaan tai häkkikanalaan, ja mieti siellä, että kummallakohan eläimellä on ollut elämisen arvoinen elämä, sillä porolla vai niillä sioilla/kanoilla mitä hyvällä ruokahalulla syöt.
Tän on pakko olla provo.
ap
[/quote]
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Noin paimentolaiset tekevät, yhtään osaa eläimestä ei heitetä hukkaan.
Taidat olla niitä jotka järkyttyvät sitä enemmän mitä "söpömpi" ja isosilmäisempi teurastettava elukka on. Kalan kuoliaaksi nuijiminen onkin sitten jo evvk...
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:22"]
Tuolla, Siperiassa noi ihmiset toimivat noin. Koska jokainen veritippakin on arvokas ja kaikki proteiini tarvitaan ruoaksi. Siksi ne porot tapetaan kuristamalla, tosin löiväthän ne niitä päähän ennen kuristamista.
Onko sun mielestä pahaa tuo, että tota kuvattiin vai se, että nämä ihmiset elävät näin?
Mun mielestä on paljon kamalampaa esimerkiksi broilerien ja sikojen tehokasvatus.
[/quote]
Löivät kyllä päähän vasta kuristamisen loppupäässä, ja tainnutus ei toiminut, poro oli hyvin tajuissaan niitten kopautusten jälkeen, silmiään räpytellen.
Olen varma että mikä vain eläin valitsisi tehobroilerin kuoleman, kuin tuollaista.
ap
Mun mielestä tää ei ollut mitään siihen maassa likaisena makaavaan 10 päivän ikäiseen vauvaan verrattuna. Vieläkin itkettää se :(
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:23"]
Ap, olet idiootti. Mene jonnekin suursikalaan tai häkkikanalaan, ja mieti siellä, että kummallakohan eläimellä on ollut elämisen arvoinen elämä, sillä porolla vai niillä sioilla/kanoilla mitä hyvällä ruokahalulla syöt.
Tän on pakko olla provo.
[/quote]
Ok, vastaa minulle tähän kysymykseen:
Huono elämä, nopea kivuton kuolema
vai
Hyvä elämä, hirveä, kivulias ja todella hidas tukehtumiskuolema.
?
Kumman valitset, jos sinun pitäisi viettää ja päättä elämäsi toisella tavalla?
ap
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:12"]
Tuntuu jotenkin tekopyhältä kun arman fb sivuillaan kirjoittelee ja jakaa meemejä kuinka huonoissa oloissa porukka joutuu elämään ja että tämäkin vauva asuu slummissa.
Miksi ei ole meemiä jossa arman poseeraa tappamansa poroäidin ja jo tosi isoksi kehittyneen porosikiön kanssa - "Kelatkaa, kuinka kiva tappaa nämä"
[/quote]
Ei Arman missään vaiheessa vaiheessa sanonut, että hän tai kukaan muukaan olisi asiasta nauttinut. Noille asukkaille täysin normaalia toimintaa, joka haluttiin näyttää myös televisiossa. Ohjelman ideana kun on tutustua erilaisiin tapoihin elää. Jätä katsomatta koko ohjelma jos noin pienestä järkytyt. Sinun tapasi elää kun ei ole ainoa ja oikea tapa.
Tiesikö ne, että se poro on tiineenä?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:24"]
ap
[/quote]
Taidat olla niitä jotka järkyttyvät sitä enemmän mitä "söpömpi" ja isosilmäisempi teurastettava elukka on. Kalan kuoliaaksi nuijiminen onkin sitten jo evvk...
[/quote]
Eihän tuossa mitään ihmeellista, varmasti sinäkin haluaisit saman kohtalon itsellesi ? :) Tuota poroa ja sen vasaa lohdutti varmasti todella paljon kuolla hitaasti tukehtumalla, koska nyt veri ei mene hukkaan!! Vau..
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:28"]
Tuntuu jotenkin tekopyhältä kun arman fb sivuillaan kirjoittelee ja jakaa meemejä kuinka huonoissa oloissa porukka joutuu elämään ja että tämäkin vauva asuu slummissa.
Miksi ei ole meemiä jossa arman poseeraa tappamansa poroäidin ja jo tosi isoksi kehittyneen porosikiön kanssa - "Kelatkaa, kuinka kiva tappaa nämä"
[/quote]
Ei Arman missään vaiheessa vaiheessa sanonut, että hän tai kukaan muukaan olisi asiasta nauttinut. Noille asukkaille täysin normaalia toimintaa, joka haluttiin näyttää myös televisiossa. Ohjelman ideana kun on tutustua erilaisiin tapoihin elää. Jätä katsomatta koko ohjelma jos noin pienestä järkytyt. Sinun tapasi elää kun ei ole ainoa ja oikea tapa.
[/quote]
Voiko olla noin idioottia ihmistä kuin sinä? Minun tapani ei ole ainut oikea tapa elää ( Mistä helvetistä olet näin lukenut, luetko harhoja?) Mutta köydellä hitaasti kuristaminen ei ole missään tapauksessa oikein. Mikään joka tuntee kipua, ei ansaitse tuollaista loppua.
Ei niillä poroilla paljon tunteita ole. Mene sinne Siperiaan opettamaan miten asiat pitäisi hoitaa sinun mielestäsi oikein.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:33"]
[/quote]
[/quote]
Voiko olla noin idioottia ihmistä kuin sinä? Minun tapani ei ole ainut oikea tapa elää ( Mistä helvetistä olet näin lukenut, luetko harhoja?) Mutta köydellä hitaasti kuristaminen ei ole missään tapauksessa oikein. Mikään joka tuntee kipua, ei ansaitse tuollaista loppua.
[/quote]
No mene sitten tuonne Siperiaan opettamaan _oikea_ tapa tappaa poro ja lakkaa vikimisestä täällä.
Sinun tapasi elää kun ei ole ainoa ja oikea tapa.
[/quote]
Sanoi murhaaja/lapsiinsekaantuja/muita huvikseen pieksevä jne... Kyllä, paimentolaiset, ja erityisesti Arman, toimivat sivistymättömästi ja väärin.
Kumman valitsisit:
Ensin susilauma jahtaa sinut henkihieveriin, niin että joudut heittämään sisälläsi olevan syntymättömän jälkeläisen kesken. Sudet keskittyvät syömään vasaa, että pääset itse karkuun. Lopulta kuolet hitaasti nääntymällä, kun ravinto on jäätyneen hangen alla etkä saa sitä kaivettua esiin.
Vai
elät hyvän elämän paimennettuna ja ruokittuna ja kuolet muutamassa minuutissa kuristettuna.
Harva riistaeläin kuolee luonnossa vanhuuteen tyytyväisenä. Useimmiten niiden kuolema tulee väkivaltaisesti pedon suussa tai hitaasti sairauteen tai nälkään nääntyen.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:23"]
Tän on pakko olla provo.
[/quote]
Ok, vastaa minulle tähän kysymykseen:
Huono elämä, nopea kivuton kuolema
vai
Hyvä elämä, hirveä, kivulias ja todella hidas tukehtumiskuolema.
?
Kumman valitset, jos sinun pitäisi viettää ja päättä elämäsi toisella tavalla?
ap
[/quote]
Olet nähtävästi todella yksinkertainen. Tietenkin valitsisin hyvän elämän. Ei nopea kuolema korvaisi elämää jossain pienessä karsinassa tai häkissä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 19:24"]
ap
[/quote]
[/quote]
Eihän tuossa mitään ihmeellista, varmasti sinäkin haluaisit saman kohtalon itsellesi ? :) Tuota poroa ja sen vasaa lohdutti varmasti todella paljon kuolla hitaasti tukehtumalla, koska nyt veri ei mene hukkaan!! Vau..
[/quote]
Ihminen ja tuotantoeläin täysin eri asia, pälli!
Menepä itse elämään taigalle kasvissyöjänä....
Oletko todella niin saatanan tyhmä ette ymmärrä miten tarkkaan nuo paimentolaiset joutuvat kaiken hyödyllisen käyttämään? Siinä ei jonkun kaltaisesi pullamössölänkkärin angstit paljoa paina. :D