Rottweiler asiantuntijat hoi!
Löysin YouTubesta videon miehestä joka "leikkii" rotikkansa kanssa. Se jäi mietityttämään. Olisi kiva kuulla ns. Asiantuntijoiden mielipidettä joilla kokemusta rotikoista. Mitä mieltä olet?
Kommentit (7)
Näyttää kyllä älyttömältä ainakin näin kokemattoman silmin. Itse tiedän yhden hulttion joka omistaa rotikan, ja hän leikittää sitä samalla tavalla (ajattelin että tahallaan yrittää koiraa ärsyttää).
Miksihän muuten aina nää rotikoiden omistajat on miehiä jotka tykkää hurttiensa kanssa leikkiä noita provosoimisleikkejä?
No mites noi koirat sitten leikkii ihan samoja leikkejä keskenään?
Ja minäkin telmuan koirani kanssa joskus vastaavalla tavalla ja se on mäyräkoira.
Mulla on cottoni ja leikin sen kans myös samalla tavalla, paitsi että se on melkeimpä agressiivisemman oloinen leikkiessään kuin tuo rotikka.. :D
Meillä dobit hakkaa hampailla toisiaan jopa makaillessaan. Ulkona irti olessaan leikki onkin sen verran rajun näköistä, että tuntemattomat kauhistuisivat.
Kuitenkin siitä sodasta voi kävellä läpi ilman naarmuakaan.
Meillä rotikka nousee ilmaan pitäessään kiinni kepistä, jota minä pyöritän. Neljä tassua ilmassa ja kauhea pärinä päällä. Kun lasken irti niin keppi työnnetään takaisin käsiini että homma jatkuisi. Koira tietää hyvin että kyseessä on leikki ja kun leikki päättyy niin kävelylenkki jatkuu ongelmitta. Kymmenen sekuntia leikin jälkeen vastaantuleva koira ohitetaan ilman että mun tarvitsisi ohitustilannetta pingottaa.
Koirien palautuminen korkeasta viestistä takaisin normaalitilaan on koirakohtaista ja omistajan pitää tuntea oma koiransa. On koiria, joille en riehaleikkejä suosittele kun niillä jää korkea vietti päälle pitkäksi aikaa.
Tämä av ei ole oikea paikka kysyä koiraneuvoja. Kannattaa mennä lemmikkipalstat.net puolelle, jossa alan harrastajia ja ammattilaisia on paljon enemmän kuulolla. Sieltäkin voi saada vastaukseksi peräkkäin ihan vastakkaisia mielipiteitä,
Niin, mitä sitten.
Olen tosin dobermann-"asiantuntija", mutta samalla lailla nuo minun koirat leikkii sekä keskenään, että lasteni kanssa.