Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on vauvalle pahempi?

Vierailija
20.11.2013 |

Saa äidinmaitoa,mutta äiti tupakoi,vai pelkästään korviketta? Aiheuttaako tupakoivan äidin maito vauvalle jotain?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan kaikki myrkyt kulkeutuu maidon mukana vauvaan, mieti itse kumpi on pahempi....

Vierailija
2/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää kompa kysymys? Annoin aikoinaan korviketta.En polttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:04"]

Aiheuttaako tupakoivan äidin maito vauvalle jotain?

[/quote]

Kysytkö tuota ihan tosissasi? Kyllä rintamaito sisältää niitä samoja myrkkyjä mitä tupakka. Tupakointi vähentää äidinmaidon ravintopitoisuutta ja sisältää nikotiinia ja muita tupakan myrkkyjä. 

Sinuna käyttäisin korviketta. Tai sitten vaihtoehtoisesti imetät useita tunteja tupakoinnin jälkeen (vähintään 3 h) ja poltat seuraavan kerran vasta imetyksen jälkeen, jolloin nikotiini- ja myrkkypitoisuudet mahdollisimman pienet imetyksen aikana. 

Vierailija
4/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin koska mietin kaverini tilannetta että onko järkeä imettää (eli yrittää antaa lapselle sitä "terveellistä ravintoa") jos kumminkin polttaa? Ja tottunut polttamaan aika usein,tuskin miettii hirveästi kelloa vaan käy sopivin välein kun vauvan hoidolta ehtii. Itse olen lapseton.

-ap-

Vierailija
5/5 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt niin, että tupakoinnista huolimatta rintamaito olisi parempi vaihtoehto kuin korvike. En ole asiaan kuitenkaan tarkkaan perehtynyt. Itse olen imettänyt mutten tupakoi, joten ei kosketa itseä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme