Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 16-vuotiaat yleensä yhtä avuttomia?

Vierailija
20.07.2006 |

Minulla on 16 v sukulaistyttö hoitamassa lastani tämän kuun. Pyhä sylvi sentään, että hän on avuton. Tänään olin antanut rahaa, että menee hampurilaiselle lapsen kanssa. He olivat syöneet pelkät ranskalaiset, vaikka olivat maksaneet koko ateriasta. Koska " he eivät olleet saaneet hampurilaista" ,eikä tyttö ollut uskaltanut mennä kysymään asiasta.

Muutakin vastaavanlaista on tapahtunut. Kamalaa.... ja tuollaiselle olen antanut lapseni hoitoon....

Minä kyllä muistan itsestäni 16-vuotiaana sen, että minulla oli mielipide kaikkeen ja minä tiesin kaikesta kaiken. Mutta millaisia on normaalisti tuon ikäiset?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan poissa tolaltani moisesta luuseriudesta. Sanokaa, onko " vika" tytossä vai iässä!

Vierailija
2/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana hoidin kaikki asiani omatoimisesti eikä olisi kyllä mitkään ruuat jääneet saamatta. Kuulostaa, että itsetunto nollassa tällä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulis että ajan kanssa pääsee arkuudestaan eroon.

Vierailija
4/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilö kyseessä. Kuinka ihmeessä hän pärjää tulevaisuudessa jos ei uskalla puoliaan pitää edes hampurilaisravintolassa?

Vierailija
5/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että ujo ja arka? Tyttö on koko ikänsä harrastanut pianon soittoa ja soittaa konserteissa useinkin. Ei nyt kovin arka voi olla...

Kyllä minä ujon ja arkuuden ymmärrän, mutta tuo kokemus meni jo luuseriuden puolelle.

Vierailija
6/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ku kaikki teinit tänä päivänä. Olen huomannut kavereiden lapsissa, että 16-vuotias varmaan kuolis nälkään jos äiti ei voitele leipää. Eli ihan normaalia käytöstä sukulaistytöltäsi. Mää en ainakaan tohtis jättää omia lapsia näille nykyajan 16-vuotiaille hoitoon. Ite oon kyllä muuttanut avoliittoon tuon ikäisenä.

Vierailija
7/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia toimia tilanteessa, jossa tietää tasan tarkkaan, mitä pitää tehdä kuin tilanteessa, jossa ei oikein tiedä ja pelottaa, että tekee väärin. Älä nyt ainakaan tytölle luuseriudesta meuhkaa, pahenee vain tilanne. Rohkaistuu tuosta kyllä, voi vain viedä vielä muutaman vuoden.

Vierailija
8/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, nyt kyllä kaduttaa, että otin hänet hoitamaan lapsia. Minä jo ehdin meuhkata asiasta hänelle. Sanoin, että tuntuu,e ttä heitän rahaa kankkulan kaivoon. Ja että olen ostanut hänelle kännykään puheaikaa ihan sitä varten, että hän saa aina minut kiinni. Jos ei itse saa hoidettua jotain, niin sitten soittaa minulle. Mutta ei, sitäkään hän ei kykene tekemään.

No, kyllä hän kotona on saanut lapsen ruokittua.

Vierailija
9/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin se että sanoit katuvasi kun otit hänet.

Olisitko sanonut samoin omalle lapsellesi, jota pelottaa joku asia? Että pelkäämisen takia hän on täysi luuseri? Toivottavasti et. Sano mieluummin, mitä PITÄÄ tehdä ja ettei väärin toimimista tarvitse pelätä, useimmiten voi yrittää uudelleen...

Vierailija
10/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua todellakin kaduttaa se, myös miestäni kaduttaa.

En tietenkään sano lapselleni, että hän on luuseri - enkä myöskään sanonut tätä tytölle, vain nyt puran tuntojani. Mutta minun lapseni on 6-vuotias, hänen ei tarvitse vielä osata kaikkea sitä, mitä 16-vuotiaan pitää. Tyttö oli hampurilaispaikassa yrittänyt saada minun lapseni menemään ja kysymään hampurilaisia.

Pitääpä vielä sanoa, ettei ole vapautta ilman vastuuta. Ei tarvi mennä enää hampurilaiselle.

Vierailija
11/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan toi toki aika avutonta 16-vuotiaalta, mutta ap:n asenne ja käytös on juuri sitä jolla tuommoisia 16-vuotiaita tuotetaan. Niin että ei mikään ihme että sen tytön itsetunto on painettu nollille eikä se enää uskalla tehdä mitään kun heti haukutaan yhdestäkin virheestä.

Johan se selvitetään ekalla esimieskurssilla ettei noin käyttäydytä. Neuvotaan ja rohkaistaan, eikä lytätä toista jos tätä pelotttaa!

Vierailija
12/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyttö oli hampurilaispaikassa yrittänyt saada minun lapseni menemään ja kysymään hampurilaisia.

Vierailija
13/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjä. Ja olen pannut valitettavasti merkille että nämä tytöt ovat aivan äaivottomia ja kädettömiä. Mitään ei osata tehdä oma-aloitteiseti ja kaikessa saa olla koko ajan neuvomassa eikä hommat silti hoidu. Sukulaisenikin sanoo että avustjista on enemmän huolta kuin leiriläisistä välillä. Kaikkeahan ei tarvitse toki heti osata mutta on kyllä aika avutonta jos on asiat neuvottu ja ne jää silti hoitamatta ja eniten jurpii tytöissä sellainen että eivät edes omia jälkiään siivoa. Kaikki jää siihen paikkaan ja avustajien tilat ovat kuin sikolätti. Talon emännän aika kuluukin sitten avustajien jälkiä siivotessa. Jotenkin tuntuu että nuorilta on hävinnyt työntekoon tarvittava moraali ja vastuuntunto samoin kuin kyky hoitaa asioita itsenäisesti. Silti nämä nuoret ovat olevinaan kovin aikuisia jo varhain mutta aikuisen vastuuta ei näy. Valitettavsti nuorissa aikuisissa on myös samaa piirrettä nähtävissä

Vierailija
14/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kyllä varsin hyvin,että pitäisi motivoida ja rohkaista. Tähän mennessä olenkin motivoinut, eikä tytöllä kummoista hommaa lapsen kanssa ole. Kunhan tekee ruokaa ja käy ulkona.

Nyt on vain loppunut kärsivällisyys... menimme nimittäin yhdessä uimaan yksi päivä lapsen kanssa. Tyttö ei sanonut yhtään mitään vasta kun kassa jälkeen (!), jolloin sanoi,että turhaan hän tänne tulee, kun hän ei kuitenkaan ui.

Nämä kaikki ovat pieniä asioita, pari euroa sinne tänne. Mutta hyvänen aika sentään... EIKÖ SITÄ SUUTAAN VOI SAADA AUKI!?

Huomaatte varmaan, kuin ärsyyntynyt olen tällä hetkellä.... ja minut tunnetaan yleisesti itse rauhallisuutena ja tyyniyden esikuvana. Soitin jo miehelle töihin ja hänkin ihmetteli,mitä minä vauhkoon.

Vierailija
15/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysynkin seuraavaksi,mitä minun pitää vanhempana tehdä, ettei minun lapsestani kasva kädetöntä?

Tyttö siis siivoaa keittiön, ja sohvatyynyt ovat iltapäivällä ojennuksessa, koska olen ne sisällyttänyt tehtävänkuvaa. Kotona tytöllä on kotityövuorot, eikä häntä ole rahassa ja mammonassa kasvatettu.

ap

Vierailija
16/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen on ujo niin se on ujo. Ei ujous ole rikos.

Minä olin varmaan vähän tuollainen tuon ikäisenä. Vielälkin joudun pakottamaan itseni tilanteisiin joissa pitää puhua vieraille ihmisille. En ikinä soita jos voin mailata, inhoan kokouksia ja tapaamisia. Nautin kyllä esitelmöinnistä ja toiminkin esiintyvässä ammatissa. nuorena kokemani vuosien koulukiusaamisen jälkeen pelkään edelleen ryhmätilanteita joissa ei ole selkeää toimintakaavaa. Silti olen ammatissani hyvä ja yhteiskunnallisesti arvostetussa asemassa. Ja pystyn hoitamaan omat lapsenikin. Tästä on kuitenkin kiitos ennenkaikkea omille vanhemmilleni, jotka EIVÄT koskaan antaneet ymmärtää että olen luuseri ja saamaton ja että pelo on paha asia vaan tukivat kun vähitellen opettelin selviämään siitä huolimatta. Siinä meni muuten pitkälti yli kaksikymmpiseksi.

Vierailija
17/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä vaikuta kannustavalta ja ymmärtävältä. Sinulla on ALAIKÄINEN lapsenvahti, joten et voi olettaa hänen osaavan kaiken täydellisesti. Virheitä sattuu.

Ihmeen raivona olet ihan pikku jutuista. Mieti miksi olet niin ärsyyntynyt - onko ´jotain muutakin huonosti? Etkö haluaisi vierasta kotiinsi? tms.....

Vierailija
18/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti olen suivaantunut turhasta. Minua nyppii vain kokonaisuus: kahdessa viikossa on mennyt viisi rullaa vessapaperia sekä kilon ketsuppipurkki.... Syy on lähinnä se, että olen odottanut tytöltä aikuismaista käytöstä, eli aivan liikaaa.

Ja ihan tosi, minut tunnetaan normaalisti rauhallisena yksilönä. Minä olen luonteeltani sovittelija, joka on aina puun ja kuoren välissä koska ymmärrän kaikkien osapuolten näkemyksiäni.

Olen minäkin ollut ujon puoleinen. Minäkin enemmin meilaan kuin soitan. Mutta minusta ujous ei korreloi avuttomuuden kanssa. Myös ujo voi olla reipas, eikö?

Vierailija
19/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi vähän. Meillä menee helposti rulla/1-2 päivää.

Vierailija
20/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi