Kulmakarva-G:
Onko sinulla
- luonnontilaiset tai lähes luonnontilaiset tuuheat kulmat
- enemmän kuin vain hajakarvat nypitty
- kapeat kaaret jäljellä ja muu maalataan
- kestopigmentoidut tai kynällä vedetyt feikit?
Millaisesta kodista olet lähtöisin?
Mikä on koulutustasosi?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:11"]
Onko sinulla
Mikä on koulutustasosi?
[/quote]
Minä nypin kulmani selvästi muotoillen, mutta karvoitusta on jäljellä ihan luonnollisenoloinen kaari. Itse asiassa ammattimaskeeraajan mallin mukaan nypin. Inhoan sellaisia kynällä vedettyjä, täysnypittyjä kulmia. Väriä laitan kulmiin vain hiukan, maapuuterilla hiukan punertavan ruskeaa (tukkani on kuparinpunaiseksi värjätty joten sopii siihen).
Olen YTM. En ymmärrä kysymystäsi "millaisesta kodista olet lähtöisin", mutta keskiluokkaisesta kaiketi, jos yhteiskuntaluokka-asemaa haet.
Miten koulutustaso liittyy kulmakarvoihin? Olen ihan tavallisesta duunariperheestä, äiti oli leipuri ja isä hitsaaja. Itsekin olen samaa koulutustasoa, olen käynyt peruskoulun ja ammattikoulun.
Kulmakarvani ovat lähes luonnontasoa, mutta joudun ohentamaan niitä jonkun verran nyppimällä kaaren alta alapuolelta, sillä täysin luonnontilassa ne olisivat todella kauheat, lähes Brezhnev- tasoiset mustat pehkot.
Enemmän kuin vain hajakarvat nypitty. Näin siksi, että koen kulmakarvojeni vaativan vähän muotoilua. Luonnontilaisena ne ovat aika harvat reunoilta ja lisäksi melkein vaakasuorat tai jopa vähän "surumieliset", siis sellaiset että silmän sisäkulmasta ovat aika korkealla ja ulkokulmasta matalalla. Nypin niitä niin, että ne näyttävät nousevan ulkoreunaa kohti.
Olen kotoisin keskiluokkaisesta perheestä maaseudulta, ja mulla on kaksi kanditasoista tutkintoa tällä hetkellä.
Luonnostaan kauniin muotoiset kulmakarvat. Toisinaan saatan nyppiä muutaman hajakarvan pois, ei juuri tarvis.
Korkeakoulutettu akateemisesta perheestä.
Enemmän kuin vain hajakarvat nypitty. Minulla on luonnostaan pyöreät, paksut kulmakarvat. Nypin ne sellaisiksi klassisen siivenmuotoisiksi ja ohuemmiksi. Lisäksi värjään kulmakarvat muutaman viikon välein, ovat inhottavan kusenkeltaiset ilman väriä.
Lähtöisin tavallisesta keskiluokkaisesta kodista, akateeminen koulutus.
Lähes luonnontilassa, hajakarvat nypin ja pyrin lisäämään tuuheutta Revitalashilla, joskus kestovärjäys. (alempaa) keskiluokkaa kotitausta, itse akateeminen.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:41"]
Lähes luonnontilassa, hajakarvat nypin ja pyrin lisäämään tuuheutta Revitalashilla, joskus kestovärjäys. (alempaa) keskiluokkaa kotitausta, itse akateeminen.
[/quote]
Lisäys: meikkiin kuuluu AINA myös kulmakynä, vaikka olis juuri kestovärjätty.
Luonnontilaiset, hajakarvat nypitty
Duunariperhe
Akateeminen
Luonnontilaiset.
Keskiluokkaisesta kodista, 3 lapsen ydinperheestä.
Amis.
Lähes luonnontilaiset kulmat löytyy täältä. Eivät ole kyllä kovin tuuheat. Pidän kulmat aina kestovärjättyinä ja laitan kulmavahaa jotta pysyvät paikoillaan :)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 18:06"]
Lähes luonnontilaiset kulmat löytyy täältä. Eivät ole kyllä kovin tuuheat. Pidän kulmat aina kestovärjättyinä ja laitan kulmavahaa jotta pysyvät paikoillaan :)
[/quote]
Taustatiedot unohtuivat: olen tavallisesta perheestä, vanhempani ovat edelleen yhdessä. Yksi veli. Fyysisesti koti sijaitsi lähiössä kerrostalossa. Minulla on AMK-tasoinen koulutus ja työskentelen spesialisti/esimiestasoisessa työssä.
Ammattilainen on nyppinyt ja värjännyt kulmakarvani, jos niitä ei olisi värjätty, ei kulmia naamasta erottaisi. Muusta meikistä en niin huolehdi, kulmakarvat ovat yleensä aina siistit.
Keskiluokkaisesta perheestä tulen, omat koulutukset ovat opistotaso ja muutama vuosi sitten aikuspuolen ammattikoulu.
Mulla aika paksut, kosmetologilla muotoillut ja värjätyt. Kulmavahalla sudin kotona ojennukseen.
Mun tai mun vanhempien koulutus/ammatit ei käsittääkseni tuo tähän mitään lisäarvoa, vai tekeekö ap jotain tutkimusta aiheesta?
Lähes luonnontilaiset (hajakarvat nypitty ja samalla hieman muotoiltu).
Normaali perheestä olen, isä osastopäällikkö ja äiti talousopettaja.
Ammattikorkeakoulu ja puolustusvoimissa erikoisupseerina työskentelen.
Lähes luonnontilaiset. Joskus nypin hajakarvat ja ehkä muotoilen hieman, ettei ole tasapaksu pöheikkö.
Keskiluokkaisesta ydinperheestä.
Maisteri.
Onko sinulla
Mikä on koulutustasosi?
[/quote]
Nypitty, mutta luonnollisen näköiset kulmat. Oon siis nyppinyt vain ylimääräiset ns. kulmaluulta pois, mutta kulmakarvojen oma muoto on pysynyt.
Suurperheen lapsi, amispohjalta.
Onko sinulla
Mikä on koulutustasosi?
[/quote]
Mulla lähes luonnontilaiset tuuheat kulmat. En pidä nyppimisestä kivun takia, joten muotoilen ne varovaisesti. Ovat luonnostaan kauniin siipimäiset. Juhliin vähän terästän kynällä muotoa. Nypin hajakarvat kulmaluulta ja ylipitkät yksilöt (vanhemmiten näytän muuten Leonid Brezneviltä kuten isäni).
Vanhempani ovat akateemisia. Itse olen opistotason tutkinnon suorittanut yo.
Luonnollisen näköiset, hajakarvat nypitty. Meikkaan vähän tummemmaksi.
Ihan normaalista ydinperheestä, sisaruksia, ei-akateemiset vanhemmat.
Itse korkeakoulutettu.
Meikattuna täydelliset linnunsiipimalliset kulmakarvat. Meikkaamattomana hieman lyhyemmät kummastakin päästä, sillä karvat eivät kasva luontaisesti linnunsiipimalliin. Eli kaikkien meikkaussääntöjen mukaiset kulmakarvat. Eivät ohuet, mutteivat liian paksutkaan.
Kulmakarvat ovat suomalaisnaisten suurin ulkonäkösynti. Suurimmalla osalla suomalaisnaistista kulmakarvat ovat kantajalleen vääränlaiset. Myös kulmien muotoa on hankala havaita kuvista tai peilistä. Esimerkkinä havainnoinnin hankaluudesta toimikoot bloggaaja Vivianin kulmat: http://2.bp.blogspot.com/-RoVP9lZLSSU/Un4S_3l8ewI/AAAAAAAABNA/r0Xyywc5fHg/s1600/kiharat5.JPG Hyvät kulmat taas esimerkiksi FoF-Sallalla.
Korkeakoulutus ja keskiluokkainen perhe.
Ei mikään noista. Mun kulmat ei ole tuuheat, nypin niistä hajakarvat pois. Nykyään ei tosin tarvitse enää paljon nyppiä, koska nypityt karvat eivät enää kasva kovin innokkaasti takaisin. Mulla ei ole oikein mistä muotoilla hienoja kulmia.
Korkeakoulutus, lapsuudenperhe ydinperhe, 3 lasta.