Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa hyviä kirjoja/lukemista

Vierailija
20.11.2013 |

Luen pääsääntöisesti vain dekkareita mutta nyt ne ovat alkaneet tökkiä, tuntuu että menee samalla kaavalla kaikki..ja arvaan nykyisin melkein aina murhaajan/pahiksen jo alkumetreillä, sekin laskee lukuintoa.

Eli mitä suosittelisitte? Saa ehdottaa myös dekkareita, josko olisi joku yllättävä helmi vielä lukematta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Sinisalon romaanit (sen novelleista en hirveesti tykkää). Etenkin Linnunsilmä ja Enkelten verta on hyviä. John Ajvide Lindqvistin kirjat, etenkin Ystävät hämärän jälkeen ja Kultatukka, tähtönen. Stefan Spjutin Staalo.

Noissa kaikissa onvähän mysteeriä, joka vois sopia dekkarien ystävälle. Niissä kaikissa muuten on myösyliluonnollisia elementtejä, Ajvide Lindqvist kirjoittaa oikeastaan kauhua. Jos et ole lukenut Boris Akuninin dekkareita, voin suositella niitä.

Vierailija
2/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäpeli-trilogia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään elämänkerta -kirjoista. Tällä hetkellä työn alla Stephen Hawkingin Elämä.  Siinä on kyllä ehkä enemmän sitä tiede -osiota kuin elämäntapahtumia, mutta on kyllä mielenkiintoinen kirja.

Vierailija
4/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verdonin Numeropeli, Sokkoleikki ja Murhakierre, tosi hyviä. Dekkareita, siis, mutta vähän erilaisia.

Vierailija
5/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tess Gerritsen on jees. Lupea ainakin Rizzoli & Isles -sarja.

Vierailija
6/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verdonit olen lukenut jo.  Gerritseenkin on tuttu, olen joskus muutaman kirjan lukaissut mutta into meni kun erehdyin katsomaan tv-sarjaa..aivan järkyn kökkö tuotos!

Tuo Nälkäpeli kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Nro 2 ehdottamat eivät ole tuttuja (ei edes tuo Sinisalo kun en oikein syty kotimaisesta kirjallisuudesta mutta nuo voisi tsekata)

Kiitos!

AP

Vierailija
7/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesken juuri Jon Krakauerin kirja Jäätäviin korkeuksiin. Kertoo Mount Everestin valloituksesta vuonna 1996, jolloin kuoli paljon kiipeilijöitä ko. vuorella. Suosittelen myös muille kuin kiipeilijöille. Aika hurjaa luettavaa.

Vierailija
8/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee dekkarivinkkejä, toivottavasti ei haittaa.

Oletko lukenut Lars Keplerit? Ensimmäinen Hypnotisoija ei ollut mielestäni erityisen hyvä, mutta kirja kirjalta ovat parantuneet. Viimeisin Nukkumatti oli hyytävä!

Kristina Ohlssonin Nukketalo, Tuhatkaunot ja Varjelijat yllättivät myös positiivisesti.

Ja dekkareiden aatelia ovat tietysti Jo Nesbon Harry Hole -kirjat. Ne varmaan olet lukenutkin... jos et, niin hopi hopi lukemaan! Niistäkään ensimmäinen ei ollut samaa luokkaa kuin seuraavat. 

Ihan uutta tarjontaa on J.K.Rowlingin salanimellä Robert Galbrait kirjoittama Käen kutsu. Vetävä kirja, hyvät tyypit.

Vierailija
9/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakso.

Vierailija
10/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Karin Fossumin dekkareita? Ne on mun suosikkeja, ei liian raakoja.... Muista kirjalisijoista voisin suositella Siri Hustvedtia. Hänen kielensä (toki tosin käännettyä) on kaunista ja kirjat jotenkin samaan aikaan filosofisia, kevyitä ja jännittäviä.

Vierailija
11/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Nesbo on tuttu mutta en ole vielä lukenut, pitää lukaista läpi. Keplerit on hyllyssä muuten paitsi tuo uusin puuttuu.

Onko joku lukenut Dan Brownin uusimman? Kannattaisiko hankkia?

Vierailija
12/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariina Wennstamin kaikki kirjat ihan huippuja! ei tosin mitään dekkareita, mutta hyviä!! Åsa Träff ja Camilla Grebe kirjoittavat loistavia kirjoja, mutta toistaiseksi vain ruotsiksi. Nicci Frenchin kirjat huippuja!

Vierailija
13/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sophie Kinsellan kirjat hauskaa ja kevyttä lukemista. Tulee hyvälle tuulelle

Vierailija
14/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin dan brown oli mielestäni tosi huono. Suosittelen minäkin ehdottomasti jo nesboa! Aivan paras kirjailija tällä hetkellä. Olet varmaan p.d. Jamesia lukenut? Ihan mukiinmeneviä kirjoja kirjoittaa peter james.

Vierailija
15/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dick Francisin dekkarit on hyviä enkä usko, että keksisit syyllisen ainakaan heti.

Vierailija
16/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jan Guilloun Temppeliritari-sarja tuttu? Sijoittuu Ruotsin keskiaikaan ja todella jännittävä kirjasarja.

Umberto Econ Ruusun nimi on loistoteos, sopii hyvin dekkarien ystävällekin eikä ole ennalta arvattava.

Suosittelen myös tuota Nälkäpeli-sarjaa!

Jos sulle eklpaa nuorten kirjat, niin Beth Revis'n Across the Universe - Matka alkaa on mukaansatempaava. Kolmiosaisesta sarjasta kaksi ekaa osaa suomennettu, en tiedä, miksi sarjan nimi jätettiin englanniksi... Tulevaisuuteen sijoittuva dekkari/mysteeritarina.

Vierailija
17/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennifer Eganin erikoinen "Sydäntorni". Ei se mitään huippukirjallisuutta ollut, mutta oli se tosi viihdyttävä ja ainakin ihan erilainen, mitä oon ikinä ennen lukenut. Mutta joo, vähän outo kyllä. Mut jos sellaisesta tykkää.

Sit tällänen: Sebastian Faulks "Engelby". Se on "hypnoottinen jännityskertomus, joka tapahtuu yhden ihmisen päässä". Toikin oli mulle ihan uudenlainen, siks tykkäsin.

Joku suositteli tuolla aiemmin John Ajvide Lindqvistin kirjoja ja mäkin suosittelen niitä - en kuitenkaan sitä Kultatukkaa, se oli mun mielestä Tosi Huono. Mutta Ystävät hämärän jälkeen ja Ihmissatama - niitä kyllä suosittelen. Mitäs vielä...luin juuri Katariina Suuresta kertovat Laila Hirviniemen kirjoittamat kirjat, mutta niitä suosittelisin ehkä vähän varttuneemmalle ( jostain syystä oletan, että olet alle 60v? ).

No, tämä yksi suositus vielä: Daphne du Maurierin Rebekka - ja kerta kiellon päälle: jos sulla on pieniä lapsi(a), niin voisit viihtyä Pamela Duckermanin hauskanpuoleisen "Kuinka kasvattaa Bébé" - kirjan parissa.

Vierailija
18/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kirjailijan tuotanto pitää ehdottomasti tarkistaa, kiitokset! Tuon Jan Guilloum tuotanto varsinkin alkoi kovasti kiinostaa. Olen lukenut muutamia historiallisia dekkareita, C.J Sansomia viimeksi ja kovasti pidin.

Tuo Ruusun nimi elokuva on ainakin hyvä, liekö juoni tismalleen sama kuin kirjassa?

Vierailija
19/19 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemännen portaan enkeli, Tuhat loistavaa aurinkoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi