Kerro (lyhyesti muutamalla sanalla) mikä tahansa työhön liittyvä ongelma juuri nyt
Tarviin muutaman idean ihmisten työhön liittyvistä ongelmista. Kerro joku ongelma, ihan vaan lyhyesti muutamalla sanalla. Ei tarvii alkaa enempää tilittämään. Saa toki tilittääkin :)
Kommentit (45)
Olen kuumeessa ja sairauslomalla, mutta kukaan ei voi tehdä hommia puolestani, ja monen asian deadline lähestyy. Vaihtoehdot joko tehdä nyt kipeänä tai sitten tehdä ympäripyöreää päivää kun paranen, jotta saan asiat tehtyä ajoissa.
Arkkitehdin suunnitelmissa ristiriitoja
Ei ollut mitään perehdytystä tai tukea. Myöhemmin koko työtehtävä paljastui ihan järjettömäksi. Onneksi aikaa ja terveyttä on kaikilla loputtomasti.
Esimies ei tiedä mitään erikoisalastani. Esimies myös on kaukana toisessa kunnassa, eikä juuri ota yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Teen yksin työt jotka vielä viime vuonna hoiti 4 henkilöä. En jaksaisi enää. Esimiehen mielestä asenne ratkaisee pärjäänkö. Etsin uutta työtä.
Kuulostaa tutulta ongelmat liiallisesta työmäärästä. Ja kun tästä alkaa valittaa, muuttuu itse ongelmaksi.
No sellainen pulma on parhaillaan, että etsin asiakasyritykselle henkilöä rooliin X. Rekrykonsultti siis olen. Asiakas haluaa maksaa maksimissaan 3000e/kk ja kaikki ketä tehtävään jututan pyytävät järjestäen 5000e+. Siinä on aika vaikea yrittääkään löytää kompromissia. Asiakas on todella näreissään, kun "en löydä oikeaa tyyppiä" ja minä koitan selittää, että ongelmana on tuo palkkataso. No nyt asiakas haluaa palaveerata mun kanssa huomenna ja ihan varmasti tulee pelkkää kuraa niskaan. Asiakkuus varmaan katkeaa.
Mulle on annettu todella haastava työtehtävä. Pelkään vaativia töitä ja sitä etten selviä, joten olen vitkutellut aloittamista ja sitten palavereissa selitellyt että hyvin etenee joo. En ole vielä aloittanutkaan. Deadline lähestyy. Kohta tehdään yötä päivää. Tarvin luultavasti alkoholia että pääsen aloittamisesteen yli.
Käsittömästi lisääntynyt työtahti samalla kun väki vähentynyt, hommat vaan lisääntyy. En tiedä jaksanko enää kauaa, vtuttaa joka päivä.
Sain siirron talon sisällä mutta tilalleni ei ole hankittu ketään. Teen nyt siis kahden ihmisen työt.
Toinen mikä ärsyttää on tämä jatkuva kokoustaminen. Aina vaan kahvia ja pullaa ja päläpälä eikä mitään tapahdu, vaikka kuinka puhumme. Aina vain kirjataan suuria suunnitelmia mutta mitään ei saada aikaan, kun on koko ajan tilitettävä, mitä viime kerran jälkeen on suunniteltu tehtäväksi.
Työkaveri sai tunti sitten potkut koska on liian kallis työntekijä 😂
Ja kuulemma minäkin kun löytyy osaava paikkari.
Ei sinänsä haittaa kun uusia töitä on enemmän kun tarpeeksi, emme siis saaneet omasta yrityksestä potkuja, vaan olemme aliurakoitsijoita.
Tilalle tulee halpatyövoimaa erittäin hyvällä ammattitaidolla, jotka eivät puhu suomea tai englantia.
En saa tehdä töitä (laskutukseen liittyvä) niin hyvin kuin haluaisin. Kiireellä tohistaan ja sitten jälkeenpäin korjaillaan. Aikaa menee vähintään tuplasti siihen nähden, että tekisi kerralla oikein (vaatisi välillä vain muutaman sähköpostin tai puhelun).
Huono johto ilman vaadittavaa asiantuntemusta. Isossa konsernissa päätökset tehdään jossain aivan muualla eivätkä he edes tarkalleen tiedä mitä teen ja miten...tietämättä siis edes että luovat aivan turhaa epätehokkuutta muiden työtehtäviin. Olen asiantuntijatyössä ja työni on hyvin teknistä jossa ERP-ohjelmat ovat oleellisin työkalu..joten on aika oleellista että ihmiset jotka tekevät päätöksiä jotka vaikuttavat työhöni edes ymmärtäisivät sitä teknologiaa...mutta kun eivät ymmärrä eivätkä edes halua kuunnella niin lopputulos on aivan fiasko...
Huomenna hovin istunto ja asiakas jätti tulematta tapaamiseen. Yritä tässä nyt sitten valmistautua.
Olen osa-aikatyössä kahdella yksityisyrittäjällä jolla on sama laulu: tarvitaan joustoa ja uhrautumista molemmilta puolilta ja työyhteisö on perhe.
Tosin työnantaja ei jousta senttiäkään mistään mitä ei lain mukaan ole pakko tehdä eikä esim vapaapäivätoivomuksia huomioida, mutta työntekijän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi ennen ja jälkeen työvuoron ja mielellään voisi vapaapäivänä käydä palkatta tukussa.
Asiakkaat / potilaat (erityinen ja harvinainen hoitoala) eivät ymmärrä mitä saavat maksamallaan rahalla, eivät ymmärrä kaikkia niitä hienovireisiä yksityiskohtia, sitä kehitystyötä jota olemme tehneet, jotta voimme tarjota kokonaisvaltaista ja turvallista hoitoa niin että päästään lopputulokseen. Jotta saamme sen täyden parantumisen.
Näkyy siinä että pyrkivät neuvottelemaan hinnasta tai menevät halvempaan maahan samaan hoitoon.
Työntekijöitä irtisanoutuu, koska tämä on raskas ala.
Hohdokkaimmat ja vetovoimaisimmat lähtee muihin haasteisiin ja itse yritän pitää lippua yllä jäljellejääneiden porukassa.
Ilmapiiri on synkkä silti.
Nyt en saa edes niitä pätkätöitä.
Työt on tylsiä. Pitää esittää että työt on mielenkiintoisia vaikka odotan vain kotiin pääsyä.
Teen yksin työt jotka vielä viime vuonna hoiti 4 henkilöä. En jaksaisi enää. Esimiehen mielestä asenne ratkaisee pärjäänkö. Etsin uutta työtä.