Onko vaipan vaihtaminen näin ok!!??
Äitini alkoi valittamaan toiminnastani joten ajattelin kysyä onko vaipan vaihtaminen näin ok!!
Yöllä pissa: ei pesua vaan kosteuspyyhkeellä pyyhintä
Yöllä kakka: ei pesua vaan kosteuspyyhkeellä pyyhintä
Aamulla yön aikana pissa: pesu
Aamulla yön aikana kakka: pesu
Päivällä pissa: ei mitään
Päivällä kakka: pesu
Illalla pissa: pesu
Illalla kakka: pesu
???
Kommentit (24)
Mun tapa:
Yöllä vaipanvaihto vain, jos on tullut kakka tai vaippa on vuotanut. Molemmissa tapauksissa pesu, poikkeusolosuhteissa (kylässä, mökillä, elämää suurempi väsymys kotona) myös kosteuspyyhe käy.
Aamulla pesu joka tapauksessa.
Päivällä kakasta pesu, pissasta ei (paitsi jos on vuotanut).
Illalla ennen nukkumaanmenoa joka tapauksessa pesu.
Yöllä en vaihda pisuvaippoja, kakat pestään, jos huomaan. Muuten annan vauvan nukkua, juo maidotkin silmät kiinni ja jatkaa vaan uniaan, en edes puhu vauvalle mitään tai laita liikaa valoja ettei villiinny liikaa valvomaan, kun syönyt kaikki pikkuvalotkin pois..
Aamulla pesen aina yön jäljiltä hautuneen pyllyn ja aina kakkapylly pestään vedellä. En pese pissapyllyä päiväll, joskus harvoin ja joskus illlallakin pesen pyllyn, sitten on kylvyt päälle pari kolem kertaa viikossa+vauvauinti.
Ainoa asia mistä tuo riippuu, on VAUVAN IHO ja sen kunto. Meillä pestään vedellä vain kerran päivässä, illalla (paitsi kun vauva oli 0-3vko, silloin useimmiten vedellä). Saa olla ilman vaippaa, ilmakylvyssä, joskus montakin kertaa päivässä. Ihon kanssa ei ole ollut ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:05"]
Ei sitä pyllyä pidä lotrata koko aikaa.
[/quote]
VOisit olla eri mieltä, jos sulla olisi ollut vauva, joka kakkaa joka vaippaan. Mun mielestä on vähän arveluttavaa jättää kosteuspyyhkeen kemikaaleja iholle. Mun mielestä vaippa-alue jää tunkkaiseksi, jos vain pyyhkeillä pyyhkii.
[/quote]
Kuten kirjoitin niin kakan yhteydessä pylly toki pestään vedellä! Millään kosteuspyyhkeillä vauvan ihoa pidä hangata.
[/quote]
No mutta vedellä joutuu lotraamaan koko ajan, jos housussa on aina kakka!