Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko tarjoatte vieraille KUORIPERUNOITA?!

Vierailija
20.11.2013 |

Tuttavani kertoi, että aikoo tarjota päivällisellä vieraille palapaistia tms. lihapataa ja kuoriperunoita. Hieman menin sanattomaksi. Teki kyllä mieli kysyä, millaisen kauniin vadin hän keksii kuorille pöytää koristamaan, vai viekö jokainen kuoret saman tein roskiin. :D

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:30"]

Inhoan kuorineen keitettyjä perunoita kylässä. En ole nirso, enkä nipottaja mutta mielestäni on epäkohteliasta laittaa vieraat polttamaan näppinsä perunoita kuoriessaan.

[/quote]

Polttamaan näppinsä? Opettele kuorimaan, niin et polta sormiasi.

[/quote]

Miksi ihmeessä minun pitäisi opetella kuorimaan perunat sen takia, että joku laiska emäntä ei viitsi sitä tehdä perunoiden ollessa raakoja? :)

Vierailija
22/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:42"]

Inhoan kuorineen keitettyjä perunoita kylässä. En ole nirso, enkä nipottaja mutta mielestäni on epäkohteliasta laittaa vieraat polttamaan näppinsä perunoita kuoriessaan.

[/quote]

[/quote]

Miksi ihmeessä minun pitäisi opetella kuorimaan perunat sen takia, että joku laiska emäntä ei viitsi sitä tehdä perunoiden ollessa raakoja? :)

[/quote]

siksi koska jos olisit minun vieraani, tai jonkun minun tuntemani vieraani ja et osaisi kuoria perunoita niin kyllä sinulle naurettaisiin ihan estoitta. avuttomuuden huippu. tähän se maailma on menossa, kyllä mummo vainaani kääntyy haudassaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on omituista, että palstalla yleensä hifistellään kaikkien mahdollisten tarjottavien kanssa, mutta sellaista hyvin perinteistä perusasiaa kuin perunoiden kuoriminen ennalta (kun on kyse syömävieraista) ei osata tai haluta tehdä. Taitaa olla niin päin, että monet ovat vieraantuneet nimenomaan suomalaisten perinneruokien tarjoamisesta. Ei niitä perunoita kuorineen ole tarjottu vieraille joskus 1940-50-luvulla, vaan perunat olivat kauniissa kulhossa tarjolla. Kannattaisi joidenkin ottaa oppia menneistä tavoista!

Vierailija
24/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No elämässä vain on asioita, jotka ovat ns. perustaitoja, jotka jokaisen aikuisen vaan täytyy osata. Kengän nauhojen solmiminen, auton tankkaus jos ajaa autolla, nenän niistäminen... 

Vierailija
25/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihanko väität, että suomalainen tapa keittää perunat kuorineen perustuu laiskuuteen? Itse veikkaisin kuitenkin, että tapa perustuu johonkin terveysvalistukseen.

Vierailija
26/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ketju. Mistä jäisinkään paitsi jos en tulisi av:lle!

Sinun pitää tehdä kuten minun....öööö.....no eipä vaan pidä.

Vierailija
27/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hahaha, minua ainakin nolottaisi, jos en osaisi edes kuoria perunoita! :D Kyllä niistä vaan tulee todella paljon parempia kuorineen keitettyinä. Emännän tehtävä on huolehtia vieraalle ruokaa, ei passata kuin mitäkin pikkulasta!

Vierailija
28/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

siksi koska jos olisit minun vieraani, tai jonkun minun tuntemani vieraani ja et osaisi kuoria perunoita niin kyllä sinulle naurettaisiin ihan estoitta. avuttomuuden huippu. tähän se maailma on menossa, kyllä mummo vainaani kääntyy haudassaan..

[/quote]

Vai että ihan porukalla nauraisitte? Siinähän se vasta sivistyneisyyden ja käytöstapojen huippu onkin:) Osaan kuoria perunat tarvittaessa (tosin en ilmeisesti oikealla tavalla mielestäsi), en pidä siitä mutta toisin kuin sinä, pidän mölyt mahassani.

Vierailija
29/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 ja 27 EI TEIDÄN TARVITSE OLLA SAMAA MIELTÄ!!

Vierailija
30/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ettekö te osaa kuoria keitettyä perunaa sivistyneesti lautasta vasten vaan nostatte sen kuuman potun haarukan nokkaan? Eihän sormet edes kosketa perunaa, jos sen osaa oikein kuoria.

Vierailija
31/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:53"]

[/quote]

:) Miksi huudat?

t:26

Vierailija
32/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastikko olet noin helvetin KERMAPERSE. alkaa meneen naurettavaksi teidän mammojen touhut. voin kuvitella kuin av nyrpistää nokkaansa kun sille tarjotaan ihan normaaleja perunoita kuorineen ja on sitten puhumatta isäntäperheelle kahteen vuoteen. syö kotona sitten iltapalaksi kullatulta lautaselta vaikeasti lausuttavia juustoja ja juo punaviiniä joka oli kallista muttei kuitenkaan ymmärrä hevon vittua sen päälle, kunhan nyt vaan voi siitä facebookkiin kuvan laittaa ja kehua ihania herkkujaan ja saada kehuja samanlaisilta idiootti kavereiltaan. yksin itkee kuitenkin itsensä uneen kun juustot ja viinit pyörii mahassa. sillä välin kuoripottu perhe on iloisesti saunassa ja juo limsaa ja sipsejä ja menevät onnellisina nukkumaan

[/quote]

Onneksi et ole kaverini. Hyvin kypsytetty juusto on aina parempaa kuin syksyiset kuoriperunat. Eikä tämä ole minkäänlaista hifistelyä, ihan vain makuaistin kertoma totuus. Enkä ole koskaan saanut vatsanväänteitä juustosta...

Vierailija
33/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:53"]

[/quote]

:) Miksi huudat?

t:26

[/quote] KOSKA TE ETTE KUULE MUUTEN. JA LUULETTE, ETTÄ KOHTA TOINEN SANOO ETTÄ OK, ALAN KUORIA PERUNAT. TYHMÄÄ INTTÄMISTÄ.

Vierailija
34/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä ainaista ongelmahakuisuutta! Herätys, voisitteko kääntää napin oikeiden ongelmien ratkaisujen hakuun, kiitos.

Vierailija
35/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:54"]

Oikeasti, ettekö te osaa kuoria keitettyä perunaa sivistyneesti lautasta vasten vaan nostatte sen kuuman potun haarukan nokkaan? Eihän sormet edes kosketa perunaa, jos sen osaa oikein kuoria.

[/quote]Sivistyksen parissa ei edes joudu kuorimaan perunoita julkisesti...

Vierailija
36/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla keljuilematta emännälle, jos hän tarjoaisi kuorittuna keitettyjä kumiperunoita....

Tietysti keitetyt potut keitetään ja tarjoillaan kuorineen.

Minusta on loukkaavaa tarjota valmiiksi kuorittuja handicap-perunoita.

Vierailija
37/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat saavat ne kuoret, itse syömme sisällön.

Vierailija
38/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:34"]

En tarjoa kuoriperunoita vieraille enkä omalle perheelle. Totta kai kuorin etukäteen, jos perunat vaativat kuorimista. Taitaa vaan perus-av-mamma olla niin laiska, että laittaa vieraat kuorimaan perunansakin..

[/quote]Okei, jos vieraat syö ja kuorii perunat sormin, niin on ehkä parasta tarjoilla lihapata soseutettuna ja lusikalla tai nokkamukista.

Sivistynyt ihminen osaa kuoria perunan lautasella haarukan ja veisen kanssa, eikä polta peukaloaan. Semisivistynyt saa kuorittua sen myös haakukannokassa sormiaan polttamatta.

Vierailija
39/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Mä tarjoan aina kuoriperunoita.

En kuori perunoita edes keittoon itse asiassa.

Nykyään kaupoissa on ne koneellisesti kuoritut perunat jo niin puhtaita ja ohutkuorisia, että hyvin menee kuorineenkin kunhan vaan vähän huuhtoo ennen kuin alkaa tekeen ruokaa.

Jos tarjoilen vieraille keitettyjä perunoita, niin silloin toki laitan pöytään risteilijän. Aika harvoin sitä enää kukaan kylläkään tarvitsee.

Ja jos nyt teen keittoa, kun tulee jotain vähän "vieraampia" vieraita, niin silloin saatan jopa ne perunatkin siihen keittoon kuoria, mutta toisaalta, eipä sitä keittoa kyllä teekään kuin joillekin perheenjäsenille ja lähisuvulle, joista kaikki syövät perunat kuorineen, joten ei tuollaista tilannetta varmaan vastaan tule.

Vierailija
40/72 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:04"]

En voisi olla keljuilematta emännälle, jos hän tarjoaisi kuorittuna keitettyjä kumiperunoita....

Tietysti keitetyt potut keitetään ja tarjoillaan kuorineen.

Minusta on loukkaavaa tarjota valmiiksi kuorittuja handicap-perunoita.

[/quote]

Ja millähän perusteella perunoista tulee kumiperunoita, kun ne keitetään ilman kuoria? Mutta kaikin mokomin, tarjoa sinä vain vieraillesi kuorineen keitettyjä Kinder-yllätysperunoita, sopii omaan ja vieraidesi tasoon varmaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi