Miten jaksaa niinä päivinä, kun ei jaksaisi?
Työ sellaista mikä vaatii paljon, koko ajan ihmiskontakteissa, kuran ja pahan olon vastaanottamista, rauhoittelua, tilanteiden selvittelyä jne.jne
Ja sitten kun on näitä päiviä (viikottain ja ja useampiakin ja kestänyt jo vuosia) ettei jaksaisi, oma elämä väsyttää, ahdistaa, valvottaa ym.
😢🤔😵
Kommentit (12)
Ei jaksa. Hirvittää ajatus että luultavasti kohta joudun töihin. Väsyttää.....
Onko sulla vastapainona jotain mielekästä tekemistä vapaa-ajalla?
Lakkaat ottamasta loukkauksia henkilökohtaisesti.
Eli pertti soittaa: mun matkakortti ei toimi
Esität rutiini kysymykst
Pertti vai niin oot silti ihan homo.
Kiität perttiä puhelusta.
Liisa soittaa: mun matkakortittia on veloitettu kahdesti, se on sun syy!!!
Tarkistat tapahtuman.
Sanot liisalle ..ylimääräinen maksu hyvitetty , pahoittelen.
Liisa: syytäkin senkin perse.
Seuraava asiakas
Ei helv...osta kossuu , e3ihän tuota kestä selvinpäin?
suosittelen 12 kaljaa joka lauantai..voi kauheeta
Sinun on pakko löytää joku syy työllesi. Jos teet vain palkasta vastenmielisiä asioita liian pitkään alat inhoamaan itseäsi.
Ala etsiä uutta työtä? Huumori, terveet elintavat? Luistaminen joistain työtehtävistä tarkoituksella? Työkaverien kanssa asioiden purkaminen? Päivä vain ja hetki kerrallansa...
Olen miettinyt aivan samaa. Ennen oli pari ihon alle pyrkivää alaista, nyt asiakkaita. Koronaan saakka olen jaksanut kohtuullisen hyvin. Nyt moni on tullut entistäkin hullummaksi ja ennen kaikkea niillä hulluilla on runsaasti aikaa ja tarmoa valitaa asioista ja ennen kaikkea niiden vierestä.
En jaksa minäkään. Vaativa työ, kotona laiska ja ilkeä teini jolla murrosikä hurjimmillaan. Alisuorittaa koulussa ja on helvetin ärsyttävä. Pojan isä ei korviaan letkauta
Koti täynnä sotkua. Kotityöt yksin minulla kun tuo perseen teini harrastaa kilpaurheilua eikä treeneiltään ennätä/jaksa/viitsi äitiä auttaa.
Selviytymiskeinoni:
-herkut
-ostan itselleni jotain kivaa
-lähden autoajelulle yksin
-hotellilomalle, ravintolaan syömään, elokuviin ystävien kanssa
-kävelylenkit yksin
-päiväunet
-lukeminen (pako arjesta)
-viikonlopun odottaminen !
...muuten en jaksais. Tai no jaksan päivä kerrallaan. Välillä haaveilen ajasta jolloin poika menee armeijaan. Vielä 3 vuotta odotusta
.
Päihteet on ainoat mitkä auttaa jaksamaan elämäksi väitettyä olemista.
Minulla auttaa kun olen ankarampi itselleni ja jos en muuta keksi niin pakotan itseni liikkumaan.
Se on juuri se maukkain voitto omalla henk.koht. tilillä, kun juuri sinä vetelänä vässykkäpäivänä tein kuitenkin jotakin positiivista.
Liikunta ei toki ole ainoa tapa, mutta ap:lle en oikein muuta vinkkiä osaa sanoa kuin: pieniä voittoja muilla elämän osa-alueilla kuin työssä. Henkinen ja fyysinen kehittyminen.
Kaikki itselle lepertely, lohtusyöminen ja muu ressukointi vain sotkee syvemmälle tuonne matalan itsetunnon suohon.
Lähde lenkille tai kuntosalille, syö tervellisesti, jätä alkoholi ja tupakka, ruumiin terveys vaikuttaa todella paljon mielenterveyteen.