Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tuli Ed. Työpaikasta maksettavaa laskulla vaikka ei ollut vikani.

Vierailija
21.09.2020 |

Eli olin kuntoutustuella ja esimies ei ollut merkannut palkkaohjelmaan vaikka olin todistukset hänelle lähettänyt. Nyt tuli melkein 400€ edestä maksettavaa esimiehen virheestä. En ole vuoteen edes ollut kyseisen firman töissä. On kunta alan työpaikka. Vanha esimieheni ei edes viitsinyt ilmoittaa minulle vaan sain vaan laskun postista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä lasku tuli?

Vierailija
2/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään maksa toisen virheestä. Heti yhteys työntantajaan (vaikka HR) ja alat selvittää asiaa. Kelako sen kutoutustuen maksaa? Välittömästi yhteyttä sinnekin. Toivottavasti sulla on millä todistaa että olet toimittanut tarvittavat paperit eteenpäin.

Mutta tärkeintä on että rupeat nyt toimeen itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku siitä että olen ollut palkattomalla sairauslomalla, olin kuntoutustuella ja minulle oli vahingossa maksettu palkkaa ilmeisesti siltä ajalta ja nyt joudun maksamaan takaisin. Koska esimieheni ei ollut merkannut sitä järjestelmään.

Ap

Vierailija
4/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tarinankerronta kaipaa harjoitusta; jäi kokonaan ymmärtämättä että mistähän v i t u s t a nyt olikaan kyse.

Vierailija
5/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään maksa toisen virheestä. Heti yhteys työntantajaan (vaikka HR) ja alat selvittää asiaa. Kelako sen kutoutustuen maksaa? Välittömästi yhteyttä sinnekin. Toivottavasti sulla on millä todistaa että olet toimittanut tarvittavat paperit eteenpäin.

Mutta tärkeintä on että rupeat nyt toimeen itse!

Mistä mä tiedän mihin mä otan yhteyttä. Otin jo palkanmaksennan kela tiimiin ja sanoivat että pakko maksaa.

Ap

Vierailija
6/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt, ihan jokaisen vastuulla on tarkistaa se palkkakuittinsa ja mitä sinne omalle tilille ilmestyy kuukaudessa. Et voi ulkoistaa tuota vastuuta muille. Se virhe voi tapahtua palkanlaskennassa, esimiehen unohduksen takia, Kela tai sossu voi vahingossa maksaa väärin - sinä olet se, jonka pitää tietää, mitä sinulle kuuluu tulla tilille ja reagoida, jos sinne tulee liikaa. Tästä on ihan tuhat ja yksi ennakkotapausta, että se, että vaan levittelee käsiään ja esittää tyhmää, ei riitä, jos tilille on maksettu liikaa palkkaa, eikä ole itse asiaan reagoinut.

Vierailija
7/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulle on maksettu palkkaa joka ei kuulu sinulle? Ei ehkä sinun virheesi, mutta millä oletuksella kuvittelet saavasi pitää rahat? Normaali ihminen joka saa ylimääräistä itselleen kuulumatonta rahaa tilille, ymmärtänee kyllä, että se on palautettava jossain raossa. Oli virhe kenen tahansa, kyseessä kuitenkin virhe.

Vierailija
8/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasku siitä että olen ollut palkattomalla sairauslomalla, olin kuntoutustuella ja minulle oli vahingossa maksettu palkkaa ilmeisesti siltä ajalta ja nyt joudun maksamaan takaisin. Koska esimieheni ei ollut merkannut sitä järjestelmään.

Ap

Riippumatta siitä mitä ja milloin esimies on merkinnyt järjestelmään, kerrot olleesi palkattomalla sairauslomalla, jonka ajalta on sitten väärin perustein maksettu palkkaa.

Toki tuo kuuluu maksaa takaisin.

Itse asiassa sinun olisi pitänyt se huomata jo silloin kun raha tuli tilille ja oma-aloitteisesti ottaa yhteyttä palkan maksajaan virheen korjaamiseksi.

Vierailija
9/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää ei ole edes ainut virhe samasta puljusta. Kerran maksettiin liikaa kesälomarahoja minulle ja jouduin palauttamaan ne työnantajalle että ihme että nää virheet sattuu samalle henkilölle aina....

Ap

Vierailija
10/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet saanut ilmeisesti lomarahoja perusteettomasti. Kyllä ne pitää maksaa takaisin, työnantaja tässä on toiminut oikein laittaessaan laskun. Et sitten huomannut tililtäsi, että työnantajalta on tullut rahaa? Työntekijälläkin on velvollisuutensa, esim ilmoittaa sille väärin perustein tulleesta palkasta.

Vierailija
11/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tää ei ole edes ainut virhe samasta puljusta. Kerran maksettiin liikaa kesälomarahoja minulle ja jouduin palauttamaan ne työnantajalle että ihme että nää virheet sattuu samalle henkilölle aina....

Ap

Vahinkoja sattuu, mutta totta kai ne rahat pitää maksaa takaisin kun ei ne sun rahojas ole. Toihan ei mitenkään eroa varastamisesta kun olet koittanut kusettaa tuossa ja jättänyt ilmoittamatta kenellekään toivoen ettei ketään huomaa. Niin se vaan karma ottaa omansa.

Vierailija
12/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fiducius.fi/perusteettomasti-saatu-etu-on-palautettava/

Sinun kohdallasi kyse ei edes ole ollut pienestä heitosta palkkasummassa, vaan olet saanut palkkaa, vaikka tiesit ihan hyvin, ettei sinun kuulunut palkkaa tuolta ajalta saada. Eli ihan varmasti lain mukaan joudut tuon koko summan maksamaan takaisin. Se, mistä voit neuvotella entisen työnanatajasi kanssa, on maksuaikataulu.

Vierailija
13/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten rahojen pitäminen itsellä jotka eivät kuulu itselle kutsutaan varastamiseksi.

Vierailija
14/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sulle nyt joka tapauksessa, oli virhe kenen tahansa, on maksettu ylimääräistä rahaa. Se raha ei ole sinun rahaa vaan työnantajan rahaa. Olen pahoillani, mutta sinun se kuuluu maksaa takaisin siitäkin huolimatta, että virhe ei ollut sinun. Niin se vaan menee. 

Voit varmaan neuvotella itsellesi sopivan maksuaikataulun.

Vierailija
15/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai väärin maksetut palkat jne pitää maksaa takaisin riippumatta siitä, kenen virhe.

Itse olen saanut joskus toisen ihmisen matkakorvauksia, koska tämä tyyppi oli kirjoittanut matkalaskuunsa väärän henkilönumeron (jokaisella työntekijällä oli firman sisäinen henkilönumero), siis hänelle väärän, oikeasti minun henkilönumeroni. Jouduin maksamaan takaisin tai paremminkin veloitettiin seuraavasta palkasta.

Vierailija
16/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen pystyn maksamaan ei siitä ole kyse. Ei olisi pitänyt täällä edes avautua kun on näin typerää porukkaa liikkeellä. Yhtä typerää kuin vanha esimieheni. Mitään empatiaa ei ole. Toivottavasti karma saa heidätkin kiinni kun lyötte lyötyä.

Ap

Vierailija
17/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen pystyn maksamaan ei siitä ole kyse. Ei olisi pitänyt täällä edes avautua kun on näin typerää porukkaa liikkeellä. Yhtä typerää kuin vanha esimieheni. Mitään empatiaa ei ole. Toivottavasti karma saa heidätkin kiinni kun lyötte lyötyä.

Ap

Olen pahoillani puolestasi. 

Vierailija
18/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ikävää pilata päivääsi, mutta kyllä sinä se tässä typerä olet. Millä logiikalla kuvittelit, että et joutuisi rahoja palauttamaan?

Vierailija
19/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Ed on?

Vierailija
20/34 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu. Mikset ap selvittänyt asiaa heti kun sait rahat? Varmasti tiesit ettei sinun kuulu saada rahoja ja olisit voinut heti palauttaa ne eikä työnantajan tarvitsisi näin pitkän ajan päästä lähettää laskua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä