Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni on alkanut juomaan ehkä liikaa?

Vierailija
19.11.2013 |

Oltiin ennen kuin paita ja peppu, mutta sitten tulivat parisuhteet. Ensin hän tuki minua, kun mieheni alkoi juoda TODELLAKIN liikaa. Hän sai minut irti tuosta juoposta miehestä. Sittemmin hän kertoi auttaneensa minua niin kovin siksi, että oma miehensä oli juovuspäissään tehnyt ihan karmeita tekoja hänelle - ei ollut koskaan kenellekään kertonut, mutta itki koko yön kun minulle kertoi kaiken.

Kertoi haluavansa erota tästä miehestä, koska ei enää nähnyt muita vaihtoehtoja. No tuin häntä siinä kaikessa, kuten hänkin oli minua tukenut( - minulle ero oli kyllä helppo, koska suhteemme oli ollut lyhyt.)

Ystäväni sitten erosi, mutta vajosi eron jälkeen masennukseen. Ei halunnut lähteä koskaan minnekään, eikä tehdä mitään. Oli käynyt lääkärissä ja saanut pitkän sairauslomankin töistä.

Nyt olen käynyt hänen luonaan muutamia kertoja ja hänestä on tullut aika kova juomaan. Tai ainakin tuntuu olevan aina huppelissa ja väsynyt. Kertoi, että alkoholi auttaa ja juo vaan 6 olutta nukahtaakseen ja unohtaakseen. Eikö ole aika surullista?

Halin häntä, koska aiemmin esim. jumpassa yhdessä, matkusteltiin, oltiin  etelässäkin ja tuo ihminen on muuttunut täysin toiseksi:(

Itkee vaan ja mikään muu ei kuulemma auta kuin alkoholi, jotta unohtaisi hetkeksi?

Mitä tässä voi tehdä, koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään toivoton alkoholisti vaan ilmeisesti masennuksesta kärsivä ihminen, joka vaan hukuttaa itsensä alkoholiin, jotta ei tarvitsisi miettiä muuta?

Voi kun voisin jotenkin auttaa häntä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy alkossa ja tuo joku hyvä viinipullo tai kaksikin

Vierailija
2/3 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysypä häneltä josko lähtisi kanssasi hakemaan apua ongelmiinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut tuollaisessa tilanteessa, jossa hoisin eron aiheuttamaa masennusta viinalla. Join joka ilta 4-6 isoa olutta, ja viikonloppuisin enemmän. Hommaa jatkui muutaman vuoden. Sitten aloin vähän piristyä työpaikan vaihdon ja ihastumisen myötä, ja sain juopottelun kuriin...

Mutta ei tuollaiselle oikein mitään muuta voi tehdä kuin hienotunteisesti kertoa että on huolissaan, ja että voisi ehkä kannattaa kokeilla muitakin ahdistuksen helpotuskeinoja kuin alkoholi. Ihan lääkärin määräämiä. AIka todennäköisestä kyllä on, ettei ystävää kuunnella, en itsekään olisi kuunnellut, vaan ehkä jopa suuttunut vittumaiselle toisen asioihin puuttujalle... Mutta onpa itsellä hyvä omatunto jos on kertonut huolensa kumminkin.

Tärkeintä sen jälkeen on se, että ei hylkää ihmistä joka on ongelmissa, vaikka hän onkin rasittava tällä hetkellä. Todennäköisyys, että hän sieltä vielä nousee, on suurempi, jos ei tarvitse vielä yksinäisyyttäkin lääkitä viinalla.