Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvahössötys ahdistaa/ärsyttää

Vierailija
19.11.2013 |

Esikoisemme on nyt 3kk ikäinen. Mua ärsytti jo raskausaikana vauvahössötys ja lapsen synnyttyä se on vain kiihtynyt. Olin pitkään sitä mieltä etten halua koskaan lapsia, mieheni tavattua se muuttui sellaiseksi että kyllähän ton kanssa pari lasta voi tehdä jos mies haluaa. Mulla ei ole koskaan ollut mitään vauvakuumetta enkä erityisemmin edes pidä lapsista. En ole kokenut raskausaikana enkä nyt vauvan synnyttyä mitään syvää hurmosta. Toki rakastan lastani, mutta minulle hän on enemmänkin uusi perheenjäsen kuin mikään "kuningatar" mitä pitää palvella. Lapsen synnyttyä olen halunnut pitää siitä kiinni, että olen edelleen minä, nainen, vaimo, työntekijä yms enkä pelkästään ja vain äiti. Kuitenkin kaikki sukulaiseni omista vanhemmista appivanhempiin hössöttää pelkästään vauvasta. Ymmärrän toki, että he ovat innostuneita enkä ensimmäisen lapsenlapsen riemua heiltä halua viedän, mutta se hössötys. Kylään pitäisi tuppautua viikottain vauvaa katsomaan, mistään muusta ei saisi puhuaa kuin vauvasta jne. Aloitin kuukausi sitten treenaamisen taas uudestaan raskauden jälkeen ja kun kahvipöydässä kerroin olevani onnellinen kun olen päässyt tavoitteisiini niin se oli heti väärin koska olen nyt ÄITI eikä mielessäni saisi olla mikään treenaus. Myös koko synnytys ja imettämättömyyteni olisi pitänyt ruotia kahvipöydässä kaikkien kuullen. Kun totesin noiden olevan minun henkilökohtaisia asioita enkä halunnut asioista puhua, loukkaannuttiin. Äitini myös kommentoi facebook-kuviini "kaunis äiti" ja jostain syystä toikin ärsyttää mua, miksei voi vain kommentoida "kaunis kuva", ihan kuin minun äitiyteni sitä kuvaa muuttaisi erikoisemmaksi. Siitäkin valitettiin kun en ole laittanut vauvan kuvia faceen. En ole niitä sinne halunnut laittaa koska haluan pitää sen minun profiilinani eikä vauvan. Ja viimeksi kun tapasin appivanhempani, tuli vauvalle nälkä ja vauvan isä lämmitti korviketta ja syötti vauvan niin sekin oli väärin koska äidin kuulemma pitäisi aina syöttää lapsi! Ja voitte vaan arvata, että mieheni ei joudu tämän hössötyksen uhriksi ollenkaan.

Tuli pitkä avautuminen, mutta ärsyttää vaan niin kovin! Onko joku muu ollut samassa tilanteessa? Onko hössötys loppunut itsekseen vai oletko joutunut avaamaan sanaisen arkkusi ja huomauttamaan toisten käytöksestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, itse olen samanlainen.

Vierailija
2/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on surullista että olet hankkinut lapsen vain miehesi mieliksi vaikket niistä edes pidä etkä halua olla äiti. Se voi kostautua suhteessa lapseesi ellet työstä asiaa rehellisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vauva oli kyllä yhteinen päätös, jos en lasta olisi millään tavalla halunnut en sitä olisi tehnyt. Ja niinkuin kirjoitin, rakastan lastani. En pidä muiden lapsista mutta oma on ihana ;) Enkä mielestäni kirjoittanut etten halua olla äiti? Kirjoitin haluavani olla muutakin kuin äiti!

Vierailija
4/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:55"]

Mun mielestä on surullista että olet hankkinut lapsen vain miehesi mieliksi vaikket niistä edes pidä etkä halua olla äiti. Se voi kostautua suhteessa lapseesi ellet työstä asiaa rehellisesti. 

[/quote]

Miten kukaan voi ymmärtää lukemansa NÄIN väärin. Minä en missään vaiheessa saanut kuvaa että lapsi on hankittu miehen mieliksi, vaan siksi että se mies oli sellainen jonka kanssa ap halusi perustaa perheen.

Mielestäni ei ole ollenkaan väärin, että äiti haluaa olla myös nainen, eikä pelkkä äiti.

Vierailija
5/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on vielä tuollaisiakin ihmisiä. Tuntuu, että omasta tuttavapiiristä kaikki äidit ovat sellaisia, jotka ovat nyt vaan äitejä ja lapsi on koko elämä.

Yhdenkin tapauksen kaikki fb-päivitykset kertovat vauvasta tai nyt meneillään olevasta uudesta raskaudesta.

Lapsien kuvia postaavat fb:hen viikottain, välillä kun innostuvat tosissaan niin etusivu on spämmätty täyteen kaikenmaailman kuvia "Tässä meidän Ella-Maarit kuolaa, eiks oo söpö!".

Puheenaiheita on vähän vaikeaa keksiä, kun on vaan lapset ja äitiys, ei muuta puhuttavaa.

Vierailija
6/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötuntoa, meitä on muitakin. Varmasti tuo, että kyseessä on ensimmäinen (lapsen)lapsi pahentaa aloittajan tilannetta. Ajan kanssa helpottaa kyllä. Itse odotan nyt toista, ja tämä raskaus on sujunut paljon vähemmällä hössötyksellä ja lässytyksellä. Olen myös niin suorapuheinen (ja ehkä pelottava?) ihminen, ettei juuri kukaan ole enää tässä raskaudessa kommentoinut mahaani tai udellut synnytyksestä tai imetyksestä. Onneksi. 

Vierailija
7/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin avautuminen pitää useampaan paikkaan laittaa.... kyllä tuntuu olevan ongelma

Vierailija
8/8 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se on ongelma, tuskin muuten avautuisin?

Ja kiitos kannustavista kommenteista! Helpottavaa kuulla, että tämä loppuu vielä joskus, ehkä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi