Mikä yksi ainoa biisi palauttaa parhaiten nuoruusmuistosi kun kuulet sen soivan?
Eli mikä yksi ainoa musiikkiesitys vie sinut ajatuksissasi nuoruusikävuosiin noin 14-20v?
- Biisi joka kenties soi radiossa, diskoissa, soittoruokaloissa ja ei välttämättä jäänyt vain muutaman kuukauden soittoilmiöksi
- Biisi joka kenties nosti fiiliksesi arjen yläpuolelle aina kun kuulit sen soivan
- Biisi joka on sinulle henkilökohtaisesti jotenkin maaginen
- Biisi jonka luultavasti omistit fyysisenä tallenteenakin (vinyyli, kasetti, cd ym) tai olit hankkinut sen digitaalisena bittiversiona tallentimeesi
- Biisi jossa on kenties jotain yleisempiä aikakauteen sidoksissa olevia ominaisuuksia saundeissa, toteutuksessa, sanoituksessa jne, mutta jollain tavalla kyseinen biisi ehkä kiteytti aikakauden ajan henkeä paremmin kuin muut
- Biisi josta kenties on kehittynyt klassikko joka soi edelleen nostalgia radiokanavilla säännöllisesto
- Biisi johon liittyy runsaasti henkilökohtaisia muistoja merkittävästä tapahtumasta tai tapahtumista
Mikä olisi siis se yksi ainoa biisi?
Itselleni se on New Orderin Blue Monday, joka täyttää minulla nuo kaikki kohdat mitä luettelin, enkä ole vielä koskaan siihen kyllästynyt. Omistan myös alkuperäisen 12"-tuumaisen singlen.
Kommentit (869)
The Verve - Bitter Sweet Symphony
No joo...joku ihmeen mainos tuli Verven biisin tilalle. Tässä itse biisi:
Iron Maidenin "Aces High" tai Zero Ninen "Banging on drums".
1. teki suuren vaikutuksen 8. luokalla ja teki minusta heavydiggarin, Zero Nine soi 9. luokan leirikoulussa huonekaverin kasettinauhurissa.
Zero Ninen keikalla kävin myös 1. tyttöystävän kanssa.
Billy Idolin ja Chris Isaakin musiikki mutta jos pitää tarkemmin sanoa niin Billy Idolin White Wedding ja Chris Isaakin Heart full of stone
The BeeGees: How deep is your love.
Esko Rahkosen" Erottamattomat!"55v ja edelleen ollaan erottamattomat!
David Bowie : Absolute beginners
Toivottavasti EI MIKÄÄN!
Oli niin karseaa aikaa!
Maija Vilkkumaa: Hiuksissa hiekkaa
Se sinkoaa minut aivan välittömästi sinne pienen kotikaupungin uimarannalle, maagisiin hetkiin kesäyössä
Kauan kauan sitten: Tango Hermandonin salaisuus (esittäjästä ei väliä)
One Night in Bangkok
-Murray Head
Kun tämä biisi tulee Kasarilta aamulla toihin autolla ajaessani - nappulat kaakkoon ja kyllä lähtee koko kroppa liikkeelle. Tän biisin energia ja saundi imasee mut ihan omiin sfääreihinsä.
Ihanaa disco jytkettä ja päivästä tulee heti paljon parempi.
Kokeilkaapa.
Dingo ja Kerjäläisten valtakunta. Tämä vie muistoihin, jolloin olin lukiossa ja seurustelin ensimmäisen poikaystäväni kanssa ollessani 17-vuotias. Seurustelua en halua enää muistella, mutta oli jotenkin niin mukavaa ja huoletonta aikaa.
Popeda, Sukset.
Ja tän lisäks monet muut Popedan biisit. Olin ehdoton fani joskus -85 - 89
Mitä on nämä boomer biisit 😂 ei pliis mitään näin vanhaa, 2000-luvulta alkaen.
Valoa ikkunassa Tuomari Nurmio