Mikä yksi ainoa biisi palauttaa parhaiten nuoruusmuistosi kun kuulet sen soivan?
Eli mikä yksi ainoa musiikkiesitys vie sinut ajatuksissasi nuoruusikävuosiin noin 14-20v?
- Biisi joka kenties soi radiossa, diskoissa, soittoruokaloissa ja ei välttämättä jäänyt vain muutaman kuukauden soittoilmiöksi
- Biisi joka kenties nosti fiiliksesi arjen yläpuolelle aina kun kuulit sen soivan
- Biisi joka on sinulle henkilökohtaisesti jotenkin maaginen
- Biisi jonka luultavasti omistit fyysisenä tallenteenakin (vinyyli, kasetti, cd ym) tai olit hankkinut sen digitaalisena bittiversiona tallentimeesi
- Biisi jossa on kenties jotain yleisempiä aikakauteen sidoksissa olevia ominaisuuksia saundeissa, toteutuksessa, sanoituksessa jne, mutta jollain tavalla kyseinen biisi ehkä kiteytti aikakauden ajan henkeä paremmin kuin muut
- Biisi josta kenties on kehittynyt klassikko joka soi edelleen nostalgia radiokanavilla säännöllisesto
- Biisi johon liittyy runsaasti henkilökohtaisia muistoja merkittävästä tapahtumasta tai tapahtumista
Mikä olisi siis se yksi ainoa biisi?
Itselleni se on New Orderin Blue Monday, joka täyttää minulla nuo kaikki kohdat mitä luettelin, enkä ole vielä koskaan siihen kyllästynyt. Omistan myös alkuperäisen 12"-tuumaisen singlen.
Kommentit (869)
boys of summer ja ensi rakkaus,asiasta on yli 30 vuotta ja vieläkin sanat repii sielun.
En itsekään tajua: Jason Donovanin cover Sealed with a kiss ja vuosikymmen oli kasarin loppua. Ei yhtään oman musiikkimaun mukainen, mutta joku teiniromance ja illan viimeiset hitaat ovat tehneet muistijäljen tästä
Vierailija kirjoitti:
Sweet / Wig-Wam Bam
Tulee koulun konvat mieleen
Erottamattomat:Esko Rahkonen.55vuotta sitten kuunneltiin levyautomaatista ja tanssittiin kesälavoilla.Nyt jo kahdeksannella kymmenennellä ollaan ja-ei enää tanssita,mutta joskus vielä kuunnellaan.
Vierailija kirjoitti:
JESSS! kirjoitti:
Tulevaisuuden vanhainkodeissa soi hyvä musiikki!
Ikävä kertoa, mutta siinö vaiheessa kun ihminen pääsee/joutuu vanhainkotiin, niin usein ei edes muista, että musiikkia on olemassa.
Dementia kadottaa usein kaiken.
T.kokemusta on
Nimenomaan musiikki on se joka säilyy muistisairaiden mielessä usein pisimpään.
Eiköhän se tämä ole, 14v lapsi oon ollut, teini kumminkin, hevarilikka, Tämä oli olevinaan mulle liian lässyä julkisesti, mutta salaa kyllä tykkäsin. ;D
ps. ja heviähän Europekin on, aikuisena sen voi rehellisesti myöntää, ja ihan sama vaikka ois diskoa, hyvä biisi on ja tekivät monia muitakin hyviä.
t. äskeinen
Vierailija kirjoitti:
Madonna: Cherish
Metallica: Master of puppets
Eput: Vihreän joen rannalla
Uskomatonta, että Madde on joskus nuoruudessaan tehnyt noin suloisen ja ajattoman biisin.
Vierailija kirjoitti:
Ultravox dancing w tears in my eyes. Sanoitus ei sitten millääm sopinu mun tilanteeseen mut oli hyvä biisi.
Olin jotain 13-14 ei mitään rakkauselämää, en itkeny tanssiessa... kuhan diggasin.
Hieno ääni Midge Urella.
”Reap the wild wind” , ”Vienna”ja ”If I was” oli kans sydämeenkäypiä.
Jennifer Lopez - If You Had My Love 💟😊
Joku Orchersta manouvres in the Darkin kipale. Vaikka Enola Gay tai Tesla girls. Noilla on paljon hyviä.
Hassisen kone, tyhjällä tiellä.. synkät kadut kuin tyhjät sillat vievät pimeydestä pimeyteen
Janis Joplin: Mercedes Benz