Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yksi ainoa biisi palauttaa parhaiten nuoruusmuistosi kun kuulet sen soivan?

Vierailija
20.09.2020 |

Eli mikä yksi ainoa musiikkiesitys vie sinut ajatuksissasi nuoruusikävuosiin noin 14-20v?
- Biisi joka kenties soi radiossa, diskoissa, soittoruokaloissa ja ei välttämättä jäänyt vain muutaman kuukauden soittoilmiöksi
- Biisi joka kenties nosti fiiliksesi arjen yläpuolelle aina kun kuulit sen soivan
- Biisi joka on sinulle henkilökohtaisesti jotenkin maaginen
- Biisi jonka luultavasti omistit fyysisenä tallenteenakin (vinyyli, kasetti, cd ym) tai olit hankkinut sen digitaalisena bittiversiona tallentimeesi
- Biisi jossa on kenties jotain yleisempiä aikakauteen sidoksissa olevia ominaisuuksia saundeissa, toteutuksessa, sanoituksessa jne, mutta jollain tavalla kyseinen biisi ehkä kiteytti aikakauden ajan henkeä paremmin kuin muut
- Biisi josta kenties on kehittynyt klassikko joka soi edelleen nostalgia radiokanavilla säännöllisesto
- Biisi johon liittyy runsaasti henkilökohtaisia muistoja merkittävästä tapahtumasta tai tapahtumista

Mikä olisi siis se yksi ainoa biisi?

Itselleni se on New Orderin Blue Monday, joka täyttää minulla nuo kaikki kohdat mitä luettelin, enkä ole vielä koskaan siihen kyllästynyt. Omistan myös alkuperäisen 12"-tuumaisen singlen.

Kommentit (821)

Vierailija
61/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Miljoona - Moottoritie on kuuma

On monta muutakin biisiä, jotka toi nuoruuden mieleen, mutta tämä se on viime aikoina ollut.

Metkaa sinänsä, alun perin en edes kovin paljoa pitänyt tästä.

Vierailija
62/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deep Purple - Highway Star

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa keksiä yhtä, mutta Evanescence- My Immortal ja Sentenced- You are the one ( ja muutkin) ovat olleet tärkeitä. Nelly Furtado - All good things ( come to end)  on minulle se  viimeisen lapsuuden loppumisajan biisi (kesällä 2006 ja menin yläkouluun)  ja  sen jälkeen tulikin paljon yksinäisiä  vuosia. Sen vuoksi oikeastaan kuuntelin paljon aika synkkääkin musiikkia. Negativen Still Alive on myös yksi joka parhaiten kuvaa nuoruuttani. Kaikkia kuuntelen edelleen tosin My Immortal on se mitä vältän surullisien hetkien vuoksi. Niin  tiedän piti laittaa vain yksi.

Vierailija
64/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Travoltan ja Newton-Johnin You’re the one that I want ❤️

Hetkessä on se nuoruuden suuri rakkaus, tunnen koko sen fiftarimaailman ympärillä. Kaikki oli pinkkiä ja ihanaa ja suloista, kotiovien ulkopuolella. Kun kuulen tämän biisin, niin olen hetken taas viidentoista. Minä ja hän, forever...

Vierailija
65/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safri Duo - Played a Live (The Bongo Song). Oltiin 13-vuotiaina Helsingin Nosturissa vuonna 2000 💜💜💜

Vierailija
66/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkessä on se nuoruuden suuri rakkaus, tunnen koko sen fiftarimaailman ympärillä. Kaikki oli pinkkiä ja ihanaa ja suloista, kotiovien ulkopuolella. Kun kuulen tämän biisin, niin olen hetken taas viidentoista. Minä ja hän, forever...

Samoin, mulle koko Grease -leffa tuo mieleen sen kun olin kolmentoista mutta erityisesti nämä kappaleet kuten vaikka Summer Nights...

Toinen joka vie aina seitkytluvun kesiin on Jäätelökesä! Tuo ihanat ensi-ihastusfiilikset. Ja vieläkin muistan sen vihlaisun jonka toi nuo 2 säettä: lapset kiirehtii kouluun, illat pimenee jouluun... inhosin koulun alkamista.

Vierailija
67/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingo: Autiotalo

Scorpions: Winds of change

Haddaway: What is love

Vierailija
68/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markus - Viimeinen kevät

Vierailija
69/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin Sweetin piisi, sanotaan The Six Teens.

Vierailija
70/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee Gee, ihan kylmät väreet tulee vieläkin:))

Vierailija
71/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Doubt - Don't speak

HIM- When Love And Death Embrace

Aikakone- Keltainen/Nti Groove

Vierailija
72/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia. Ei nyt ole mitkään parhaimmat biisit ketju kyseessä.

Vierailija
73/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billy Idol - Sweet Sixteen

Vierailija
74/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangles - Eternal Flame

Vierailija
75/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia. Ei nyt ole mitkään parhaimmat biisit ketju kyseessä.

Joku tyyppi on käynyt koko ketjun läpi ja alapeukuttanut kaikki, ainakin näemmä vanhimmat kappaleet.

Vierailija
76/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green Day # Basket case

Vierailija
77/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Boys Blue: You’re a woman I’m a man

Vierailija
78/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tyyppi on käynyt koko ketjun läpi ja alapeukuttanut kaikki, ainakin näemmä vanhimmat kappaleet.

Paitsi näköjään nämä:

Madonna: Cherish

Metallica: Master of puppets

Eput: Vihreän joen rannalla

Hanoi Rocks ennen Razzlen kuolemaa

Paul Oxley terry insaid

Viimeksi lisättyjä ei ole vielä ehtinyt miinustaa.

Vierailija
79/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red Hot Chili Peppers // Under the bridge

Vierailija
80/821 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Travoltan laulu on kyllä kamalaa raakkumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi