Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma laivalle lähdön suhteen. Kumpi oikeassa?OV

Vierailija
19.11.2013 |

Eli, tilanne on seuraava: mies petti minua muutama vuosi sitten laivalla risteilyllä, ja vehkeili saman naisen kanssa myöhemminkin kerran suhteemme aikana. Teko oli kamala ja musertava, ja on mennyt pitkä aika päästä tästä yli. Välillämme vallitsee edelleen luottamuspula. Sovimme tuolloin muutama vuosi sitten, että emme mene enää laivaristeilylle ilman toista. Naurettavaa, tiedän, mutta tähän on kuitenkin tultu.

No, nyt sitten minulla on tulossa työpaikan tapahtuma laivalla. Kyseessä on arkilähtö ja neukkarit ym. on varattu seuraavaksi päiväksi, eli kyseessä ei todellakaan ole mikään armoton örvellysreissu. Työyhteisömme on pieni ja en ikimaailmassa kehtaisi sanoa, että mies ei päästä minua laivalle. Saimme tästä aikaan aivan kamalan riidan. Miehen mielestä mulla ei ole mitään etuoikeuksia mennä laivalle yksin. Ja jos menen, voin kuulemma olla varma, että seuraavan tilaisuuden tullessa hänkin menee.

Mua sapettaa niin, ettei veri kierrä. Ensinnäkin, se en ole minä, joka on pettänyt ja toisekseen, mä olen menossa sinne osittain töihin.

Mielipiteitä, kiitos!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärrän kyllä miehenkin kannan, jos olette sopineet ettei KUMPIKAAN lähde itsekseen laivalle.

Toisaalta taas kyllä ymmärrän miksi sinun sinne pitää päästä. Ja onhan kyseessä vielä työhön liittyvä juttu, eikä mikään bilematka. Voitko edes kieltäytyä lähtemästä vai onko tämä joku vapaaehtoinen työjuttu?

Hankala tilanne.

Vierailija
2/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi. Sinä voit aloittaa. Sano miehellesi että tämä lapsellinen laivasopimus on nyt purettu ja saatte molemmat mennä laivalle jos huvittaa. Aikuiset ihmiset osaavat kyllä käyttäytyä sekä maissa että merillä niin, ettei tarvitse toisen kytätä. Se pettäminen voi tapahtua vaikka sun omassa kotisängyssä, ei siihen laivaa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖmatka. Tietenkin voit lähteä yksin matkalle. Hän on petturi - et sinä.

Olen pahoillani siitä, että jouduit kokemaan pettämisen.

Vierailija
4/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä käytöstä mieheltäsi. Mutta ongelma on onneksi helposti ratkaistu: Ostakaa miehellenne lippu samalle risteilylle, voi tulla "vahtimaan" sinua. Sittenhän et ole yksin ja yhdessä lähteminen ei ollut kielletty. (Ei sinun tietenkään tarvitse häntä neukkareihin ja muihin ottaa, mutta onpahan samassa laivassa.)

Jos työkaverit ihmettelevät ja pokka riittää voit esitellä hänet työkavereillesi: "Tässä on minun mieheni Pekka. Hän halusi tulla mukaan, koska itse petti minua laivalla ja nyt epäilee, että minä olisin kuin hän."

Vierailija
5/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijäsi tässä vain valmistaa seuraavaa pettämisristeilyä itselleen, kun tietää että nyt kuitenkin menet. Miksi olet tuollaisen kanssa?

Vierailija
6/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mun mielestä on myös täysin käsittämätöntä, että minä en voisi lähteä työpaikan risteilylle, vaikka HÄN on pettänyt. Taitaa oikeasti vaan varmistella seuraavaa tilaisuutta häipyä yksin laivalle. Ap

Vierailija
7/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:01"]

Niin. Mun mielestä on myös täysin käsittämätöntä, että minä en voisi lähteä työpaikan risteilylle, vaikka HÄN on pettänyt. Taitaa oikeasti vaan varmistella seuraavaa tilaisuutta häipyä yksin laivalle. Ap

[/quote]

Miksi sä olet sen kanssa kun et luota siihen? Mitä niin ihanaa se sulle voi antaa että viitsit vuodesta toiseen vahtia ja pelätä pettämistä?

Vierailija
8/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin. Sovitaan niin kuin nainen päättää ja sitten kun se onkin naista vastaan, siitä tulee vain miehen menoja koskeva sopimus. Sangen akkamaista toimintaa. Ole nyt nainen ja myönnä, että oli virhe tehdä tällainen sanelusopimus. 

Vierailija
9/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:07"]

Niin niin. Sovitaan niin kuin nainen päättää ja sitten kun se onkin naista vastaan, siitä tulee vain miehen menoja koskeva sopimus. Sangen akkamaista toimintaa. Ole nyt nainen ja myönnä, että oli virhe tehdä tällainen sanelusopimus. 

[/quote]

En minä edelleenkään näe järkeä siinä, että parisuhteessa olevat ihmiset käyvät yksin laivaristeilyillä. Olisi kuitenkin mielestäni eri asia, jos lähtisin lauantai-illan bileristeilylle sinkkuystävieni kanssa. Ap

Vierailija
10/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi viitoselle, minusta tuollaisia sopimuksia on hullua tehdä, koska jos ja kun miehelläsi ei moraali pelaa ja/tai hän on kännissä täysin pitelemättömissä, tuota voi yhtä hyvin tapahtua koto-Suomessa.

Ketään ei voi pakottaa uskolliseksi, uskollisuus syntyy halusta olla toista kohtaan rehti. Jos sitä halua ei ole, ei sitä uskollisuutta kyttäämälläkään aikaansaada.

Nyt juttelet miehesi kanssa vakavasti. Sano, että tämä on teille koeaikaa. Sinä yrität opetella luottamaan häneen silloinkin, kun et ole ääressä vahtimassa ja hänen on siihen sitouduttava, ettei petä.

Vierailija
11/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen mies tulee laivalle kanssasi nyt, niin taatusti pettää sinua, kun istut työpaikan kokouksessa.

Vierailija
12/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:10"]

[/quote]

En minä edelleenkään näe järkeä siinä, että parisuhteessa olevat ihmiset käyvät yksin laivaristeilyillä. Olisi kuitenkin mielestäni eri asia, jos lähtisin lauantai-illan bileristeilylle sinkkuystävieni kanssa. Ap

[/quote]

Luuletko ettei miehesi voi maissa pettää? Ei uskollisuutta saada kyttäämällä ja kieltämällä, se pitää tulla omasta halusta.

Vierailija
13/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

Jaa, vai niin. Mieheni on juuri mennyt Silja Europalle, laiva lähtee kohta. Meni kaveriporukalla. Eikä mulla tunnu missään. Siellä on ja on niin kuin parhaaksi näkee. Jos pettää, niin sen voi tehdä ilman mitään laivojakin.

Teidän ongelma EI ole laiva, vaan se että miehesi halusi pettää sinua. Sen nyt voi tehdä vaikka parkkipaikalla autossa, jos muuten ei onnistu. Kiellätkö miestäsi siis menemästä parkkipaikalle?

Vierailija
14/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sopineet, että ette mene laivalle ilman toisianne, ei sinulla ole oikeutta livetä sopimuksesta ja vaatia miestäsi silti pitämään siitä kiinni. Piste.

Loogisia ratkaisuehdotuksia:

1. Purkakaa sopimus, jolloin miehesi pääsee myös laivalle halutessaan.

2. Ota miehesi mukaan tälle työristeilylle.

3. Älä mene risteilylle.

Vierailija
15/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on sopimus! Oli kyse sitten arkiristeilystä eli ei. Ja kyllä arkiristeily voi  muille ei työmatkalaisille olla yhtä örvellystä.

Päästäisitkö sinä miestäsi vastaavassa tilanteessa yksin risteilylle edelleenkään?? Uskon että et.

Vierailija
16/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duuni on duunia.

Sun duuni sattuu tällä kertaa laivalle, on todellakin eri asia kuin se, että lähtis kavereiden kanssa dokaamaan.

Onnistuisiko jokin kompromissi? Lupaat ettet nauti paria annosta enempää alkoholia? Lupaat mennä ajoissa nukkumaan ja vaikka sitten valehtelet työkavereillesi päänsäryn tms?

Ei mustasukkaisuus tai ylipäätään parisuhde saa sotkea työasioita. 

Vierailija
17/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näitä lupauksiahan voi tässä suhteessa nyt tehdä sitten hamaan tappiin asti. Ap voi luvata että on vain töissä, vaikka joku työkamuista kantaisi kaksin käsin viinaa pöytään (pikkujouluthan nämä kuitenkin on). Mies voi luvata että päästää vaimonsa nyt jos pääsee itse sitten ensikerralla yksin kun lupaa olla kiltisti jne. jne.

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:19"]

Duuni on duunia.

Sun duuni sattuu tällä kertaa laivalle, on todellakin eri asia kuin se, että lähtis kavereiden kanssa dokaamaan.

Onnistuisiko jokin kompromissi? Lupaat ettet nauti paria annosta enempää alkoholia? Lupaat mennä ajoissa nukkumaan ja vaikka sitten valehtelet työkavereillesi päänsäryn tms?

Ei mustasukkaisuus tai ylipäätään parisuhde saa sotkea työasioita. 

[/quote]

Vierailija
18/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin lapsellisia molemmat.

Eli siis kun laivaristeilyt on kielletty, pettämistä ei enää tapahdu? Tähänkö oikeasti uskot?

Vierailija
19/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies luulee että petät koska hänkin on tehnyt niin. En osaa sanoa muuta kuin pariterapia ihan jo luottamuksen takija.

Vierailija
20/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus oli alunperinkin naurettava. Purkakaa se, jolloin kumpainenkin "saa" mennä laivalle joko työporukassa tai muuten.

Kummallinen parisuhde teillä, kun tuollaisia sopimuksia pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan