Keskenmenon jälkeiset menkat! Auttakaa!
Minulla oli keskenmeno rv10+0. Km oli lääkkeellinen ja se tapahtui 14.6. Tästä kahden viikon kuluttua kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri totesi kohdun olevan täysin tyhjä. Tyhjennysvuoto kesti minulla viikon.
Jälkitarkastuksessa kyselin seuraavien kuukautisten alkamista. Lääkäri sanoi, että näyttää siltä että pari kolme viikkoa niin sitten alkaa. Siihen meni kuitenkin vain 1,5 viikkoa ja vuoto alkoi....tai ainakin niin luulin. Nyt tämä " vuoto" on kestänyt jo 11 päivää!!!!! Siis " normaaleja" menkkoja ei ole alkanut ollenkaan, vain sellaista ruskeaa tuhruvuotoa.
Normaalisti menkat kestää minulla noin 5 päivää. Tuhruvuodoista en ole kärsinyt koskaan.
Tässä hätäpäissäni tein jo raskaustestinkin, joten raskaana en ainakaan ole.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Onko ensimmäiset menkat km:n jälkeen olleet normaalit?
Ajattelin jo, että voisiko kyseessä olla jokin kohtutulehdus tai vastaava??? Vuoto ei kylläkään haise pahalle, eikä ole mitään mahakipujakaan...
Kertokaa omia kokemuksianne tai ajatuksianne.
Ajattelin soittaa polille, jos vuodon kanssa 2 viikkoa menee rikki.
Kiitos!
Rantis
Kommentit (7)
lääkkeellisesti ja kaavinnassa on mennyt 6 viikkoa kuukautisten alkamiseen.
keskenmenon johdosta. Minulla itsellä kokemus on vielä tuoreessa muistissa, ja muiden saman kohtalon kokeneiden tarinat koskettavat.
Mulla oli keskeytynyt km rv 9+4 ja kaavinta. Jälkivuotoa kesti yhteensä 4 viikkoa! Sen jälkeen uusi vuoto, siis ekat menkat (todella niukat ja ihmeelliset), tulivat n. 5 viikon päästä jälkivuodon loppumisesta, mutta ne käynnistettiin primoluteilla. Eli en tiedä koska olisivat tulleet ilman avustusta. Aina sanotaan, että km:n jälkeiset menkat voivat olla todella kummalliset, että ei kannata hätääntyä. Sinuna menisin kuitenkin käymään lääkärillä, sillä jos kohtuun on jäänyt tavaraa, voi toipuminen kestää todella pitkään ja olla vaivalloista. Menet vaikka päivystykseen jos et muuten saa lääkärille ultra-aikaa.
Tuotahan itsekin pelkään!
Mutta, miksi minulla oli vuodotonta (täysin) aikaa siinä km ja " menkkojen" välissä kuitenkin lähes kolme viikkoa. Eikös silloinkin olisi pitänyt jotakin vuotaa, jos kohtuun olisi jotakin jäänyt?
En todellakaan haluaisi enää minnekkään kaavintaan mennä. Mielessä olisi jo seuraavaan PAS:iin pääsy.....
No soitan maanantaina polille, jos tämä ei muuksi muutu.
Lisää kommentteja kiitos!
Rantis
Millaiset olivat sinun " kummalliset" menkat? Kauan ne kestivät?
Voisi sanoa, että minä olen vuotanut reilu viikossa saman verran kuin normaalisti menkkojen aikana päivässä. Siis todella kummallisesti. Normaalisti minulla on vielä vuodon ensimmäisenä päivänä vatsakipuja, nyt ei ole ollut.
Ajattelin tässä kyllä, että saattaahan vuodon niukkuus vaikka johtua siitä ettei kohdun limakalvo ole ehtinyt kunnolla kasvaa, vaikka menkat alkoivatkin....onko epätoivoista selittelyä....
Rantis
se on mielestäni kyllä ihan hyvä merkki. monesti nuo jutut mitä kuulee istukan rippeistä menee niin että vuotoa on koko ajan jonkinlaista ja pitkittyy kovasti. ja kivut ja paha haju on niitä muita varoittavia merkkejä.
en tiedä- saattaahan se olla että sulla on poikkeuksellisen aikaisin sitten menkat alkaneet.
mutta ehkäpä on parempi soittaa lekurille ja kysyä, että onko tämä tavallista.
itselläni on nuo menkat km jälkeen olleet aina hyvin niukat jostain syystä ja kestäneet normaalin ajan.
No niin nyt sitten tätä vuotoa kesti tähän aamuun asti eli reilu kaksi viikkoa. Kokoajan vuoto on ollut vain ruskeaa tuhruttelua.
Soitin polille ja selitin tilanteen. Siellä sairaanhoitaja oli sitä mieltä että katsellaan vielä viikko. Vuoto voi joko muuttua normaaleiksi kuukautisiksi tai loppua kokonaan. Jos tämä olisi tulehdusta niin olisi kuulemma kipua, kuumetta ja vuoto haisisi. Tämä ei siis ole tulehdusta. Menkat voivat kuulemma olla keskenmenon jälkeen tällaiset. Seuraavat menkat pitäisi olla jo normaalit.
No ei kai tässä sitten mitään hätää ole. Nyt näyttää jo siltä, että vuoto on saattanut loppua kokonaan....mutta saattaapi taas olla että tilanne on toinen heti aamulla.
Inhottavaa tällainen. Tahtoisin jo tarkkaan tietää, milloin pääsen hakemaan meille pakkasvauvan mukaan masuuni!!!
Ei tässä taas voi muuta kuin odottaa.
Rantis
yleensä menkat alkaa vasta aika pitkän ajan päästä keskenmenosta.
on hyvinkin mahdollista että sulle on jäänyt joku istukan ripe sinne kohtuun- ultralla ei kaikkea näe. usein tästä ovat merkkinä juuri pitkittyneet vuodot ja pahimmassa tapauksessa saattaa alkaa tehdä tulehdusta. eli soita lääkärille- saattaa olla että olet kaavinnan tarpeessa.
voimia.