Onko matkailuhalusi kiihtynyt vai kuihtunut rajoitusten myötä?
Odotatko siis innolla, että tilanne normalisoituisi ja pääsisit matkaan, vai oletko tottunut tilanteeseen, etkä enää tahdokaan matkailla?
Itsellä vaihtelee, mutta enemmän ikävöin matkoja ja odotan, että taas pääsisi.
Kommentit (12)
Hallitushan oli vähänaikaa sitten löysäämässä matkustusrajoituksia, mutta nyt yhtäkkiä taas pelotellan räjähtäneillä tartunnoilla suunnilleen jokapaikassa. Onkohan tää nyt jotain sellasta että avataan ovi mutta sanotaan että älä nyt vaan mene sinne ulos TAI SINÄ KUOLET.
On saanut miettimään vaihtoehtoista matkailua, toisin sanoen kotimaass. Tämän ansiosta on käytyä sellaisissa paikoissa, mitkä on aiemmin jääneet vain suunnittelun asteelle. Ja ensi kesälle on suunniteltu lisää :)
Kiihtynyt. Haluan Suomeen äitiä ja isää tapaamaan. Ihan järjetön ikävä. Lokakuussa näin viimeeksi.
Ei kiinnosta kotimaanmatkailu tällä hetkellä yhtään. Eikä kiinnosta tällä hetkellä muukaan matkailu, en lähde maski naamalla lentämään enkä karanteeniin ulkomaille. Matkarahat odottaa tilillä, tarkkaan täytyy miettiä minne sitten lähdetään, jos ja kun tilanne normalisoituu. Paitsi että en usko, että se koskaan enää ihan entiselleen palautuu. Jotain muuttuu pysyvästi, mutta hartaasti toivon, että vielä joskus reissuun päästään.
Kiihtynyt, ja kiihtyy edelleen mitä pidemmälle syksy etenee.
Patoutunutta matkailutarvetta alkaa olla. Onneksi viime vuonna tuli matkustettua aika paljon ulkomailla sekä työ- että lomamatkoilla ja siskoni oli keväällä -19 kuukauden Suomessa perheensä kanssa. Tänä vuonna on matkustettu Suomessa samat reissut kuin joka vuosi, mutta oltu vähän normaalia pitempään (2 viikkoa Lapissa keväällä, ei murtsikkahiihtäjää haitannut kevään sulut ja 3 viikkoa Savossa kesällä).
Eniten harmittaa kun siskon lasten suomen kieli köyhtyy pelkällä skype-yhteydellä ja tietysti pienet saattaa alkaa vierastaakin jos ei kahteen vuoteen näe Suomen sukulaisia. Eka matka pandemian jälkeen vie siis Atlantin yli, jompaan kumpaan suuntaan (kumpi matkustaa riippuu onko koulujen loma-aika vai ei).
Pysynyt samana eli nautin paljon kotihiireilystä. Toki Tallinnassa on kivaa käyä välillä ostamassa virolaisia karkkeja eikä alkoholia. Muuten oon todella kotihiiri, joka nauttii pelata yksinään tietokoneella kotona ilman kiirettä mihinkään. Kotitöistäkin oon alkanu pitämään kun ikää on kertynyt lisää.
Hyvin on pärjätty kotosalla kun on ollut pihan tekoa ja raksahommia.
Ikävöin silti matkustamista todella paljon!
Lähinnä olen luovuttanut..Suomi on niin nähty ja maskin kanssa ei houkuta lähteä koneeseen tai mihinkään lomalle missä sitä käytettävä. Kävin kyllä kesällä Tallinnassa ja Ruotsin vesillä yhden risteilyn, mutta nekin jäi vähän vajaiksi kun ruokailut oli erityisjärjestelyillä ja lapsille pallomeret yms kiinni..en varmaan enää ikinä pääse mihinkään rennolle ”unelmalomalle” en jaksa edes haaveilla. Itse vielä voisinkin lähteä, muttame matkailtu lähinnä perheenä niin en koe mitään intoa nyt lähteä lasten kanssa mihinkään.
Vuosi sitten kesällä olin viimeksi reissussa, Italiassa. Ajattelin jo silloin myös sitä turismin aiheuttamaa roskakuormaa. En tiedä. Joskus voisi vielä mennä esim Kreikkaan, mutta ei se kovin vastuullista ole.
Windowsin aivan upeat matkailuaiheiset aloituskuvat ei ainakaan yhtään lievennä matkailunkaipuuta :((
Olen viimeisen vuoden aikana käynyt Munchenissa, Lontoossa, Funchalissa, Tukholmassa, Tallinnassa, Riiassa ja Palermossa. Näistä puolet rajoitusen aikaan, joten ei matkailu juuri ole vähentynyt. Kohteita vain on pitänyt valita tarkemmin.