Miksei Finnair tee niitä "vain ilmassa" -lentoja?
Ausseissahan oli keksitty nämä 7h vain ilmassa lennot, eli vähän sama idea kuin risteilyssä. Pääsee nauttimaan lentomatkailusta.
Finskin kannattaisi kokeilla samaa. Kunhan ei maksaisi liikaa.
Ainakin itse kaipaan lentomatkustamista, juuri niitä pidempiä lentoja paremmilla konetyypeillä ja palvelulla.
Se fiilis kun kävelet koneeseen. Asettaudut ja järjestelet paikkasi. Saat ekan juoman eteesi. Hyvää viiniä ruoan kanssa. Alat katsoa leffaa ruudultasi. Koko lennon aika on vain sinua varten, kännykät on kiinni, kukaan ei voi ajatellakaan saavansa sinua kiinni, ei tarvitse olla ketään eikä mitään varten, olet vain sinä. Ja se upea hetki kun kone kiihdyttää ja juuri se hetki kun se irtoaa maasta.
Viimeksi lentänyt helmikuussa (ja itse asiassa mun tän vuoden muutama lento on olleet aika ikäviä kokemuksia), ja niin todella olen kaivannut sitä. No, nythän toki voisi lentää johonkin ,mutta ei millä hinnalla tahansa ja suurin osa maailmasta edelleen kiinni. Noista kaukolentojen fiiliksistä ei pääse nauttimaan.
Kommentit (24)
”Nauttimaan lentomatkailusta”. 😂 Huono vitsi. Mieluummin vaikka bajamaja elämysmatkoja? Ensin saat jonottaa tunnin (paskahätä pakollinen, voisi vaikka hoitaa laksatiiveilla) ja sitten pääset paskaiseen koppiin vartiksi. Miksei kukaan ole keksinyt? Itse kuitenkin ottaisin mieluumin sen, kuin lentävän paskahuussin = lentokoneen.
Kukaan noista voi nauttia. Jos et sitten matkaa jossakin ykkösluokassa maailman parhaimmilla lentoyhtiöillä. Mieluummin sitten vaikka kunnon hotellin sveetti.
Jos nuo tulee suomen valtionyhtiön toimesta tännekin, niin sitten hallitus voi samantien perua kaikki muut "ilmastotoimet" kun ei niillä sitten olekaan mitään väliä.
Voiko järjetöntä ollakaan. Huvikseen ympyrää lentäminen. No, eipä tarvitse enää ihmetellä miksi ollaan ilmaston suhteen menossa rotkoon ja vauhdilla.
Voisihan noita tehdä ilman, että kone edes nousee ilmaan. Mustikkamehua ja kahvia tarjolle. Kolme tuntia turvavöissä. Hinta vaikka pari saturaista.
Ihan älytön idea. Minulle lentokoneessa istuminen on nopea tapa siirtyä pitkä matka, aika harva itse lentämisestä juurikaan nauttii.
No onneks eivät tee, olispahan oikeen ilmastoteko siinä...
Kuka nauttii lentomatkailusta?
Ei voi ihan kaikki tuutikit olla kalastajamajassa.
Olen ymmärtänyt, että lentomatkustaminen on lähinnä 'pakollinen' paha paikasta toiseen siirtymiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo tulee suomen valtionyhtiön toimesta tännekin, niin sitten hallitus voi samantien perua kaikki muut "ilmastotoimet" kun ei niillä sitten olekaan mitään väliä.
Niin kauan kun hallitus ei määrää täysin pelkkään perseilyyn käytettäviä polttomoottorimopoja paalattaviksi ja tilalle sähkömopoja, niin voivat pitää tunkkinsa näissä ilmastoasioissa.
Finnairin laadukkailla koneilla ja palvelulla menisin ehdottomasti lentomatkalle. Hyvä juoma ja maisemat. Kunnon irtiotto syksyyn.
Tärkeintä on lähteminen - saapuminen kentälle ja hengailu ulkomaanterminaalissa, tax-free puotien tuoksut. Loman tai työmatkan odotus. En varsinaisesti pidä koneessa istumisesta, mutta lähtöä ja perille saapumista odotan. En lähtisi jos päätyisin saman tien takaisin lähtöruutuun.
Voisin lennellä vaikka koko päivän pelkästään Suomen yläpuolella.
Kuka perhana viettäisi vapaaehtoisesti aikaansa lentokentillä tai lennolla! Siitä saa tarpeekseen normaalisti töitten puitteissa, vaikka sitten lentäisi business-luokassa tai long haul - ykkösessä! Olen paljon tyytyväisempi etätöissä kotona.
Ilmeisimmin sitä kaipaavat eivät lentele usein.
No voisin kyllä mennä. Kunhan pidettäisiin turistiluokassa ne keskipenkit vapaana, niin että olis kaikilla enemmän tilaa. Ja pääsis katselemaan maisemia vaikka Lappiin ruska-aikana. Lennettäis hieman normaalia alempana jotta jotain näkisikin. Näillä lennoilla saisi kipparit ja henkilökunta töitä ja harjoitusta. Huolestuttaa nyt että kun lennot juskus taas todella alkavat, on puikoissa osa aika ruosteista porukkaa, kun ei ole paljon lentämään päässyt.
Lentomatkustamisen eksotiikka kuihtuu kyllä nopeasti. Miksi kukaan haluaisi tieten tähden istumaan ahtaaseen putkeen vailla jalkatilaa, syömään minikokoisia kulahtaneita muoviroska-aterioita, ja pissimään haisevassa, ahtaassa kopissa? Autenttisuuden takaamiseksi noille lennoille voisi laittaa myös +x tunnin myöhästymisen (tarkan ajan voisi joka kerta vaikka arpoa), tietyn prosentin matkalaukut heitettäisiin vaikka Ämmässuon rekkaan tavarahihnan sijasta, ja kaiuttimista voisi soittaa vauvan itkua, jos oikeata vauvaa ei saada koneeseen.
Ei kai kukaan lennä ilokseen, ellei sitten puhuta bisnesluokasta tai pikkukoneista...?
Tuon kaiken voi tehdä kotisohvalla. 20 eurolla teet todella luxus-lennon.) Eikä tarvitse olla koneen umpioilmastossa!
Vierailija kirjoitti:
Kuka perhana viettäisi vapaaehtoisesti aikaansa lentokentillä tai lennolla! Siitä saa tarpeekseen normaalisti töitten puitteissa, vaikka sitten lentäisi business-luokassa tai long haul - ykkösessä! Olen paljon tyytyväisempi etätöissä kotona.
Ilmeisimmin sitä kaipaavat eivät lentele usein.
No nimenomaan lennän työmatkoilla. Siksi sitä kaipaankin.
Ap
Ihan hyvä pointti, minäkään en moiseen mene ihan niinkuin en vahingossakaan mene vain veneessä risteilyille. Aivan yhtä järjetöntä lähtä vapaaehtoisesti vangiksi ansaan.
Vau, 7 h ahtaassa penkissä koronaköhijöiden kanssa samassa tilassa.
Kyllä onkin ollut ikävä.